    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: silnik TFSI - działanie
    Date: Mon, 2 Apr 2012 16:00:14 +0200

    Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości
    >szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na
    >przykład:
    >technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
    >takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana
    >mechanicznie
    >od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy
    >większej
    >mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu
    >sprężarka
    >doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?

    Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
    Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze
    kiepsko spreza.

    Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
    jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
    Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.

    J.