  • 411. Data: 2012-10-21 11:45:58
    Temat: Re: sortowanie
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Nie opublikowałem w życiu 2000 wykresów. Znam wybitnych profesorów,
    >którzy "wypuszczają" kilka wykresów rocznie (oraz takich, którzy nie
    >robią ich wcale). Skąd Ty wyciągasz takie liczby?

    2000 wykresów to przy frame rate 25 klatek/s daje 800 sekund, czyli nieco
    powyżej 12 minut projekcji.

  • 412. Data: 2012-10-21 11:59:10
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > "Acceptable formats for the discount or waiver include REVTeX (preferred),
    > LaTeX, and MSWord."
    >
    > "Submit separate figure files (PostScript or EPS preferred) in addition to
    > embedding the figures in the manuscript if you submit in MS Word or PDF
    > format."
    >

    > Czyli po prostu redakcja Physic Review Letter - woli TeX i PostScript jako

    Ciekawa interetacja, ale intelektualnie ograniczona tak jak jej autor.

    Phys. Rev. Lett. dopuszcza do "zniżki" tekst (manuskrypt) napisany w TeX
    lub Word.
    Do tego manuskryptu (niezależnie od formatu) dołączyć trzeba grafikę
    w EPS.
    Jest to równoważne z faktem, że piszący w Word muszą de facto załączyć
    obrazki 2 razy (oddzielne EPS i wklejone w tekście).

    Oznacza to także, że jeśli ktoś wyśle publikację w TeXu, ale z grafiką
    w JPG, to także będzie musiał dosłać EPS.

    > A mamy Anno Domini 2012 i za niedługo będzie już 2013. Więc skąd te
    > przywiązanie .doc ? Czy nie dlatego, że Word 2007 z .docx to program nie
    > nadający się do tworzenia publikacji naukowych?!

    Nie. To dlatego, że w APS mają gotowe skrypt do ekstrakcji .doc
    i .docx sprawiłby im dodatkowy problem.

    Poza tym .docx dodaje sporo funkcji, które ciężko jest potem uwzględnić
    przy konwersji (z tego samego powodu wiele towarzystw odrzuca REVTeX
    i jakiekolwiek inne makra wyrastające poza podstawową specyfikację
    LaTeX).
    Chodzi o to, aby wydruk wyglądał tak samo jak praca na ekranie autora.

    Poza tym zaznaczam, że wszystko co zacytowałeś, to nie są warunki
    akceptacji tylko *udzielenia zniżki*.

    Ogólnie straszny smutek nie ogarnia po tym wątku. Rozumiem, że jesteś
    związany z fizyką (nie wiem czy domorośle czy formalnie z jakąś
    instytucją)). Obrażasz MS, obrażasz ekonomistów. Po prostu budujesz taki
    stereotyp ścisłego "buraka". Potem ja muszę wyjaśniać ludziom, że fizycy
    wcale tacy nie są, że nie należy się bać takich studiów :/.

    pozdrawiam,
    PK

  • 413. Data: 2012-10-21 12:01:02
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > 2000 wykresów to przy frame rate 25 klatek/s daje 800 sekund, czyli nieco
    > powyżej 12 minut projekcji.

    I potem wysyłasz te animacje do journali?

    pozdrawiam,
    PK

  • 414. Data: 2012-10-21 12:12:03
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Nie znam żadnego journala, który akceptowałby wykresy z oddzielonymi
    >opisami (czyli tex+eps, który tak chwalisz w przypadku Gnuplota). Możesz

    Twoja ignorancja nie jest argumentem. Skoro sam napisałeś, że nie znasz -
    to nie zabieraj głosu w dyskusji.

    >Ale przecież Matlab jest także na Linuxa. Nawet tego nie wiesz?

    O tak, jest świetny na Linuksie - wywala się po pięciu minutach - czy już
    trochę dłużej pracuje?

    I co - trzeba koniecznie kupować Windozę+Matlab+kij wie co - czy wystarczy
    Linux+Matlab? No, ale przecież podobno wszystko da się zrobić w Excel-u!
    Więc po wuja ten Matlab, prawda?

    (Spadnie sprzedaż. Niedobrze. Postaraj się - potrafisz lepiej. Czekamy na
    kolejną porcję objawień, że tylko Matlab i Windows 8 zapewni karierę
    inżynierowi.)

    Morał jest taki - jak się ma i Matlaba, i Octave, i gnuplota, łofisy
    (włącznie z Libre - bo np. jest CAT) i co tam jeszcze - to wybiera się
    najlepsze narzędzie do danego zadania. I czasem jest to Matlab, a czasem
    jest to gnuplot, czasem to Origin, a czasem jest to zupełnie co innego. Im
    więcej narzędzi się zna, tym bardziej wybór jest świadomy.

    Czasem potrzebna jest koparka, a czasem łopata, a czasem pędzelek.

  • 415. Data: 2012-10-21 12:24:56
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Jest to równoważne z faktem, że piszący w Word muszą de facto załączyć
    >obrazki 2 razy (oddzielne EPS i wklejone w tekście).

    A zajrzałeś już do słownika co oznacza słowo "preferred"?

    >Oznacza to także, że jeśli ktoś wyśle publikację w TeXu, ale z grafiką
    >w JPG, to także będzie musiał dosłać EPS.

    Ciekawe, dlaczego nie musiałem. Ale pewnie zrobili to z uprzejmości.

    >Nie. To dlatego, że w APS mają gotowe skrypt do ekstrakcji .doc
    >i .docx sprawiłby im dodatkowy problem.

    To format plików MS Word może sprawiać jakieś trudności? Jest źródłem
    kłopotów? A MS nie potrafi zapewnić wsparcia redakcjom żurnali z listy
    filadelfijskiej?!

