  • 1. Data: 2009-10-29 18:42:32
    Temat: spamowanie sms-ami
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    Czy w Polsce doczekamy sie konca spamowanie sms-ami? Rozumiem spamy na
    darmowe konta mailowe, za ktore sie nie placi, ale otrzymywanie spamu na
    cos, za co placimy, uwazam za nieporozumienie.

    Dzis znowu jakas ksiegarnia spamuje:
    o...@l...com.pl
    s...@l...com.pl

  • 2. Data: 2009-10-29 19:58:35
    Temat: Re: spamowanie sms-ami
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu ttt tak oto obwieścił(a):
    > Czy w Polsce doczekamy sie konca spamowanie sms-ami?

    Nie

    --
    pzdr, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 3. Data: 2009-10-30 09:07:26
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Pewnego razu ttt tak oto obwieścił(a):
    >
    > Nie

    A jak walczyć z takim spamem ?

  • 4. Data: 2009-10-30 09:54:02
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    mz pisze:
    > Użytkownik "Piotr M" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > A jak walczyć z takim spamem ?

    1. NApisać do operatora rządanie zaprzestania...
    2. rządać odszkodowania ( minimalne, ważne ze bezie zapis na papierze)
    3. zgłaszać na policje

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-10-30 10:26:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 10:54:02 +0100, ToMasz napisał(a):

    > 1. NApisać do operatora rządanie zaprzestania...
    > 2. rządać odszkodowania ( minimalne, ważne ze bezie zapis na papierze)
    > 3. zgłaszać na policje

    zacząć od:
    0. nauczyć się ortografii.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2009-10-30 12:07:34
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    A co da zgłoszenie do operatora lub na policje. Operator powie, że to nie on
    wysyła, a policja się uśmiechie, zgłoszenie przyjmie i ........ cisza w
    sprawie a jak juz to niska szkodliwość czy coś takiego.

  • 7. Data: 2009-10-30 12:17:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 13:07:34 +0100, mz napisał(a):

    > A co da zgłoszenie do operatora lub na policje. Operator powie, że to nie on
    > wysyła, a policja się uśmiechie, zgłoszenie przyjmie i ........ cisza w
    > sprawie a jak juz to niska szkodliwość czy coś takiego.

    prawidłowa kolejność jest taka:
    1. skarga do operatora z powołaniem się na Ustawę o świaczeniu usług drogą
    elektroniczną
    2. skarga do UKE

    Wniosek na policję też można próbować, ale nalezy się przygotować na duży
    opór materii i konieczność tłumaczenia krawężnikowi co to jest Ustawa o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    A na końcu zawsze może się okazać, że delikwent wiele miesięcy temu jak
    ostatni frajer podał swój numer w jakiejś loterii czy innym konkursie i
    dupa zbita.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2009-10-30 12:48:51
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Waldek Godel pisze:
> [...]
    >
    > A na końcu zawsze może się okazać, że delikwent wiele miesięcy temu jak
    > ostatni frajer podał swój numer w jakiejś loterii czy innym konkursie i

    Ja kiedys chcialem wyslac smsa na jakis konurs do RMF FM, pomylilem
    jedna cyfre w numerze telefonu i od tamtej pory regularnie
    dostaje smsy o roznych tresciach*, w tym ewidentnie reklamowych
    Domyslam sie ze w ich regulaminie jest napisane ze wyslanie jakiejs
    wiadomosci na ich numer oznacza zgode, ale ja tego regulaminu nie
    widzialem, nawet nie zostalem o nim poinformowany. W tym wypadku mysle
    ze gra moze byc warta swieczki, ale nie wiem co mozna ugrac.

    *) Przyklady:

    "Czesc, pamietasz mnie? Pisales do mnie jakis czas temu. Dzis jestem
    spragniona i mam wolne mieszkanie. Daj znac czy jestes chetny- sms PRIV
    na 72996 (2,44zl z Vat)"

    "Nagroda specjalnie dla Ciebie. Wieczor w towarzystwie pieknej
    blondynki. Podaj termin i miejsce. Wyslij ALICJA na 72876 (2,44zł z VAT)"

    "Codziennie Nowa Dziewczyna na Twoim Telefonie. Wyslij sms o tresci
    START FOTKA na numer 60296 (2,44zł z Vat). Tysiace dziewczyn z Twojej
    Okolicy czeka na Ciebie."

  • 9. Data: 2009-10-31 00:04:45
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 12:17:32 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > prawidłowa kolejność jest taka:
    > 1. skarga do operatora z powołaniem się na Ustawę o świaczeniu usług drogą
    > elektroniczną
    > 2. skarga do UKE

    No właśnie: do UKE, czy do UOKiK?
    I na co się powołać? Czy też na Ustawę o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną, czy na Prawo Telekomunikacyjne?
    Bo jak pamiętam, nowe PT miało w jakiś sposób ( nie wiem jaki) położyć
    tamę SMS-owemu spamowi, a nic takiego nie nastąpiło.
    Jestem zdecydowany podjąć jakieś kroki, bo Orange całkowicie zlekceważył
    zarówno moje telefony do BOA, maile, a nawet pismo jakie kilka tygodni
    temu złożyłem u nich w tej sprawie. Spam od nich jak przychodził, tak
    dalej przychodzi!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2009-10-31 00:49:06
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Chris pisze:

> [...]
    > zarówno moje telefony do BOA, maile, a nawet pismo jakie kilka tygodni
    > temu złożyłem u nich w tej sprawie. Spam od nich jak przychodził, tak

    Ja wyłączyłam w telefonie wiadomości sieciowe i już spam nie przychodzi.

    --
    animka