  • 11. Data: 2009-11-14 12:20:11
    Temat: Re: samowyzwalacz - glupie pytanie
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Nov., 14:37, T...@s...in.the.world wrote:
    > Witam,
    > Wlasnie sie dowiedzialem od znajomego, ze jak robi autopotrety ze
    > statywu (znaczy - samowyzwalaczem), to mu sie i focus automagicznie
    > ustawia. Tak, jak przy normalnym naciskaniu spustu.
    > A ja cale zycie pracowcie przed zrobieniem zdjecia odleglosc nastawialem.
    > Czy ja czegos nie rozumiem, czy moze w Canonach jest taki ficzer
    > (znajomy jest kanonierem - 20d chyba...)?
    > TA

    odpowiedz jest natychmiastowa.

    oczywiscie ze robiac zdjecia na samowyzwalaczu jesli masz zalaczony
    AF aparat C przed wyzwoleniem migawki ostrzy automatycznie .
    jesli obiekt jest w ruchu to w al servo czyli bedzie szukal az
    znajdzie i wyzwoli

    jesli w trybie one shot to nastwi raz i wyzwoli.

  • 12. Data: 2009-11-14 14:04:28
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces md <m...@g...com> zwrócił błąd:

    > w nikonach jest najpierw łapanie ostrości a potem odmierzanie czasu.
    > jak myślę o tym teraz, to wydaje mi się, że zrobienie odwrotnego
    > patentu nie jest sprawą trywialną.
    > skąd aparat ma wiedzieć, że gdy dojdzie do odpalenia af to złapie
    > ostrość, a nie zacznie jeździć tam i z powrotem.
    > jak jest w innych systemach?

    W Olku co go używam AF jest ustalany w momencie wciśnięcia do połowy,
    tak samo. Chyba że ustawi się manualny fokus, wtedy nie, i znowu tak
    samo jest w innych opisywanych aparatach. Dlatego do takich zastosowań
    jak chce OP lepiej IMO użyć pilota - czy to na podczerwień czy
    radiowego, zależnie od odległości. Albo takiej głębi ostrości żeby było
    wszystko jedno.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 13. Data: 2009-11-14 14:09:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > E, jasne.
    > Zapomnialem o malym utrudnieniu.
    > On robil 'autportret w ruchu'. Tzn. jechal na rowerze w kierunku aparatu
    > (albo w prostopadlym).
    > Pilota nie mial.

    To się nazywa pułapka ostrości. Potrzebny jest albo obiektyw manualny,
    albo obiektyw z przełącznikiem AF-MF. W obu przypadkach na korpusie
    aparatu musi być ustawiony AF, a obiektyw musi być w trybie MF (jeśli
    jest to obiektyw AF z przełącznikiem). Można jeszcze kombinować z
    zaklejaniem styków od AF, jeśli obiektyw nie ma przełącznika.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 14. Data: 2009-11-16 14:48:42
    Od: ZbyszekK <Z...@p...pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]

    W Canonie masz takie coś jak C.Fn IV (ustawienia indywidualne).
    Nastawiam numer 3 (AE lock/metering + Af Start) i voila.
    Sprawdź w twoim modelu gdzie ta funkcja jest zakopana.
    Autofocus jest wtedy uruchamiany przyciskiem Af-on a nie
    spustem. Pilot już nie powinien wzbudzać ustawiania ostrości.

    pzdr,

    ZbyszekK

  • 15. Data: 2009-11-19 07:27:10
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 14 of Nov 2009 05:01, smila wrote:

    > wiec jak ustawic ostrosc w punkt ktorego nie ma...:)

    Trzeba dostarczyć ten punkt. Nie jest to łatwe. Jeśli ktoś
    jest narcystycznym samotnikiem, powinien kupić dmuchaną lalę.

    --
    nb