eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaspawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 21. Data: 2009-08-26 11:26:49
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>

    > Już Ci napisałem że masz rację. Ale bez względu na informacje jakie
    > posiadłeś z
    > internetu ja w dalszym ciągu, jak mi się dziura w tłumiku albo rurze
    > wydechowej
    > zrobi. Pojadę tam gdzie mi to palnikiem acetylenowym pospawają. Jak będę
    > musiał
    > wymienić cały błotnik to niech to zrobią migiem.

    Ok poddaję się z "ludową mądrością" nie wygrasz....
    Dla Twojej informacji: wiedzę podstawową mam nie z Internetu tylko ze
    studiów i praktyki (ciekawe skąd Ty czerpiesz widzę - może skończyłeś
    spawalnictwo?), podkreślam, że nie twierdzę że Twój cudooowny palnik jest
    _całkowicie bezużyteczny_ - do "łatania rdzy kolejną", palenia itp. jest
    dobry - no i oczywiście do podgrzewania. Natomiast twierdzę że obecnie
    stosowane metody dają o wiele wyższą jakość, chociaż są mniej popularne ze
    względu na cenę urządzeń i materiałów.
    Ja podchodzę do naprawy samochodu tak, że wolę żeby mi zrobili wstawkę ze
    "zdrowego" materiału niż "spawać rdzę" bo takie coś zazwyczaj szybko
    wychodzi - miałem w poprzednim samochodzie porównanie - raz zrobili mi
    "taniej" po 1,5 roku były takie wrzody pod lakierem że trzeba było robić
    ponownie - potem zrobili "jak książka mówi" i było ok przez 3 lata aż go
    sprzedałem... Wybór należy do właściciela samochodu.





  • 22. Data: 2009-08-26 11:31:04
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>

    > Bo do rurociągów nie ma lepszej metody niż palnik.

    :)

    > Po pierwsze masz w ręce wielką moc niezależną od dostępu do energii
    > elektrycznej. Do wykonania dobrzej jakości szczelnego spawu potrzeba
    > spawarki o dużej mocy, która przetopi rurę na całej grubości ścianki.

    :))) A jakie Ty masz ścianki w rurach przesyłowych?? 30mm? O ukosowaniu
    syłszałeś?





  • 23. Data: 2009-08-26 11:58:57
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>


    > Maszyny są wydajniejsze, precyzyjniejsze.

    Zgadza się :)

    > Bo jak ścianka rury gruba to i od środka trzeba pospawać

    Bzdura. O ukosowaniu słyszałeś??
    PN-EN ISO 9692-1:2008


    > Ale do napraw samochodów, zwłaszcza tych trochę starszych
    > metody spawania elektrycznego odpadają. Ktoś kto twierdzi ze można
    > skutecznie
    > połatać stary samochód migiem ma małe myszki w głowie. Byle jak można ale
    > dobrze
    > się nie da. Ta byle jakość jest widoczna na co dzień. Wszystko takie
    > umemłane. Z
    > zewnątrz zaraz po zrobieniu przez jakiś czas wygląda. Ale w środku syf z
    > gilem.
    > I wyłazi to wszystko na wierzch. Taka byle jakość nas wszędzie otacza.

    ROTFL :)))

    > Człowiek
    > co się tutaj udziela i chce samochody spawać elektrycznie ma w tym swój
    > udział.
    > Gdzieś w internecie zobaczył i myśli że wie wszystko. Do jakiś stron
    > odsyła.

    Wszystkiego nie wiem :) Natomiast wygląda na to, że Tobie żaden temat nie
    jest obcy, nawet ten o którym masz skromne pojęcie.

    W Internecie podaję tylko przykłady które każdy może zobaczyć. Jeżeli o mnie
    chodzi, to mozesz sobie wstawki nawet z drewna robić.

    > Skany z porządnej książki bu zrobił i do nich dał linki. To by była jakaś
    > informacja.

    Mam wykład z _podstaw_ współczesnego spawalnictwa robić?
    Ale proszę o to link
    http://nakanapie.pl/book/249857/andrzej-klimpel-spaw
    anie-zgrzewanie-i-ciecie-metali-technologie.htm

    www.pkn.pl




  • 24. Data: 2009-08-26 17:01:00
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>

    Alexander naskrobał(a):

    >> Bo do rurociągów nie ma lepszej metody niż palnik.
    >
    > :)
    >
    >> Po pierwsze masz w ręce wielką moc niezależną od dostępu do energii
    >> elektrycznej. Do wykonania dobrzej jakości szczelnego spawu potrzeba
    >> spawarki o dużej mocy, która przetopi rurę na całej grubości ścianki.
    >
    > :))) A jakie Ty masz ścianki w rurach przesyłowych?? 30mm? O ukosowaniu
    > syłszałeś?

    30mm w przesyłówkach?? Zdecydowanie za dużo. No chyba, że robisz je ze
    stali klamkowej. Wspomniany DN500 przy ciśnieniu 10MPa (najpopularniejszym
    maksymalnym ciśnieniem przesyłu z jakim się spotkałem) bedzie miał ściankę
    koło 12mm.

