  • 1. Data: 2009-10-07 20:55:48
    Temat: skuter :)
    Od: "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

    Może troche nietypowe, ale spróbuję. W skuterze Piaggio Skipper 125 mam dość
    duże napięcie ładowanie aku - ok. 14,5V. Niby w normie, ale sporo. Efekty -
    woda paruje z aku, a jak rozbujam skuter to mi uwala żarówkę z tyłu (tak
    podejrzewam. Pytanie - można to jakoś zneutralizować? Np. rezystor lub
    stabilizator napięcia równolegle z żarówką? Wymiana regulatora? Nie mam
    niestety żadnego schematu instalacji. Net milczy.

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-10-08 03:24:19
    Temat: Re: skuter :)
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rezystor lub stabilizator napięcia równolegle z żarówką? Wymiana
    > regulatora? Nie mam niestety żadnego schematu instalacji. Net milczy.

    wsadź jakąs 5-amperową diodę, prostownicza krzemową jeżeli spadek o 0,7
    wystarxy albo dobierz jakiegoś zenera

  • 3. Data: 2009-10-08 05:51:45
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "bujnos" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > wsadź jakąs 5-amperową diodę, prostownicza krzemową jeżeli spadek o 0,7
    > wystarxy albo dobierz jakiegoś zenera

    Że tak zapytam, w co ma ją sobie wsadzić?
    Problem w tym, że aku raz daje napięcie, raz z niego się je pobiera, taka
    dioda skutecznie uniemożliwi jedno z dwóch.
    Jeśli już to dwie diody połączone równolegle, w przeciwnych kierunkach, ale
    dalej nie jest to eleganckie rozwiązanie, bo przy małych obrotach aku może
    nie być wcale ładowany.
    Problemem jest regulator napięcia, tutaj szukaj rozwiązania. Niestety więcej
    nie pomogę.
    Przem

  • 4. Data: 2009-10-08 06:32:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 08 October 2009 07:51, Przemek wrote:
    > Że tak zapytam, w co ma ją sobie wsadzić?

    Myślę, że pomysłodawcy chodziło o zastosowanie diody jako ochrony tylnej
    lampki. Przy 1V mniejszym napięciu jest szansa, że lampka przestanie się
    nagminnie palić (a właśnie to jest bolączką OP).

    > Problemem jest regulator napięcia, tutaj szukaj rozwiązania.

    Racja. Niestety, znając życie, może się okazać, że "ten typ tak ma". :-)
    Pozostanie wtedy ewentualnie podmiana regulatora na siakiś domowy
    wynalazek, ale to już często poza zasięgiem użytkownika...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-10-08 08:11:49
    Od: HaMMeR <t...@a...pl>

    Andrzej wrote:
> [...]
    > stabilizator napięcia równolegle z żarówką? Wymiana regulatora? Nie mam
    > niestety żadnego schematu instalacji. Net milczy.

    ---------------

    A czy dysponujesz jakas dokumentacja elektryczna tego skuterka, lub chocby
    typem, wygladem, fotografia lub rysunkiem (z wyprowadzeniami) orginalnego
    regulatorka?
    Bylbym ci w stanie pomoc (nowy regulator), gdybym dysponowal powyzszymi danymi.

  • 6. Data: 2009-10-08 08:13:06
    Od: HaMMeR <t...@a...pl>

    Andrzej wrote:
> [...]
    > stabilizator napięcia równolegle z żarówką? Wymiana regulatora? Nie mam
    > niestety żadnego schematu instalacji. Net milczy.

    Acha... i jaka ma pojemnosc akumulator (wskazany typ)

  • 7. Data: 2009-10-08 08:46:03
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 8, 7:51 am, "Przemek" <r...@o...pl> wrote:

    > Że tak zapytam, w co ma ją sobie wsadzić?
    > Problem w tym, że aku raz daje napięcie, raz z niego się je pobiera, taka
    > dioda skutecznie uniemożliwi jedno z dwóch.

    W szereg z generatorem. W przeciwieństwie do akku prąd się jedynie z
    niego pobiera.

    Marek

  • 8. Data: 2009-10-08 13:07:24
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Napięcie wydaje się normalne. Może stary akumulator? Pierwszysm objawem
    starzejącego się akumulatora są przepalające się żarówki.

    PC

  • 9. Data: 2009-10-08 15:52:49
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Przemek pisze:

    > Problem w tym, że aku raz daje napięcie, raz z niego się je pobiera,

    Nie sądzisz, że to masło maślane?

    AW

  • 10. Data: 2009-10-08 21:42:15
    Od: "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Napięcie wydaje się normalne. Może stary akumulator? Pierwszysm objawem
    > starzejącego się akumulatora są przepalające się żarówki.

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi - będę próbował i dam znać. W ostateczności
    aku do wymiany, ale najpierw spróbujemy z diodą i może jakimś kondziołem na
    wszelki wypadek.

    --
    Pozdrv!
    Andrzej