-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: silnik TFSI - działanie
Date: Mon, 02 Apr 2012 18:10:50 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 31
Message-ID: <jlcj4p$snp$1@mx1.internetia.pl>
References: <1...@4...net>
<jlc58h$ar$1@inews.gazeta.pl>
<1prbm26chwn0p.lzvw3twwnam3$.dlg@40tude.net>
<jlcbdj$ebk$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1333383129 29433 77.252.249.9 (2 Apr 2012 16:12:09 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Apr 2012 16:12:09 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <jlcbdj$ebk$1@inews.gazeta.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:11.0) Gecko/20120327 Thunderbird/11.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2442384
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
> Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości
>> szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
>> technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
>> takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
>> od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
>> mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
>> doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?
>
> Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
> Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze
> kiepsko spreza.
>
> Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
> jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
> Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.
>
> J.
>
One są połączone jedna-za-drugą, kompresor (srubowy/rootsa napędzany
paskiem) jest wprost na silniku i nie ciagnie powietrza z atmosfery,
tylko z "klasycznego" turbo napędzanego spalinami. Jedno i drugie kręci
się cały czas, tylko zależnie od obrotów ma różną wydajność, więc
powyżej jakichśtam zaczyna przeważać wydajność turbo (która rośnie
mniejwięcej do kwadratu obrotów, dlatego turbo ma bypass lub inny
blow-off zawór, upuszczający nadmiar cisnienia)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=