-
1. Data: 2012-04-02 12:30:03
Temat: Czujniki parkowania - Audi a4
Od: "Tomasz" <t...@g...pl>
Witam
Jakie polecacie czujniki parkowania do Audi A4 1999rok. I ile kosztuje
mniejwięcej montaż.
-
2. Data: 2012-04-02 12:43:58
Temat: Re: Czujniki parkowania - Audi a4
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2012-04-02 10:30:03 +0000, "Tomasz" <t...@g...pl> said:
> czujniki parkowania do Audi A4 1999rok. I ile kosztuje
> mniejwięcej montaż.
Dwa popołudnia.
===
Montaż czujników parkowania
11.01.2012 193 000 km
Kategoria: zmiany w aucie
Po poprzednim aucie zostały mi czujniki parkowania. Zrobiłem więc z
nich użytek i już funkcjonują w Audi.?Chętnie udzielę wskazówek w tym
temacie!??Z powodu licznych komentarzy negujących jakość mojego wpisu
staram się niejako poprawić i wstępnie rozbudować wątek ;)??Montaż
czujników wbrew pozorom nie jest do końca lekki, łatwy i przyjemny.
Przynajmniej w tym aucie. O ile w Pugu 306 zajęło to niecałą godzinę to
tutaj trzeba było poświęcić dwa popołudnia. Przypominam - Audi A4
AVANT.??Jak już wspomniałem nie posiadam żadnych zdjęć z tego zabiegu
więc czynności opiszę skrótowo i czysto teoretycznie. A zatem...??Na
dzień dobry sprawdzamy czy wyświetlacz i czujniki działają... 'Na
krótko' podpinamy się pod aku, spinamy kabelki wg instrukcji i
sprawdzamy czujnik po czujniku. Głupio by trochę było rozbebeszyć furę,
porobić dziury, a potem odkryć, że nasze czujniki są do tyłka...??Dalej
trzeba wymontować zderzak tylny: ??1) Wymontować siedzisko kanapy.
Trzeba wyszukać zatrzaski i po prostu wyszarpać ku górze.??2) Odkręcić
wyściółkę siedzenia tylnego. Każda ma po jednej śrubie.??3) Wyjąć
podłogę bagażnika. Jest zamocowana dość mocno w zatrzaskach, więc
trzeba ją silnie pociągnąć. Jak dobrze pamiętam - do tyłu...??4)
Wykręcić osłonę krawędzi bagażnika (to takie srebrne, szerokie, na
krawędzi bagażnika co widać po otwarciu klapy). Cztery śruby. I śmiało
wyrwać z zatrzasków.??5) Wykręcić i wyjąć boczki bagażnika. Na początek
wykręcamy uchwyty do mocowania bagażu. Potem były jeszcze jakieś wkręty
(chyba widać je po otwarciu schowków).?W wersji z subwooferem trzeba
wymontować głośnik wraz ze wzmacniaczem. Odkręcamy cały moduł - 3 albo
4 wkręty. Pamiętać o odłączeniu kabli!!?Same boczki 'wyrywamy' z
zatrzasków.??6) Teraz mamy dostęp do do nakrętek które trzymają cały
zderzak. Po 3 większe i 2 mniejsze nakrętki z każdej strony. Te większe
to takie charakterystyczne z zespoloną podkładką obrotową.??7) Ostatnia
rzecz to wykręcić wkręty od dołu zderzaka i od strony nadkola. Żeby
dostać się do wkrętów w nadkolu trzeba odchylić wyściółkę nadkola.??8)
Te fragmenty zderzaka co są z boku auta trzymają się w zatrzaskach.
Musimy je również, dość stanowczo, wyczepić.?Teraz już całość powinna
zejść bez problemu. O ile o czymś po drodze nie zapomniałem
:D??Montowanie czujników:??To sprawa łatwa - bierzemy instrukcję od
czujników i patrzymy jakie są zalecane odległości czujników od ziemi i
od siebie nawzajem. Dobieramy odpowiednie miejsca w zderzaku (tak aby
zmieścić je w płaskich fragmentach zderzaka; od wewnętrznej strony
wygląda on trochę jak plaster miodu - lepiej tej struktury nie
naruszać. Zaznaczamy miejsca markerem i sprawdzamy jeszcze raz miarką
czy jest symetrycznie i w ogóle git.?Otwory wiercimy dołączonym do
zestawu wiertłem.??Podpięcie centralki:??Zasilanie centralki oczywiście
podpinamy pod światło cofania.??1) Wyciągamy lewy bądź prawy klosz.
Trzeba wykręcić jedną śrubę (widoczna z boku lampy) i odchylić klosz na
zewnątrz.??2) Dostajemy się do żarówek i lutujemy kabelki do
odpowiednich 'szyn' żarówki światła tylnego. Dla pewności sprawdzić
miernikiem.??3) Kabelek przeciągnąć do przestrzeni bagażowej i
zamocować lampę.??Mocowanie wyświetlacza:??Mój jest podwieszony w
podsufitkę, a dokładniej w listwę dachu. Aby ją zdjąć trzeba ją po
prostu mocno wyrwać z zatrzasków. Zaznaczyć miejsca na otwory i je
wywiercić. Kabel ukryłem pod listwą i pod uszczelkami.??Teraz już w
sumie z górki.??Przykładamy zderzak z zamontowanymi czujnikami, kable
przeciągamy przez otwory do wentylacji naturalnej. Dla porządku
mocujemy je do siebie taśmą bądź zaciskami. Łączymy wszystko z
centralką.?Lekko przykręcamy zderzak. SPRAWDZAMY CZY WSZYSTKO DOBRZE
DZIAŁA. Jak gra muzyka, a raczej piszczy i wyświetla to zaczynamy
składać wszystko do kupy ukrywając gdzieś centralkę i nadmiar kabelków.
Generalnie w odwrotnej kolejności niż to rozkręcaliśmy.??Uwagi
ogólne:??W przeciwieństwie do Peugeota wszystkie elementy są bardzo
ładnie spasowane. Nie ma problemu z montowaniem. Materiały są dobrej
jakości więc nie połamałem żadnych zatrzasków, haczyków, plastików czy
innych p*****ł, a często trzeba użyć na prawdę sporej siły.??No i tak
BTW aby sprawiedliwości stało się za dość... Nie ponoszę
odpowiedzialności za żadne szkody wyrządzone podczas montażu czujników
wg tej instrukcji.??Powodzenia!!
===
--
Bydlę