  • 1. Data: 2012-04-02 14:11:49
    Temat: silnik TFSI - działanie
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
    (170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
    wtrysk paliwa?) w tym silniku?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-04-02 13:57:46

  • 2. Data: 2012-04-02 14:15:13
    Temat: Re: silnik TFSI - działanie
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/04/2012 13:11, Heraklit wrote:
    > przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
    > (170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
    > wtrysk paliwa?) w tym silniku?

    Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.

    Co FSI, google nie gryzie ;)

    "W przypadku tych silników zdecydowano się na tzw. uwarstwiony wtrysk
    paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie
    obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu
    sprężania, na krótko przed chwilą zapłonu. Tuż przed zapłonem,
    występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowaną
    mieszankę w pobliże świecy zapłonowej."

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-04-02 14:25:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup

    >Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.

    Z tym ze czasem wolniej sie kreci.

> [...]
    >występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi
    >przygotowaną mieszankę w pobliże świecy zapłonowej."

    A nie chodzi przypadkiem o to ze wtryskiwana w odpowiednim miejscu i
    czasie do wnetrza cylindra benzyna tworzy bogata mieszanke w poblizu
    swiecy, umozliwiajac zaplon i czyste spaliny, przy calosciowym
    stosunku kwalifikujacym do ubogiej ?
    W zwyklym silniku sklad jest wszedzie taki sam co wymusza wieksza
    ilosc paliwa.

    J.

  • 4. Data: 2012-04-02 14:34:01
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 2 kwiecień (poniedziałek), gdy o godzinie 14:15
    *kamil* naskrobał(a):

    > Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.
    > Co FSI, google nie gryzie ;)
    szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
    technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
    takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
    od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
    mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
    doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-04-02 14:17:58

  • 5. Data: 2012-04-02 14:59:11
    Od: "Piotrek" <b...@g...pl>

    Heraklit <r...@f...pl> napisał(a):

    > przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
    > (170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
    > wtrysk paliwa?) w tym silniku?

    Tu jest fajnie wyjaśnione:

    http://silniki.dodaj-gazu.pl/fsi/

  • 6. Data: 2012-04-02 16:00:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości
> [...]
    >mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu
    >sprężarka
    >doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?

    Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
    Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze
    kiepsko spreza.

    Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
    jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
    Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.

    J.

  • 7. Data: 2012-04-02 17:11:42
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
    (ciach)
    >.. powietrze z
    > jednaj będzie uciekało przez drugą, w przeciwną do zamierzonej strony.

    (ciach)
    można wstawić zastawki :D

  • 8. Data: 2012-04-02 17:27:51
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-04-02 14:59, Piotrek pisze:
    > Heraklit<r...@f...pl> napisał(a):
    >

    > Tu jest fajnie wyjaśnione:
    >
    > http://silniki.dodaj-gazu.pl/fsi/

    "Klasyczny silnik benzynowy musi pracować na mieszance stechiometrycznej
    paliwo/powietrze w okolicach 1 : 14,7. Oznacza to że na każdy gram
    paliwa musi być dostarczane 14,7 grama benzyny"

    fakt do dupy technologia, dobrze że jest FSI. ;-)

  • 9. Data: 2012-04-02 18:10:50
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    >
    > Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
    > jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.

    One są połączone jedna-za-drugą, kompresor (srubowy/rootsa napędzany
    paskiem) jest wprost na silniku i nie ciagnie powietrza z atmosfery,
    tylko z "klasycznego" turbo napędzanego spalinami. Jedno i drugie kręci
    się cały czas, tylko zależnie od obrotów ma różną wydajność, więc
    powyżej jakichśtam zaczyna przeważać wydajność turbo (która rośnie
    mniejwięcej do kwadratu obrotów, dlatego turbo ma bypass lub inny
    blow-off zawór, upuszczający nadmiar cisnienia)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173