eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysilnik TFSI - działanieRe: silnik TFSI - działanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: silnik TFSI - działanie
    Date: Mon, 02 Apr 2012 18:10:50 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <jlcj4p$snp$1@mx1.internetia.pl>
    References: <1...@4...net>
    <jlc58h$ar$1@inews.gazeta.pl>
    <1prbm26chwn0p.lzvw3twwnam3$.dlg@40tude.net>
    <jlcbdj$ebk$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1333383129 29433 77.252.249.9 (2 Apr 2012 16:12:09 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Apr 2012 16:12:09 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jlcbdj$ebk$1@inews.gazeta.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:11.0) Gecko/20120327 Thunderbird/11.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2442384
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
    > Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości
    >> szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
    >> technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
    >> takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
    >> od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
    >> mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
    >> doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?
    >
    > Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
    > Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze
    > kiepsko spreza.
    >
    > Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
    > jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
    > Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.
    >
    > J.
    >
    One są połączone jedna-za-drugą, kompresor (srubowy/rootsa napędzany
    paskiem) jest wprost na silniku i nie ciagnie powietrza z atmosfery,
    tylko z "klasycznego" turbo napędzanego spalinami. Jedno i drugie kręci
    się cały czas, tylko zależnie od obrotów ma różną wydajność, więc
    powyżej jakichśtam zaczyna przeważać wydajność turbo (która rośnie
    mniejwięcej do kwadratu obrotów, dlatego turbo ma bypass lub inny
    blow-off zawór, upuszczający nadmiar cisnienia)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: