-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: silnik TFSI - działanie
Date: Mon, 02 Apr 2012 18:10:50 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 31
Message-ID: <jlcj4p$snp$1@mx1.internetia.pl>
References: <1...@4...net>
<jlc58h$ar$1@inews.gazeta.pl>
<1prbm26chwn0p.lzvw3twwnam3$.dlg@40tude.net>
<jlcbdj$ebk$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1333383129 29433 77.252.249.9 (2 Apr 2012 16:12:09 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Apr 2012 16:12:09 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <jlcbdj$ebk$1@inews.gazeta.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:11.0) Gecko/20120327 Thunderbird/11.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2442384
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
> Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości
>> szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
>> technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
>> takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
>> od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
>> mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
>> doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?
>
> Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
> Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze
> kiepsko spreza.
>
> Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
> jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
> Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.
>
> J.
>
One są połączone jedna-za-drugą, kompresor (srubowy/rootsa napędzany
paskiem) jest wprost na silniku i nie ciagnie powietrza z atmosfery,
tylko z "klasycznego" turbo napędzanego spalinami. Jedno i drugie kręci
się cały czas, tylko zależnie od obrotów ma różną wydajność, więc
powyżej jakichśtam zaczyna przeważać wydajność turbo (która rośnie
mniejwięcej do kwadratu obrotów, dlatego turbo ma bypass lub inny
blow-off zawór, upuszczający nadmiar cisnienia)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=