  • 81. Data: 2016-12-27 15:03:33
    Temat: Re: smog powodują samochody.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2016 13:38:07 +0100, Myjk napisał(a):

    > Popatrz sobie co wyrabiają wkłady kominkowe i kozy w stosunku
    > do otwartych kominków i piecy węglowych:
    >
    > http://burningissues.org/car-www/science/pah-comp-wo
    od-coal.htm

    Już po pierwszym linku widać, że chyba tego nie czytałeś. W 4/5 kategorii
    piec węglowy przegrywa z kominkiem. Na dodatek nie wiadomo, o jakie kominki
    chodzi. Wspólczesne zamknięte paleniska wyłożone ceramiką (a stanowią
    wiekszość sprzedaży) praktycznie nie kopcą. To samo dotyczy nowoczesnych
    kotłów na drewno, które zgazowują paliwo.
    Jeżeli ktoś robi badania z tendencyjnym dorem danych wejściowych, to
    znaczy, że są to badania na zamówienie.
    Po pracy przyjrzę się pozostałym danym.

    Na marginesie - wszyscy piszą o szkodliwych substancjach chemicznych, a
    zapominają o emisji CO2. Gaz, węgiel i ropa nie odrastają.

    > o ile nie znaleźliby się "oświeceni", co kupują diesla bez
    > DPF albo go wycinają, bo przecież zbędny

    Nikt by nie wycinał, gdyby lobby motoryzacyjne nie wymusiło dla zysku
    wciskania ludziom niedopracowanych rozwiązań.
    Nowsze filtry nie padają i nikt ich nie wycina.

    > Ludzie się nie potrafią
    > ograniczyć do sporadycznego palenia w kominkach (dla klimatu), to dostaną
    > czapę -- i dobrze.

    Typowe zamordystyczne bredzenie.

    > Przepaść będzie jeszcze większa, gdy odejdzie się od
    > samochodów spalinowych na rzecz elektryków tudzież ogniw wodorowych.

    I miliardy kW generowanych każdego dnia przez silniki spalinowe trzeba
    będzie zastąpić kilowatami z gniazdka. A prąd będzie bezemisyjnie
    wyczarowywany.

    Zresztą mnóstwo ludzi chętnie przesiadłoby się na elektryki - ja na pewno -
    gdyby to nie była wciąż wersja beta. Rozwiązania dojrzałe przyjmują się
    same. Niestety żyjemy w skorumpowanej biurokraturze, gdzie idzie to całkiem
    innym tokiem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 82. Data: 2016-12-27 17:54:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 Dec 2016 15:03:33 +0100, Maciek

> [...]
    > wiekszość sprzedaży) praktycznie nie kopcą. To samo dotyczy nowoczesnych
    > kotłów na drewno, które zgazowują paliwo.

    To było jakby do przewidzenia. Widać jesteś zagorzałym miłośnikiem spalania
    drewna pod strzechą, bo to rzekomo czyste i odnawialne źródło ciepła. Lasy
    płoną od wieków i wszyscy żyją i jeszcze pozwalają się życiu odnawiać itp.
    a że wyziewy z komina trują ludzi niską emisją, to już mało istotne.

    Że większość kominków w polskich domach to najtańszy badziew za 2-5 tys. zł
    -- bo nikogo nie stać (albo raczej nikt nie jest na tyle głupi aby tyle
    pieniędzy w to inwestować) na zaawansowane konstrukcje kosztujace ponad 10
    a nawet i ponad 20 tys. zł -- które trują na potęgę, to już nie oczywiście
    wspomnisz. Nie kituj więc, że takie zaawansowane konstrukcje (porównywalne
    z węglowymi retortami) stanowią większość sprzedaży. To jest co najwyżej
    jakiś śmieszny promil.

    > Jeżeli ktoś robi badania z tendencyjnym dorem danych wejściowych,
    > to znaczy, że są to badania na zamówienie.
    > Po pracy przyjrzę się pozostałym danym.

