  • 1. Data: 2016-12-23 17:03:13
    Temat: Re: Magiczna naklejka
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 23.12.2016 o 15:04, J.F. pisze:

    > Jak myslicie - dziala tak dobrze jak na filmie ?

    tak. jest też taki specjalny spray, swoją wersję robi też volvo, którym
    możesz spryskać ubranie i uzyskasz ten sam efekt. w normalnym świetle -
    nic nie widać, w bysku lampy - idealna biel. kumpel na ostatnich targach
    rowerowych, na czarnej kurtce typu soft shell, namalaował sobie
    "uśmiech" ( głowę wielkości talerza). Niema wała żebyś to zauważył. ale
    wystarczy pstryknąć fotkę, albo zaświecić mocną latarką- zaczyna działać
    magia.

    ale jak z trwałością? Z ubrania zlazło przy pierwszym praniu. naklejka
    na szybie też jest czytelna na fotoradarze

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-12-26 00:05:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-12-23 o 17:03, ToMasz pisze:
    > ale jak z trwałością? Z ubrania zlazło przy pierwszym praniu. naklejka
    > na szybie też jest czytelna na fotoradarze
    Na którym?? Na fotce z fotoradaru ledwo poznałem siebie, a i numery na
    tablicy nie były idealne. Jak chciałbyś je odczytać z mojej naklejki na
    szybie?? Pomijam już kwestię, że moja naklejka wypada akurat na
    wysokości wycieraczki :->

    Maciek

  • 3. Data: 2016-12-27 00:29:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-12-26 o 00:05, Maciek pisze:

    > Na fotce z fotoradaru ledwo poznałem siebie, a i numery
    > na tablicy nie były idealne. Jak chciałbyś je odczytać z mojej
    > naklejki na szybie??

    To, że dostałeś nieczytelną fotkę, nie oznacza jeszcze, że ITD nie ma
    lepszej.

    > Pomijam już kwestię, że moja naklejka wypada
    > akurat na wysokości wycieraczki :->

    Nie każdy ma ten luksus.

  • 4. Data: 2016-12-27 07:54:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-27 o 00:29, nadir pisze:

    > To, że dostałeś nieczytelną fotkę, nie oznacza jeszcze, że ITD nie ma
    > lepszej.

    Widziałeś kiedyś jakąkolwiek fotkę z fotoradaru
    (nawet z najlepszego sprzętu i nieważne czyjego) na której da się
    odczytać coś z naklejki?

  • 5. Data: 2016-12-27 14:30:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-12-27 o 07:54, cef pisze:

    > Widziałeś kiedyś jakąkolwiek fotkę z fotoradaru
    > (nawet z najlepszego sprzętu i nieważne czyjego) na której da się
    > odczytać coś z naklejki?

    No nie widziałem, co nadal nie oznacza, że ITD nie ma lepszej.
    Natomiast widziałem fotkę z fotoradaru wykonaną w Niemczech jakieś 15
    lat temu, co prawda żadnych nalepek na szybie nie było, natomiast
    szczegóły twarzy kierowcy i pasażera na zdjęciu pozwalają przypuszczać,
    że już wtedy Niemcy naszą naklejkę by odczytali. Nie widzę więc powodu
    żeby dziś był to jakiś niebywały wyczyn.

  • 6. Data: 2016-12-27 15:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >przypuszczać, że już wtedy Niemcy naszą naklejkę by odczytali. Nie
    >widzę więc powodu żeby dziś był to jakiś niebywały wyczyn.

    Jesli kamera obejmuje np 5m szerokosci pasa, i ma rozdzielczosc
    pozioma 4tys, to nam daje 1.25mm/piksel.

    Ale 15 lat temu takich kamer nie bylo.
    A i dzis stojace FR nie wszystkie musza byc takie dobre.

    Przy 3mm/px, plus rozmycie na skutek predkosci, plus rozmycie
    obiektywu, plus szumy przy gorszym oswietleniu - i juz odczyt z
    naklejki jest problematyczny.

    J.

  • 7. Data: 2016-12-27 17:18:40
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 27 Dec 2016 14:30:43 +0100
    nadir <n...@h...org> wrote:

    > Nie widzę więc powodu
    > żeby dziś był to jakiś niebywały wyczyn.

    :) W podobnym okresie, w każdym razie jeszcze miałem stare czarne blachy, jakoś tak
    zimowa pora, auto i blachy miałem tak uwalone, że w ciągu dnia z dwudziestu metrów
    nie byłem w stanie z nich nic odczytać.
    W drugi dzień swiąt wracałem do domu i nadziałem się na fotopstryka na czerwonym
    świetle przy Stegnach w Wawie, jeszcze straż miejska go obsługiwała, czytelność blach
    na zdjęciu nie pozostawiała pola na domysły :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 8. Data: 2016-12-27 18:15:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał

> [...]
    >na czerwonym świetle przy Stegnach w Wawie, jeszcze straż miejska go
    >obsługiwała, >czytelność blach na zdjęciu nie pozostawiała pola na

    Ale my tu o naklejce za szyba. Czcionka 10x mniejsza.

    Twoje "czarne blachy" to chyba jednak byly troche odblaskowe, skoro
    taki dobry wynik.

    J.

  • 9. Data: 2016-12-28 09:00:46
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 27 Dec 2016 18:15:44 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale my tu o naklejce za szyba. Czcionka 10x mniejsza.

    O jakości zdjęć z fotoradarów, w dość odległej przeszłości.

    > Twoje "czarne blachy" to chyba jednak byly troche odblaskowe, skoro
    > taki dobry wynik.

    Absolutnie nie były odblaskowe, jakość fotografi i obróbka zrobiły swoje.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 10. Data: 2016-12-28 09:11:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-27 o 14:30, nadir pisze:

> [...]
    > że już wtedy Niemcy naszą naklejkę by odczytali. Nie widzę więc powodu
    > żeby dziś był to jakiś niebywały wyczyn.

    Ja akurat uważam, że to byłby wyczyn.