  • 1. Data: 2012-01-26 19:50:36
    Temat: silnik prądu stałego - strefa neutrealna
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnośnie szeregowego silnika prądu stałego (40kW).
    Co to jest strefa neutrealna?
    Dlaczego należy zwracać uwage na prawidłowe ustawienie szczotek w strefie
    neutrealnej?
    Co może powodować nieprawidłowe ustawienie szczotek (poza strefą neutrealną)
    (silnik używany jako napęd pojazdu)?
    Jak powinno ustawiać się prawidłowo położenie szczotek w takim silniku?

    Dziekuje z góry za wszelkie informacje dotyczące tego zagadnienia.

  • 2. Data: 2012-01-26 20:03:49
    Temat: Re: silnik prądu stałego - strefa neutrealna
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "roxy" <k...@o...pl> wrote in message news:jfsaqb$eh7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Jak powinno ustawiać się prawidłowo położenie szczotek w takim silniku?
    >
    > Dziekuje z góry za wszelkie informacje dotyczące tego zagadnienia.

    Czyli co?
    Mamy za Ciebie napisać referat?

    --
    Włodek

  • 3. Data: 2012-01-26 20:27:52
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > Czyli co?
    > Mamy za Ciebie napisać referat?
    >

    > --
    > Włodek

    Nigdzie powyżej nie jest napisane że prosze o referat. Po to jest ta grupa
    aby zadawać jakieś pytania i zamieszczać informacje. Przeszukałem archiwum
    grupy i informacji na ten temat jest naprawde niewiele. Jeżeli kolega nie ma
    wiedzy na poruszany temat to prosze nie zaśmiecać niepotrzebnie grupy.

  • 4. Data: 2012-01-26 20:44:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "roxy" <k...@o...pl> wrote in message news:jfsd08$lrs$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > archiwum grupy i informacji na ten temat jest naprawde niewiele. Jeżeli
    > kolega nie ma wiedzy na poruszany temat to prosze nie zaśmiecać

    a) nie cytujemy sygnaturek

    b) http://rtfm.killfile.pl/

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2012-01-26 20:45:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello roxy,

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-01-26 20:49:15
    Od: "Krzysztof" <t...@n...pl>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam pytanie odnośnie szeregowego silnika prądu stałego (40kW).
    > Co to jest strefa neutrealna?
    ? Neutralna.
    Wpisz w Google silnik pradu stalego strefa neutralna.

    K.

  • 7. Data: 2012-01-27 10:28:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    Co Ty chcesz od człowieka? Ma racje.

    Roxy: jeśli chcesz samodzielnie budować pojazd elektryczny i nie masz
    wiedzy o silnikach elektrycznych to użyj silnika fabrycznego nie
    modyfikując go albo nie ruszaj tematu.
    Poza tym czy rozważałeś silnik trójfazowy z falownikiem? Mają troszkę
    większą sprawność.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 8. Data: 2012-01-27 10:38:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Friday, January 27, 2012, 11:28:12 AM, you wrote:

    > Co Ty chcesz od człowieka?

    Absolutnie nic. I mam nadzieję, że tak pozostanie.

    > Ma racje.

    W czym? W kłamstwie, że szukał i nie znalazł? Wrzuć w gógle "silnik
    prądu stałego strefa neutralna" - zdziwisz się, ile informacji
    znajdziesz już na pierwszej stronie.

    > Roxy: jeśli chcesz samodzielnie budować pojazd elektryczny

    Przyjrzyj się pytaniom. To nie są pytania konstruktora tylko ucznia. A
    jeśli zadał takie pytania jako konstruktor, to z niego dupa a nie
    konstruktor.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2012-01-27 13:09:50
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

> [...]
    > modyfikując go albo nie ruszaj tematu.
    > Poza tym czy rozważałeś silnik trójfazowy z falownikiem? Mają troszkę

    Dziękuje AlexY za cenne informacje.
    Nie buduje nowego pojazdu. Problem polega na czym innym.
    W pojazdach zabudowywane są silniki które otrzymujemy po remoncie. Problem
    polega na bardzo krótkiej żywotności takiego wyremontowanego silnika. Awarii
    ulega wirnik. Czas pracy po zabudowie nowego (po remoncie) silnika to kilka
    dni, czasami pare tygodni :-). Zastanawiam się nad przyczyną i w
    dokumentacji znalazłem informacje o prawidłowym umieszczeniu szczotek w
    strefie neutralnej. Być może tu należy szukać przyczyny tak krótkiego czasu
    bezawaryjnej pracy.
    Nawet po obniżeniu maksymalnego prądu wirnika do wartości 85% prądu
    znamionowego silnik ulega uszkodzeniu.

  • 10. Data: 2012-01-27 16:51:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 14:09:50 +0100, roxy napisał(a):

    > Czas pracy po zabudowie nowego (po remoncie) silnika to kilka
    > dni, czasami pare tygodni :-).

    A jakie są objawy uszkodzenia (zakładam że wszystkie remontowane uszkadzają
    się w taki sam sposób)?
    Dobrze by było wiedzieć na czym remont polega (zakres remontu i
    technologia)
    --
    Jacek