  • 1. Data: 2012-04-02 12:30:03
    Temat: Czujniki parkowania - Audi a4
    Od: "Tomasz" <t...@g...pl>

    Witam
    Jakie polecacie czujniki parkowania do Audi A4 1999rok. I ile kosztuje
    mniejwięcej montaż.

  • 2. Data: 2012-04-02 12:43:58
    Temat: Re: Czujniki parkowania - Audi a4
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-02 10:30:03 +0000, "Tomasz" <t...@g...pl> said:

    > czujniki parkowania do Audi A4 1999rok. I ile kosztuje
    > mniejwięcej montaż.

    Dwa popołudnia.

    ===
    Montaż czujników parkowania
    11.01.2012 193 000 km
    Kategoria: zmiany w aucie
    Po poprzednim aucie zostały mi czujniki parkowania. Zrobiłem więc z
    nich użytek i już funkcjonują w Audi.?Chętnie udzielę wskazówek w tym
    temacie!??Z powodu licznych komentarzy negujących jakość mojego wpisu
    staram się niejako poprawić i wstępnie rozbudować wątek ;)??Montaż
    czujników wbrew pozorom nie jest do końca lekki, łatwy i przyjemny.
    Przynajmniej w tym aucie. O ile w Pugu 306 zajęło to niecałą godzinę to
    tutaj trzeba było poświęcić dwa popołudnia. Przypominam - Audi A4
    AVANT.??Jak już wspomniałem nie posiadam żadnych zdjęć z tego zabiegu
    więc czynności opiszę skrótowo i czysto teoretycznie. A zatem...??Na
    dzień dobry sprawdzamy czy wyświetlacz i czujniki działają... 'Na
    krótko' podpinamy się pod aku, spinamy kabelki wg instrukcji i
    sprawdzamy czujnik po czujniku. Głupio by trochę było rozbebeszyć furę,
    porobić dziury, a potem odkryć, że nasze czujniki są do tyłka...??Dalej
    trzeba wymontować zderzak tylny: ??1) Wymontować siedzisko kanapy.
    Trzeba wyszukać zatrzaski i po prostu wyszarpać ku górze.??2) Odkręcić
    wyściółkę siedzenia tylnego. Każda ma po jednej śrubie.??3) Wyjąć
    podłogę bagażnika. Jest zamocowana dość mocno w zatrzaskach, więc
    trzeba ją silnie pociągnąć. Jak dobrze pamiętam - do tyłu...??4)
    Wykręcić osłonę krawędzi bagażnika (to takie srebrne, szerokie, na
    krawędzi bagażnika co widać po otwarciu klapy). Cztery śruby. I śmiało
    wyrwać z zatrzasków.??5) Wykręcić i wyjąć boczki bagażnika. Na początek
    wykręcamy uchwyty do mocowania bagażu. Potem były jeszcze jakieś wkręty
    (chyba widać je po otwarciu schowków).?W wersji z subwooferem trzeba
    wymontować głośnik wraz ze wzmacniaczem. Odkręcamy cały moduł - 3 albo
    4 wkręty. Pamiętać o odłączeniu kabli!!?Same boczki 'wyrywamy' z
    zatrzasków.??6) Teraz mamy dostęp do do nakrętek które trzymają cały
    zderzak. Po 3 większe i 2 mniejsze nakrętki z każdej strony. Te większe
    to takie charakterystyczne z zespoloną podkładką obrotową.??7) Ostatnia
    rzecz to wykręcić wkręty od dołu zderzaka i od strony nadkola. Żeby
    dostać się do wkrętów w nadkolu trzeba odchylić wyściółkę nadkola.??8)
    Te fragmenty zderzaka co są z boku auta trzymają się w zatrzaskach.
    Musimy je również, dość stanowczo, wyczepić.?Teraz już całość powinna
    zejść bez problemu. O ile o czymś po drodze nie zapomniałem
    :D??Montowanie czujników:??To sprawa łatwa - bierzemy instrukcję od
    czujników i patrzymy jakie są zalecane odległości czujników od ziemi i
    od siebie nawzajem. Dobieramy odpowiednie miejsca w zderzaku (tak aby
    zmieścić je w płaskich fragmentach zderzaka; od wewnętrznej strony
    wygląda on trochę jak plaster miodu - lepiej tej struktury nie
    naruszać. Zaznaczamy miejsca markerem i sprawdzamy jeszcze raz miarką
    czy jest symetrycznie i w ogóle git.?Otwory wiercimy dołączonym do
    zestawu wiertłem.??Podpięcie centralki:??Zasilanie centralki oczywiście
    podpinamy pod światło cofania.??1) Wyciągamy lewy bądź prawy klosz.
    Trzeba wykręcić jedną śrubę (widoczna z boku lampy) i odchylić klosz na
    zewnątrz.??2) Dostajemy się do żarówek i lutujemy kabelki do
    odpowiednich 'szyn' żarówki światła tylnego. Dla pewności sprawdzić
    miernikiem.??3) Kabelek przeciągnąć do przestrzeni bagażowej i
    zamocować lampę.??Mocowanie wyświetlacza:??Mój jest podwieszony w
    podsufitkę, a dokładniej w listwę dachu. Aby ją zdjąć trzeba ją po
    prostu mocno wyrwać z zatrzasków. Zaznaczyć miejsca na otwory i je
    wywiercić. Kabel ukryłem pod listwą i pod uszczelkami.??Teraz już w
    sumie z górki.??Przykładamy zderzak z zamontowanymi czujnikami, kable
    przeciągamy przez otwory do wentylacji naturalnej. Dla porządku
    mocujemy je do siebie taśmą bądź zaciskami. Łączymy wszystko z
    centralką.?Lekko przykręcamy zderzak. SPRAWDZAMY CZY WSZYSTKO DOBRZE
    DZIAŁA. Jak gra muzyka, a raczej piszczy i wyświetla to zaczynamy
    składać wszystko do kupy ukrywając gdzieś centralkę i nadmiar kabelków.
    Generalnie w odwrotnej kolejności niż to rozkręcaliśmy.??Uwagi
    ogólne:??W przeciwieństwie do Peugeota wszystkie elementy są bardzo
    ładnie spasowane. Nie ma problemu z montowaniem. Materiały są dobrej
    jakości więc nie połamałem żadnych zatrzasków, haczyków, plastików czy
    innych p*****ł, a często trzeba użyć na prawdę sporej siły.??No i tak
    BTW aby sprawiedliwości stało się za dość... Nie ponoszę
    odpowiedzialności za żadne szkody wyrządzone podczas montażu czujników
    wg tej instrukcji.??Powodzenia!!

    ===

    --
    Bydlę