    Trzeba było podać swoje dane -- ale jakoś skrzętnie pominąłeś prośbę --
    ciekawe kto je sporządzał i jak optymistycznie wyglądają.

    > Na marginesie - wszyscy piszą o szkodliwych substancjach chemicznych, a
    > zapominają o emisji CO2. Gaz, węgiel i ropa nie odrastają.

    Wszyscy piszą o tym co bardziej szkodzi ludziom i co generuje większe
    koszty. CO2 to jest akurat względny pikuś. Groźniejsze są PMy i substancje
    toksyczne i rakotwórcze. I co z tego że nie odrastają, skoro mniej trują.
    Wiec łaskawie nie odwracaj kota ogonem.

    > Nikt by nie wycinał, gdyby lobby motoryzacyjne nie wymusiło dla zysku
    > wciskania ludziom niedopracowanych rozwiązań.
    > Nowsze filtry nie padają i nikt ich nie wycina.

    Jeżdżę od 8 lat autem z DPF. To rozwiazanie JEST dopracowane, ani razu nie
    miałem z nim problemu, podobnie jak większość ludzi jeżdżących takimi
    auami. Tego rodzaju teksty serwują ignoranci, którym taka teoria jest
    wygodna dla udowodnienia swoich "oświeconych" racji.Nowe konstrukcje niczym
    się nie różnią od starych. Przestań brednie powielać.

    > Typowe zamordystyczne bredzenie.

    Napisał wielbiciel trucia ludzi spalinami z drewna. I to właśnie przez
    takich jak Ty, wielce "oświeconych", wprowadzają zakazy. Możesz sobie
    pogratulować.

    > I miliardy kW generowanych każdego dnia przez silniki spalinowe trzeba
    > będzie zastąpić kilowatami z gniazdka. A prąd będzie bezemisyjnie
    > wyczarowywany.

    Weź sobie łaskawie sprawdź sprawność silnika spalinowego.

> [...]
    > same. Niestety żyjemy w skorumpowanej biurokraturze, gdzie idzie to całkiem

    Silnik spalinowy jest dojrzały? Litości. Podobnie jak spalanie drewna bez
    elementarnej kontroli.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 83. Data: 2016-12-27 18:13:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-12-2016 o 19:07, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Przy darmowym kredycie, szlag trafia jakiekolwiek negocjacje i
    > wynikające z nich upusty.

    Są marki, że i tak nie masz na to szans, przynajmniej od producenta.
    A jeśli kredytu nie finansuje sprzedawca, to nawet sam zachęca żeby go
    wziąć, zwłaszcza że kredyt to warunek następnych tanich opcji typu opony
    zimowe czy promocyjny pakiet ubezpieczenia.
    Patrz Dacia.

    Za gotówkę nie dostaniesz nic z tych rzeczy.

  • 84. Data: 2016-12-27 18:14:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-12-2016 o 14:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Chwilowo.
    > Akurat wiatr dobrze wial, a w swieta pobor maly.
    >
    > Ale wiatrakow w kraju przybywa,

    Nieaktualne informacje.
    Już nie przybywa, dobra zmiana weszła.

  • 85. Data: 2016-12-27 18:20:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Tue, 27 Dec 2016 11:16:19 +0100, J.F. napisał(a):

    >Gdzie Ty masz 200 tys. mieszkań ogrzewanych piecami i kotłami
    >węglowymi? :)
    >Może w Workucie, bo na pewno nie w Krakowie.

    Ze 200 tys mieszkan ogolem, to sie w Krakowie zapewne znajdzie.

    Jesli teraz wymieniono 5 tys piecow i juz osiagnieto taki sukces, to
    moze jednak nie byly one takim problemem ?

    >Zostało kilkanaście tys. palenisk do wymiany.
    >Trochę szkoda, że w tym szale do wora z węglem wrzucono także drewno
    >(od
    >2019 r. będzie zakaz stosowania wszelkich paliw stałych), bo drewno
    >nie
    >pyli i nie truje nawet w porównywalnym stopniu.

