  • 11. Data: 2010-11-03 10:12:08
    Temat: Re: sprzedaz auta a niezyjacy wspolwlasciciel
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 09:51:43 +0100, Grejon napisał(a):

    > Pytanie pomocnicze - czy już się przeniósł i czy jest zdolny do
    > czynności cywilno-prawnych?

    Przeniosl sie, wiec odpowiedz na druga czesc pytania zasadniczo zalezy od
    swiatopogladu pytajacego :)

    --
    Maciek

  • 12. Data: 2010-11-03 12:19:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.11.2010 21:55, Maciek pisze:

    > Wspolwlasciciel przenosi sie na lono Abrahama. Czy "wlasciciel glowny" moze
    > bez przeszkod sprzedac samochod? Dla scislosci dodam, ze sprzedajacym jest
    > wdowa po zmarlym przed kilkoma tygodniami wspolwlascicielu.

    Najpierw trzeba przeprowadzić postępowanie spadkowe, bo formalnie nie
    wiadomo, kto ma tę część po zmarłym.

  • 13. Data: 2010-11-05 12:11:45
    Od: tippyland <t...@g...com>

    tutaj jest wszystko wyjasnione:

    https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_
    thread/thread/8c72359f6865bfc5/2730b9cd88efb67d?hl=p
    l#2730b9cd88efb67d

  • 14. Data: 2010-11-06 21:51:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 2 Nov 2010 21:55:08 +0100, Maciek napisał(a):

    > Pytanie:
    >
    > Samochod ma dwoch wlascicieli - jednego "glownego" i drugiego wpisanego w
    > dowodzie rejestracyjnym jako wspolwlasciciela.

    Nie ma 'głównego'. Obydwoje sa równoprawni.

    > Wspolwlasciciel przenosi sie na lono Abrahama. Czy "wlasciciel glowny" moze
    > bez przeszkod sprzedac samochod? Dla scislosci dodam, ze sprzedajacym jest
    > wdowa po zmarlym przed kilkoma tygodniami wspolwlascicielu.

    Nie może. Najpierw postępowanie spadkowe.

    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2010-11-07 17:30:57
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/2/2010 3:55 PM, Maciek wrote:

> [...]
    > bez przeszkod sprzedac samochod? Dla scislosci dodam, ze sprzedajacym jest
    > wdowa po zmarlym przed kilkoma tygodniami wspolwlascicielu.

    nie ma czegos takiego jak główny właściciel.
    oboje są współwłaścicielami.
    skoro jednego współwłaściciela już nie ma, to na jego miejsce weszli
    spadkobiercy i teraz razem z nimi jestes współwłaścicielem,
    do sprzedania całości samochodu potrzebny jest podpis ich wszystkich.

  • 16. Data: 2010-11-08 01:48:02
    Od: "Michal Gut" <m...@w...pl>

    nie

    ta polowa wlicza sie do masy spadkowej. dopiero jak nabedzie w spadku ta
    druga polowe to moze sprzedac.
    sir

  • 17. Data: 2010-11-16 11:38:13
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > bez przeszkod sprzedac samochod? Dla scislosci dodam, ze sprzedajacym jest
    > wdowa po zmarlym przed kilkoma tygodniami wspolwlascicielu.

    Moim zdaniem nadal jest współwłaścicielem, a współwłaścicielami drugiej
    części są spadkobiercy.
    No chyba, że wdowa jest jedynym spadkobiercą, ale podejrzewam, że bez
    wizyty w Wydziale Komunikacji się nie obejdzie.
    Ja bym takiego samochodu nie chciał kupić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik