  • 11. Data: 2010-01-28 19:48:29
    Temat: Re: snapshot czym jest....??
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** hehehe <...@...ccc> wrote:

    > Szukam informacji bardzo technicznych jak moge to uj?? m?wi?cych o tym czym
    > jest snapshot zrobiony z poziomu systemu plik?w itd.

    A napisać 'migawka systemu plików' to boli?

    > Szukam na internecie i same og?lniki ludzie pisz? i mnie interesuje konkrety
    > jak wyglada organizacja sektor?w na dysku itd po wykonaniu snapshota.... ma
    > kto? dostep do takiej dokumentacji?

    Pewnie jak Ci napisano - co rozwiązanie to będą to lekko inne mechanizmy.
    Jeżeli chcesz zobaczyć szczegóły implementacji na cele jakiegoś akademickiego
    opracowania to weź jakiś otwarto źródłowy system - tam będziesz miał i opis i
    kod źródłowy. Przyjrzyj się LVM, EVMS2, ZFS.

    http://hub.opensolaris.org/bin/download/Community+Gr
    oup+zfs/docs/ondiskformat0822.pdf
    http://evms.sourceforge.net/architecture/
    http://tldp.org/HOWTO/LVM-HOWTO/anatomy.html
    http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc785914%
    28WS.10%29.aspx

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 12. Data: 2010-01-29 10:02:10
    Od: "hehehe" <...@...ccc>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > opis i
    > kod źródłowy. Przyjrzyj się LVM, EVMS2, ZFS.

    dzieki za pomoc