    Rosjanie sie ciesza i wyplacaja lobbystom zasluzona premie :-)

    J.

  • 86. Data: 2016-12-27 19:17:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A teraz znajdz jaka przy kominku zgodnie z przepisami ma byc minimalna temperatura
    spalin. Jak znajdziesz to sie podziel z innymi. Straty kominowe i straty z niepelnego
    spalania to podstawowe straty jakie maja piece i kotly. Piec kaflowy ma mniejsze
    straty kominowe niz kominek bo temperatura spalin jest nizsza. Ale straty z
    niepelnego spalania ma duze. Kominek ma wieksze strart kominowe a i zlego spalania ma
    duze.

  • 87. Data: 2016-12-27 19:52:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.12.2016 o 18:13, Cavallino pisze:

    > Za gotówkę nie dostaniesz nic z tych rzeczy.

    Genralnie nie ma darmowych obiadów. Jeśli z jakiś powodów za gotówkę
    jest jeszcze drożej niż na kredyt, to znaczy że na jest po prostu za
    drogo - biorąc na kredyt nie dostałeś nic za darmowo, po prostu wcisnęli
    ci kredyt, zarobili dodatkowo na tym, a ty myślisz, że oszukałeś system.
    Po prostu zrobili "promocję" przez podniesienie ceny bez kredytu.

    Shrek

  • 88. Data: 2016-12-27 20:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale wiatrakow w kraju przybywa, to widac i w terenie i raportach, w
    > polowie 2016 bylo zainstalowane 5GW mocy w wiatrakach (kraj zuzywa do
    > 25GW w zimowym szczycie), zeby tylko zechcialo wiac ... i akurat w
    > swieta zechcialo :-)

    A mowili, ze pis zabiło te ekologię?
    To jak to jest - przybywa czy nie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 89. Data: 2016-12-28 09:56:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >A mowili, ze pis zabiło te ekologię?
    >To jak to jest - przybywa czy nie?

    Takie inwestycje maja swoja dlugosc budowy - wiec stare projekty
    jeszcze sie dokanczaja.

    Zobacz tu za pare miesiecy - zobaczymy ile udalo sie wyhamowac w 2016
    https://www.ure.gov.pl/pl/rynki-energii/energia-elek
    tryczna/odnawialne-zrodla-ener/potencjal-krajowy-oze

    To pewnie nie wyjdzie
    http://odnawialnezrodlaenergii.pl/energia-wiatrowa-a
    ktualnosci/item/2967-psew-popiera-zaskarzenie-ustawy
    -odleglosciowej-do-tk

    ale PiS musi unijne wymogi spelnic ... lub Unie rozwalic :-)
    Tu go akurat Holendrzy nie popra :-)

    Poza tym nie tylko gornicy w Polsce wazni, ale stoczniowcy tez
    http://odnawialnezrodlaenergii.pl/energia-wiatrowa-a
    ktualnosci/item/2915-stocznia-gdansk-jednym-z-najwie
    kszych-producentow-wiez-wiatrowych-w-europie

    poza tym mozna tak ...
    http://odnawialnezrodlaenergii.pl/energia-wiatrowa-a
    ktualnosci/item/2821-jest-decyzja-srodowiskowa-dla-p
    ierwszej-w-polsce-morskiej-farmy-wiatrowej

    no i nie cala wladza jest jeszcze w rekach PIS
    http://odnawialnezrodlaenergii.pl/oze-aktualnosci/it
    em/2994-energa-wygrala-przetarg-na-dostawe-energii-z
    -oze-dla-wroclawia

    (a tu akurat smiesznie, bo nocne oswietlenie to powazny klient dla
    elektrowni weglowych).

    J.

  • 90. Data: 2016-12-28 10:20:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Tak tak... Efekt cieplarniany to wymysł jajogłowych a ziemia jest płaska
    > :)

    Poszukaj na Youtubie filmu "Globalny szwindel". Mnie przekonał.
    T.