    --
    mgr inż. Doc, d...@w...pl.na.pohybel.spamerom
    Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...

    "Jak sobie pomysle, że jestem już inżynierem
    to aż się boję iść do lekarza" - Student Anonim


  • 25. Data: 2009-08-27 06:52:55
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>

    > 30mm w przesyłówkach?? Zdecydowanie za dużo. No chyba, że robisz je ze
    > stali klamkowej. Wspomniany DN500 przy ciśnieniu 10MPa (najpopularniejszym
    > maksymalnym ciśnieniem przesyłu z jakim się spotkałem) bedzie miał ściankę
    > koło 12mm.

    :)

    _Ironia_ to była - ubawiłem się zdaniem: " Do wykonania dobrzej jakości
    szczelnego spawu potrzeba
    spawarki o dużej mocy, która przetopi rurę na całej grubości ścianki".
    Wydrukuję i powieszę w znajomym ośrodku szkolenia spawaczy ;)




  • 26. Data: 2009-08-27 07:37:34
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>

    > Skany z porządnej książki bu zrobił i do nich dał linki. To by była jakaś
    > informacja.

    Dodatkowo polecam lekturę m. inn.:
    PN-EN 12732 "Systemy dostawy gazu. Spawanie stalowych układów rurowych.
    Wymagania funkcjonalne" rozdziały: Spawacze, personel nadzoru spawalniczego,
    wykonywanie prac spawalniczych, przygotowanie złączy, spawanie, wymagania
    dotyczące akceptacji, wymagania dotyczące zapisów i dokumentacji.
    Informacje na temat spawania _elektrycznego_ są również zawarte w "WTWiO
    Gazociągów i urządzeń gazowych stalowych o MOP <= 5 bar Prace spawalnicze".




  • 27. Data: 2009-08-27 11:16:09
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > > Skany z porządnej książki bu zrobił i do nich dał linki. To by była jakaś
    > > informacja.
    >
    > Dodatkowo polecam lekturę m. inn.:
    > PN-EN 12732 "Systemy dostawy gazu. Spawanie stalowych układów rurowych.
    > Wymagania funkcjonalne" rozdziały: Spawacze, personel nadzoru spawalniczego,
    > wykonywanie prac spawalniczych, przygotowanie złączy, spawanie, wymagania
    > dotyczące akceptacji, wymagania dotyczące zapisów i dokumentacji.
    > Informacje na temat spawania _elektrycznego_ są również zawarte w "WTWiO
    > Gazociągów i urządzeń gazowych stalowych o MOP <= 5 bar Prace spawalnicze".
    >
    >
    >
    Schizofrenie masz czy co. My tu głownie piszemy o spawaniu cienkich blach
    karoseryjnych niekoniecznie fabrycznie nowych.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 28. Data: 2009-08-27 13:50:57
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>

    > Schizofrenie masz czy co. My tu głownie piszemy o spawaniu cienkich blach
    > karoseryjnych niekoniecznie fabrycznie nowych.

    Trochę się wątek rozrósł...
    Książki z linka mógłbyś sobie poczytać, ale pewnie wiesz to wszystko dużo
    lepiej :)

    Mógłbyś przeczytaj o pulsie (podwójnym pulsie) w półautomacie, itd ale w
    sumie i tak wiesz lepiej (a w poście Ci umknęło).
    Poddaję się - nie jestem w stanie dyskutować merytorycznie z fachowcem który
    redukuje palnikiem rdzę do żelaza, wirtuozem palnika, i bzdur w stylu, że
    spawarka sama spawa tylko trzeba palnik przyłożyć...
    EOT




  • 29. Data: 2009-08-27 20:01:59
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: k...@o...pl

    > > Schizofrenie masz czy co. My tu głownie piszemy o spawaniu cienkich blach
    > > karoseryjnych niekoniecznie fabrycznie nowych.
    >
    > Trochę się wątek rozrósł...
    > Książki z linka mógłbyś sobie poczytać, ale pewnie wiesz to wszystko dużo
    > lepiej :)
    >
    > Mógłbyś przeczytaj o pulsie (podwójnym pulsie)  w półautomacie, itd ale w
    > sumie i tak wiesz lepiej (a w poście Ci umknęło).
    > Poddaję się - nie jestem w stanie dyskutować merytorycznie z fachowcem który
    > redukuje palnikiem rdzę do żelaza, wirtuozem palnika, i bzdur w stylu, że
    > spawarka sama spawa tylko trzeba palnik przyłożyć...
    > EOT
    >
    >
    >
    Masz rację. Z koniem nie będę się kopał.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 30. Data: 2009-08-28 06:22:36
    Temat: Re: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Alexander" <A...@p...onet.pl>

    > Masz rację. Z koniem nie będę się kopał.

    Ciekawy jestem czy IRL też jesteś taki kozak?
    BARDZO chętnie zobaczyłbym mistrza przy pracy



strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: