  • 1. Data: 2010-03-21 20:41:02
    Temat: sniezyce i bokeh
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    czesc

    jaki obiektyw (m42, bagnet k manualny albo af) ma
    przyzwoita rozdzielczosc + miekki delikatny bokeh?
    ogniskowa ~50mm, swiatlo conajmniej f2

    jesli tlem dla fotografowanych sniezyc byly ranniki
    to nienajgorzej sie to rozmylo:

    http://img202.imageshack.us/img202/6051/sg201564.jpg

    jesli jednak w byly tam inne sniezyce to juz jak
    dla mnie tlo zbyt zwraca na siebie uwage:

    http://img202.imageshack.us/img202/5630/sg201563.jpg
    http://img146.imageshack.us/img146/8528/sg201561.jpg

    czy sigma 50mm f1.4 lepiej sobie poradzi?

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 2. Data: 2010-03-21 22:22:21
    Temat: Re: sniezyce i bokeh
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-03-21 21:41, Bartlomiej Lidke wrote:
    > http://img202.imageshack.us/img202/5630/sg201563.jpg
    > http://img146.imageshack.us/img146/8528/sg201561.jpg
    >
    > czy sigma 50mm f1.4 lepiej sobie poradzi?

    Tak, wiele lepiej. Zerknij na to zdjęcie:
    http://img294.imageshack.us/img294/2524/bokehf14.jpg

    Widać jak na dłoni, że ten obiektyw w tle świetnie rozmywa ostre jasne
    światła. Przy zdjęciu o którym piszesz poradzi sobie wiele lepiej i tło
    będzie ładniej rozmyte niż Twoje żółte kwiatki. Oczywiście nawet tu można
    wywołać taki brzydki obrys, ale tylko jeśli w tle jest naprawdę silne
    punktowe światło (np bardzo drobne odbicia od metalicznych powierzchni).

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2010-03-22 09:15:58
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > jaki obiektyw (m42, bagnet k manualny albo af) ma
    > przyzwoita rozdzielczosc + miekki delikatny bokeh?
    > ogniskowa ~50mm, swiatlo conajmniej f2
    Pentacon 50/1,8 w niektórych kręgach fanówe Pentaxa uwazany jest
    za "maszyne do bokehu". Na F2 jest przyzwoicie ostry.

  • 4. Data: 2010-03-22 18:22:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze PK:

    > Pentacon 50/1,8 w niektórych kręgach fanówe Pentaxa uwazany jest
    > za "maszyne do bokehu".

    Okropieństwo.

    Miękki bokeh - Takumar.

  • 5. Data: 2010-03-23 05:24:54
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > Okropieństwo.
    Nie to ładne co ładne ale to co się komu podoba ;)
    http://img137.imageshack.us/img137/7859/dsc04550e.jp