  • 1. Data: 2009-10-06 20:02:02
    Temat: Jaka przetwornica
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Bry,

    Jaką przetwornicę zastosować (konieczna galwaniczna separacja) :
    Uwej = 330 - 370 V DC ,
    Uwyj = 270 V DC,
    Imax = 0,5 A (zakładam ok 0,12 A ale zapas mile widziany).

    Pozdrawiam
    G.B.

  • 2. Data: 2009-10-08 07:50:01
    Temat: Re: Jaka przetwornica
    Od: Sebastian Tomczyk <s...@g...com>

    On 6 Paź, 22:02, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Uwej = 330 - 370 V DC ,
    > Uwyj = 270 V DC,
    > Imax = 0,5 A (zakładam ok 0,12 A ale zapas mile widziany).

    Żadna, transformator, mostek i kondensator, a jak chcesz stabilizację
    to na BU.

    Pozdrawiam
    Sebastian Tomczyk
    http://www.stelektronik.pl/

  • 3. Data: 2009-10-08 08:50:05
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    Sebastian Tomczyk wrote:

    > Z.adna, transformator, mostek i kondensator, a jak chcesz stabilizacje;
    > to na BU.

    Tylko gdzie kupic tranformator DC-DC?

    Tomek

  • 4. Data: 2009-10-08 10:00:18
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > Żadna, transformator, mostek i kondensator, a jak chcesz stabilizację
    > to na BU.

    Kurcze - obawiałem się takiej odpowiedzi.

    No dobra - jakieś trafa mam, ale po wyprostowaniu jedno daje daje
    właśnie 360 V a drugie ze 400 V, więc przy pradzie 0,12 A - w ciepło
    pójdzie aż 12 W. Szkoda trochę bo przewijanie jest upierdliwe.

    A jak się zapatrujecie na pomysł sterowania tranzystorem za pomocą
    jakiegoś PWM-a. Zda to egzamin jako zasilacz do prostego (SE)
    wzmacniacza na lampach ?

    G.B.

  • 5. Data: 2009-10-08 10:25:10
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Grzegorz Brzęczyszczykiewicz nabazgrał(a):

    > A jak się zapatrujecie na pomysł sterowania tranzystorem za pomocą
    > jakiegoś PWM-a. Zda to egzamin jako zasilacz do prostego (SE)
    > wzmacniacza na lampach ?
    >

    > G.B.

    Idea jest taka:

    http://tiny.pl/hqldt

    G.B.

  • 6. Data: 2009-10-08 12:20:35
    Od: Stasiek_T <t...@p...onet.pl>

    Sebastian Tomczyk pisze:

    > Żadna, transformator, mostek i kondensator, a jak chcesz stabilizację
    > to na BU.
    >
    > Pozdrawiam
    > Sebastian Tomczyk
    > http://www.stelektronik.pl/

    I te 330-370 V DC!!! przejdzie przez transformator?

    Pozdrawiam.

    --
    Stasiek_T

  • 7. Data: 2009-10-08 13:23:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Tuesday, October 6, 2009, 10:02:02 PM, you wrote:

    > Jaką przetwornicę zastosować (konieczna galwaniczna separacja) :
    > Uwej = 330 - 370 V DC ,
    > Uwyj = 270 V DC,
    > Imax = 0,5 A (zakładam ok 0,12 A ale zapas mile widziany).

    Dwutranzystorowy forward sterowany UC3845 + IR2101. A transformator i
    dławik policzysz sobie tutaj: http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/hdw_smps_e.
    html

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2009-10-08 16:40:02
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > Dwutranzystorowy forward sterowany UC3845 + IR2101. A transformator i
    > dławik policzysz sobie tutaj: http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/hdw_smps_e.
    html

    Dzięki za pomoc :-)

    Ale jeszcze jedno pytanie :
    Czy dławik na rdzeniu ze szczeliną ?

    G.B.

  • 9. Data: 2009-10-08 17:36:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Thursday, October 8, 2009, 6:40:02 PM, you wrote:

    >>> Uwyj = 270 V DC,
    html
    > Dzięki za pomoc :-)

    Przedwcześnie. Dwutranzystorowy forward się nie nadaje - za wysokie
    napięcia na wtórnym. Flyback daje za wysokie na pierwotnym. Użyj
    półmostka.

    > Ale jeszcze jedno pytanie :
    > Czy dławik na rdzeniu ze szczeliną ?

    Albo proszkowym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2009-10-08 18:28:02
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > Przedwcześnie. Dwutranzystorowy forward się nie nadaje - za wysokie
    > napięcia na wtórnym. Flyback daje za wysokie na pierwotnym. Użyj
    > półmostka.

    > Albo proszkowym.

    Na elektrodzie znalazłem wzór:

    n = (U * 10^8)/(4*f*Bm*Qr) i to dość dokładnie zgadza się z parametrami
    transformatorów z zasilaczy do PC

    Na podane przez RoMan'a stronie przy tym samym rdzeniu (przynajmniej
    jeżeli chodzi o wymiary) ilości zwojów są zdecydowanie większe i obawiam
    się czy zmieszczę uzwojenie.
    Czego się lepiej trzymać.

    G.B.

    na obliczanie ilości zwojów transformatora do Push Pull'a