    LOL

    >Poza tym zaznaczam, że wszystko co zacytowałeś, to nie są warunki
    >akceptacji tylko *udzielenia zniżki*.

    Oczywiście. Przecież jak ty im wyślesz np. PDF zrobiony w Word 2007 (wiesz,
    że jest taka opcja?) - to redakcja potrafi to - choćby ręcznie - przepisać.
    Oczywiście, trzeba będzie za to nieco zapłacić. Podobnie jak za druk w
    kolorze (ale większość redakcji umieszcza kolorowe ilustracje w wersjach
    on-line bez dodatkowych opłat). Ba! Wiele redakcji dopuszcza PDF jako format
    dla recenzentów, a nawet jako szczotki (poprawki nanosi się jako adnotacje).

  • 416. Data: 2012-10-21 12:29:19
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >I potem wysyłasz te animacje do journali?

    Też można. Chyba nigdy nic nie wysyłałeś nigdzie - bo nie wiesz, jak teraz
    wyglądają wersje on-line?

  • 417. Data: 2012-10-21 13:04:56
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    PK <P...@n...com> wrote:

    > R jest akurat popularne z bardzo prostego powodu. Jest dobre :).
    > Nie jest darmowym klonem płatnego oprogramowania

    Jest, pierwowzorem był S+ ;)

  • 418. Data: 2012-10-21 13:51:22
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 09:59:10 +0000, PK wyszeptał:

> [...]
    > stereotyp ścisłego "buraka". Potem ja muszę wyjaśniać ludziom, że fizycy
    > wcale tacy nie są, że nie należy się bać takich studiów :/.

    Wytłumacz mi coś, bo nie rozumiem. Trzeba mieć Windows, Office 2007,
    iPhone'a i Matlaba, bo jak nie to jest się burakiem? Ciekawe, ciekawe,
    to coś o kimś mówi.

    --
    Edek

  • 419. Data: 2012-10-21 14:01:01
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu sobota, 20 pazdziernika 2012 22:14:17 UTC+1 uzytkownik slawek napisal:
    > Uzytkownik "PK" <P...@n...com> napisal w wiadomosci grup
    >
    > Ble, ble, ble. Wyluzuj, bo nudzisz. Excel? A cos o Lotusie 1-2-3 sie
    > slyszalo?

    Masz na mysli ten program, ktorego MS Excel zabil na poczatku lat 90-tych? ;-)

    > O! To nowe Windows 8 beda za darmo dla wszystkich osób fizycznych?! No zesz
    > powiedziales!

    Oblales test na czytanie ze zrozumieniem. PK napisal "darmo lub prawie darmo".

    > W pewnym wieku - a pisze to calkiem szczerze - zauwaza sie, ze gdyby uzywalo
    > sie Linuksa, to nie trzeba byloby co 3-4 lata zaczynac od nowa uczyc sie jak
    > obsluzyc system.

    Jezeli musiales sie co 3-4 lata uczyc obslugi Windows, to twoj problem, stary.
    Inteligentni ludzie nie musza.

    > I nie chodzi o klikniecia mysza, tylko np. o API,

    A po co mi API Windows, czy ja nazywam sie kenobi?

    > stylistyke interfejsu uzytkownika,

    Tego trzeba sie "uczyc"?

    > narzedzia. Oszczednosc czasu, srodków i pieniedzy. Czego chciec wiecej?!

    Prawdy. Na razie klamiesz o tym, jak to Linux jest bezproblemowy i latwy w obsludze,
    wszystkie zmiany w systemie sa bezbolesne dla uzytkownika, itd. Stek bredni, co
    wie kazdy kto uzywal Linuxa przez pare lat i nie stracil przy okazji uczciwosci
    intelektualnej.

    > Spróbuj zrobic 2000 wykresów - ile to bedzie minut u ciebie? 4000 tysiace
    > minut to niecale 3 dni... jezeli zrezygnujesz ze snu. A gnuplot zrobi to w
    > kwadrans, moze nieco dluzej.

    Zrobi, jezeli to bedzie 2000 wykresow tego samego typu (tylko po co komu 2000
    wykresow tego samego typu?).
    Jezeli bedziesz je chcial indywidualnie upiekszac, zmieniac opisy, to bedziesz mial
    wiecej
    rzezby niz w Matlabie, i byc moze nawet niz w Excelu.

    RW

  • 420. Data: 2012-10-21 14:07:17
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu sobota, 20 pazdziernika 2012 23:08:34 UTC+1 uzytkownik slawek napisal:
    > Uzytkownik "PK" <P...@n...com> napisal w wiadomosci grup
    >
    > Tzn. trzeba kupic MS Windows, MS Office i jeszcze MS Visual Studio. Niezle.
    > Jednak Visio zabraklo. Szkoda, postaraj sie bardziej.

    Nie potrzebujesz Visual Studio zeby napisac plugin do MS Office. Mozesz
    uzywac kompilatora GCC z Cygwin, na przyklad. Excel udostepnia zwyczajne
    API w C do ktorego mozesz sie podpiac przy uzyciu dowolnego kompilatora,
    wszystko jest udokumentowane. Mozesz tez uzywac biblioteki JNA i pisac
    ten plugin w Javie, jak wolisz.

    Jest takie API do OpenOffice/LibreOffice/whaterver they the current fork now?

    > Nie obrazaj inzynierów i "przyrodników" (co to za zwierze ten "przyrodnik"?
    > taki co ma ...?) Ekonomistów mozesz, bo to oni robia te no tego... kryzysy
    > ekonomiczne (gdyby robili je matematycy albo polonisci, to bylyby to kryzysy
    > matematyczne albo polonistyczne, ot co!)

    To strasznie smutne, ze mozna byc naukowcem i takim bucem. Wot, Polska.

    RW