  • 11. Data: 2024-06-21 06:55:38
    Temat: Re: spoothing?
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-06-20 o 21:30, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Chodzi o to, że ktoś PODSZYWA się pod czyiś numer i dzwoni na randomowe.
    > Oni oddzwaniają i wkurwiają właściciela podszytego numeru.
    > Łapiesz?

    Dokładnie tak! Jakiś sqrwiel, bot, czy cokolwiek fałszuje CLIR i
    fałszywy CLIR tego jednego konkretnego numeru wysyła 30-50 razy dziennie
    na randomowe numery. Z czego więcej niż połowa, nie zdąża odbierać,
    oddzwania i stąd właściciel numeru wie o tym zjawisku.

    Operator Play zaproponował wymianę karty SIM, co oczywiście nie
    rozwiązało problemu, randomowe telefony na różne numery nadal się zdarzają.

  • 12. Data: 2024-06-21 07:15:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v52i2m$2m756$4@news.icm.edu.pl>
    user Animka pisze tak:

    > Można zablokować numer.

    ale co zablokujesz? wszystkie rozmowy przychodzące?

    zablokujesz 1500 100 900 numerów ludzi zainteresowanych telewizorami?
    cały dzień to zajmie a jutro zadzwonią nowi następni.

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 13. Data: 2024-06-21 07:21:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v5303f$934$1@news.chmurka.net>
    user Krzysztof 'kw1618' pisze tak:

    > Zapewne tak, jest, ale post ten napisałem z nadzieją, że spotkam tu
    > jakiegoś magika od telekomunikacji, który ma jakiś pomysł.

    Może kiedy ludzi to spotka osobiście
    to skończą z tym dziwnym nawykiem oddzwaniania.

    Kocha? Poczeka.

    Coś chce? Zadzwoni jeszcze raz.

    https://www.google.com/search?hl=en&as_q=scammers+do
    +calls+to+random+people+from+my+number

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 14. Data: 2024-06-21 08:41:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.06.2024 o 06:50, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    [...]
    > Wydawałoby się, że jeszcze nie znaleziono antidotum na to, ale napisałem
    > ten post, bo może ktoś ma jakieś twórcze techniczne refleksje.

    Antidotum znaleziono ale nie zaimplementowano. Chodzi o aktualizacje u
    operatora które powinny być wprowadzone jako zabezpieczenie w
    protokołach. Pozostaje czekać, że może to zrobią albo i nie. Sądzę, że
    jeśli ta forma spoofingu się nasili to w końcu ktoś coś zrobi.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2024-06-21 15:17:39
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 21.06.2024 o 07:15, PiteR pisze:

    > ale co zablokujesz? wszystkie rozmowy przychodzące?
    >
    > zablokujesz 1500 100 900 numerów ludzi zainteresowanych telewizorami?
    > cały dzień to zajmie a jutro zadzwonią nowi następni.

    Tyle numerów to przesada.
    Zablokować dany numer i zgłosić jako spam (jest taka opcja w telefonie).

    --
    animka

  • 16. Data: 2024-06-21 16:00:05
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.06.2024 o 15:17, Animka pisze:

    > Tyle numerów to przesada.
    > Zablokować dany numer i zgłosić jako spam (jest taka opcja w telefonie).

    Animka, jesteś modrą dziewczynką ale nie rozumiesz. Opowiem Ci jeszcze
    raz ten problem.

    Jakaś kurwa, ukradła Twój numer telefonu i dzwoni do innych, obcych
    ludzi, podszywając się pod Ciebie, łapiesz?

    Oni oddzwaniają do Ciebie a ty zdziwiona odbierasz i mówisz, że do nich
    nie dzwoniłaś i to jakaś pomyłka.

    Takich telefonów dostajesz 30/50 dziennie. Miłe? Zablokujesz każdego i
    zgłosisz jako spam?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2024-06-21 18:44:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.06.2024 o 22:24, PiteR pisze:
    > Czytam o tym spoofingu i chyba wszem wobec wiadomo, że nic nie można
    > zrobić.

    Czego nie można zrobić? Uniemożliwić takiego podszywania się?

    Robert

  • 18. Data: 2024-06-21 18:59:22
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > nie dzwoniłaś i to jakaś pomyłka.
    >
    > Takich telefonów dostajesz 30/50 dziennie. Miłe? Zablokujesz każdego i

    No nie.
    Problem w tym, że mój numer telefonu (tak samo jak Twój) posiada wiele
    ludzi.

    --
    animka

  • 19. Data: 2024-06-21 19:04:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.06.2024 o 18:59, Animka pisze:

    > No nie.
    > Problem w tym, że mój numer telefonu (tak samo jak Twój) posiada wiele
    > ludzi.

    No to Ci Animka ćwieka zabiła. :) No i tak po prawdzie ma rację.

    Robert

  • 20. Data: 2024-06-21 19:53:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No nie.
    > Problem w tym, że mój numer telefonu (tak samo jak Twój) posiada wiele
    > ludzi.

    I jest to jakaś liczba, którą masz. Teraz sobie wyobraź, że Twój numer
    dostaje dziennie następne 100 obcych osób i do Ciebie zaczynają dzwonić
    :) Po tygodniu masz 600 dzwoniących a do końca roku daaaleko :) Będziesz
    blokować czy odbierać? Na dodatek któraś z nich zgłasza Twój numer jako
    spam...bo go to wkurwia i lądujesz w bazie spamerów, gdzie inni mając
    już Twój numer (znajomi) automatycznie blokują go :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>