eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysmog powodują samochody. › Re: smog powodują samochody.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: smog powodują samochody.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <o3kq3s$fvq$2@news.mixmin.net> <o3l77g$et3$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <o3lu37$nkm$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <58623f82$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <1adztjntyg8m5$.fwirnkg601ho$.dlg@40tude.net> <w...@m...org>
    <5...@4...net> <1tvwgwnfymg56$.dlg@myjk.org>
    <h...@4...net>
    Date: Tue, 27 Dec 2016 17:54:47 +0100
    Message-ID: <2o0h1mjokfri$.dlg@myjk.org>
    Lines: 79
    NNTP-Posting-Host: 79.185.209.78
    X-Trace: 1482857605 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 654 79.185.209.78:60602
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2642558668
    X-Received-Bytes: 5267
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596198
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 27 Dec 2016 15:03:33 +0100, Maciek

    > Dnia Tue, 27 Dec 2016 13:38:07 +0100, Myjk napisał(a):
    >> Popatrz sobie co wyrabiają wkłady kominkowe i kozy w stosunku
    >> do otwartych kominków i piecy węglowych:
    >> http://burningissues.org/car-www/science/pah-comp-wo
    od-coal.htm
    > Już po pierwszym linku widać, że chyba tego nie czytałeś. W 4/5 kategorii
    > piec węglowy przegrywa z kominkiem.> Na dodatek nie wiadomo, o jakie kominki
    > chodzi. Wspólczesne zamknięte paleniska wyłożone ceramiką (a stanowią
    > wiekszość sprzedaży) praktycznie nie kopcą. To samo dotyczy nowoczesnych
    > kotłów na drewno, które zgazowują paliwo.

    To było jakby do przewidzenia. Widać jesteś zagorzałym miłośnikiem spalania
    drewna pod strzechą, bo to rzekomo czyste i odnawialne źródło ciepła. Lasy
    płoną od wieków i wszyscy żyją i jeszcze pozwalają się życiu odnawiać itp.
    a że wyziewy z komina trują ludzi niską emisją, to już mało istotne.

    Że większość kominków w polskich domach to najtańszy badziew za 2-5 tys. zł
    -- bo nikogo nie stać (albo raczej nikt nie jest na tyle głupi aby tyle
    pieniędzy w to inwestować) na zaawansowane konstrukcje kosztujace ponad 10
    a nawet i ponad 20 tys. zł -- które trują na potęgę, to już nie oczywiście
    wspomnisz. Nie kituj więc, że takie zaawansowane konstrukcje (porównywalne
    z węglowymi retortami) stanowią większość sprzedaży. To jest co najwyżej
    jakiś śmieszny promil.

    > Jeżeli ktoś robi badania z tendencyjnym dorem danych wejściowych,
    > to znaczy, że są to badania na zamówienie.
    > Po pracy przyjrzę się pozostałym danym.

    Trzeba było podać swoje dane -- ale jakoś skrzętnie pominąłeś prośbę --
    ciekawe kto je sporządzał i jak optymistycznie wyglądają.

    > Na marginesie - wszyscy piszą o szkodliwych substancjach chemicznych, a
    > zapominają o emisji CO2. Gaz, węgiel i ropa nie odrastają.

    Wszyscy piszą o tym co bardziej szkodzi ludziom i co generuje większe
    koszty. CO2 to jest akurat względny pikuś. Groźniejsze są PMy i substancje
    toksyczne i rakotwórcze. I co z tego że nie odrastają, skoro mniej trują.
    Wiec łaskawie nie odwracaj kota ogonem.

    >> o ile nie znaleźliby się "oświeceni", co kupują diesla bez
    >> DPF albo go wycinają, bo przecież zbędny
    > Nikt by nie wycinał, gdyby lobby motoryzacyjne nie wymusiło dla zysku
    > wciskania ludziom niedopracowanych rozwiązań.
    > Nowsze filtry nie padają i nikt ich nie wycina.

    Jeżdżę od 8 lat autem z DPF. To rozwiazanie JEST dopracowane, ani razu nie
    miałem z nim problemu, podobnie jak większość ludzi jeżdżących takimi
    auami. Tego rodzaju teksty serwują ignoranci, którym taka teoria jest
    wygodna dla udowodnienia swoich "oświeconych" racji.Nowe konstrukcje niczym
    się nie różnią od starych. Przestań brednie powielać.

    >> Ludzie się nie potrafią ograniczyć do sporadycznego palenia w kominkach
    >> (dla klimatu), to dostaną czapę -- i dobrze.
    > Typowe zamordystyczne bredzenie.

    Napisał wielbiciel trucia ludzi spalinami z drewna. I to właśnie przez
    takich jak Ty, wielce "oświeconych", wprowadzają zakazy. Możesz sobie
    pogratulować.

    >> Przepaść będzie jeszcze większa, gdy odejdzie się od
    >> samochodów spalinowych na rzecz elektryków tudzież ogniw wodorowych.
    > I miliardy kW generowanych każdego dnia przez silniki spalinowe trzeba
    > będzie zastąpić kilowatami z gniazdka. A prąd będzie bezemisyjnie
    > wyczarowywany.

    Weź sobie łaskawie sprawdź sprawność silnika spalinowego.

    > Zresztą mnóstwo ludzi chętnie przesiadłoby się na elektryki - ja na pewno -
    > gdyby to nie była wciąż wersja beta. Rozwiązania dojrzałe przyjmują się
    > same. Niestety żyjemy w skorumpowanej biurokraturze, gdzie idzie to całkiem
    > innym tokiem.

    Silnik spalinowy jest dojrzały? Litości. Podobnie jak spalanie drewna bez
    elementarnej kontroli.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: