  • 21. Data: 2010-10-26 22:33:13
    Temat: Re: samochody - które lepsze do naprawy?
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 26.10.2010 Andrzej <c...@w...pl> napisał/a:

    > Chodzi o samochody w wieku ok. 10 lat, czyli honda civic IV, nissan
    > almera (to już w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11
    > (1997-2001), golf IV, itp.
    > Poza tym zastanawiam się czy "trudność" może dotyczyć jakieś całej
    > marki.

    Akurat Civic IV to będzie miał bardziej 20 lat niż 10...

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 22. Data: 2010-10-26 22:44:16
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > IMHO każde auto do naprawy jest na tyle dobre, na ile dobrze mechanik
    > ogarnia jego temat.

    Ale nawet zakładając, że mechanik A bezbłędnie ogarnia auto A, a mechanik B
    pojazd B, nic to nie pomoże, gdy trzeba wyjąć pół auta, żeby wymienić
    uszczelnienie skrzyni biegów lub łożysko igiełkowe belki. W jednym aucie
    robocizna zajmie godzinę jednego mechanika, w drugim trzy godziny dwóch
    mechaników...

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 23. Data: 2010-10-26 22:58:48
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > almera (to już w zasadzie obie generacje) toyota corolla E11

    W E11 tragedią była wymiana żarówki, dobrze, że żona ma wąskie dłonie, bo
    musiałbym wyciągać akumulator. Ale przez 9 lat wymieniałem żarówkę dwa
    razy - raz w prawym, raz w lewym reflektorze, więc w sumie da się przeżyć.
    Nie wiem jak inne rzeczy, bo poza wymianą oleju, płynu chłodzącego,
    hamulcowego, świec, klocków, paska (nie rozrządu, bo tam był łancuch, ale
    tego od pompy wodnej i alternatora) i radia nigdy niczego w niej nie
    wymieniałem/naprawiałem, a powyższe były do zrobienia bez zaglądania do
    podręcznika i w zasadzie przy użyciu klucza 13 bądź śrubokręta ;-).
    Mechaniokoprzyjazne są mitsubishi, mój mechanik zachwycił się, kiedy oglądał
    podwozie lancera. Proste czynności jak wymiana oleju w silniku czy skrzyni,
    to fraszka, nie wiem jednak jak będzie, kiedy zaczną się poważniejsze
    operacje, np. coś przy zawieszeniu. Ale np. plastiki, osłony, demontaż radia
    to w porównaniu z corollą bułka z masłem. Niestety, żeby wymienić żarówkę,
    trzeba odkręcić rurkę prowadzącą do zbiornika z płynem do spryskiwaczy - w
    sumie i tak lepiej niż wyciąganie akumulatora ;-). Ale np. filtr powietrza,
    kabinowy czy bezpieczniki to betka, idiotoodporne rozwiązania i pełna
    ergonomia.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 24. Data: 2010-10-26 23:19:53
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-26 22:58, Yogi(n) pisze:

    > W E11 tragedią była wymiana żarówki, dobrze, że żona ma wąskie dłonie,
    > bo musiałbym wyciągać akumulator.

    Bo tam się wyciąga reflektor (dwie śrubki "x") po wyciągnięciu kierunku
    (jedna śrubka "x" + odhaczenie zatrzasku). Na prawdę prosta sprawa.

    Ostatnio próbowałem wymienić pozycyjne w Kia Cee'd - wstyd się przyznać,
    ale byłem zmuszony do wizyty ASO, gdzie podpytany serwisant (nie
    wchodziłem na halę popatrzeć) powiedział, że w tym celu trzeba odkręcić
    "inne elementy". I to na pewno nie tylko jakiś zbiorniczek, który trzeba
    do wymiany żarówki mijania, bo pozycja jest znacznie głębiej...
    Reflektora nie dałem rady zdemontować :/

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 25. Data: 2010-10-26 23:31:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > "inne elementy". I to na pewno nie tylko jakiś zbiorniczek, który trzeba
    > do wymiany żarówki mijania, bo pozycja jest znacznie głębiej...

    Albo w aucie z dieslem jest inaczej, albo po prostu trzeba wiedzieć jak to
    się robi.
    W każdym razie serwisant wymienił mi obie pozycyjne w dwie minuty, nawet nie
    widziałem czy cokolwiek odkręcał.

  • 26. Data: 2010-10-26 23:50:28
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > To kup - 20 zwojow drutu fi 1 na walku ceramicznym 12mm :-P

    I co w takim rezystorze mogłoby się zepsuć, czego nie dałoby się
    naprawić? Cały drut wyparował? ;)

    Piotr

  • 27. Data: 2010-10-27 00:13:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-26 14:03, Andrzej pisze:
> [...]
    > lepsze oznacza, że jak coś się zepsuje to wystarczy wymienić daną
    > część a nie jakiś cały moduł, np. jak w kole zepsuje się łożysko, to
    > wymieniamy samo łożysko a nie całą piastę. Wg tego mechanika, dobra do
    > naprawy jest np. honda civic, a zła już np. toyota corolla (oczywiście
    > toyota jest dobrym samochodem i trwałym, nie chce o tym dyskutować).
    > Sam niedługo będę wymieniał samochód i jestem ciekawy jak to w
    > rzeczywistości wygląda w praktyce, ile w tym prawdy. Dlatego bardzo
    > zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Z góry dziękuje za odpowiedzi

    Tu jest jeszcze drugie dno na które warto zwrócić uwagę.
    Bo co z tego że w jednym samochodzie można wymienić samo łożysko, skoro
    to łożysko może kosztować więcej niż piasta z łożyskiem do innego samochodu?

    Ceny części są kompletnie oderwane od rzeczywistości i taki sam kawałek
    metalu może kosztować wielokrotnie drożej tylko dlatego że przeznaczony
    jest do innego modelu.

    Kolejna ważna sprawa to ilość pracy potrzebnej do obsługi.
    W jednym samochodzie wymiana sprzęgła to 2h za które zapłacisz 100-150zł
    w serwisie. W innym się okaże że to 8h i skasują Cię 500zł.
    Tu jeszcze dochodzi znajomość danego modelu.
    Dzisiejsze auta (w zasadzie wszystkie) są pod maską tak upakowane że na
    pierwszy rzut oka nic się nie da zrobić.

    Natomiast mechanik który zrobił tych aut już odpowiednio dużo zaczyna
    znać patenty - wie gdzie co podeprzeć, co w jakiej kolejności odkręcić,
    coś tam umie już zrobić bez patrzenia i nagle zamiast 8h to samo uda się
    zrobić w godzinę.

    Tu ogólnie trzeba patrzeć na koszty utrzymania - ceny części, robocizny
    i awaryjność pojazdu. Bo analizując jedno w oderwaniu od drugiego do
    niczego nie dojdziesz.

  • 28. Data: 2010-10-27 00:26:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-26 21:44, Czarek Daniluk pisze:

    > Rezystor idziesz do Bomisu i kupujesz ... tylko trzeba wiedzieć ile omów
    > miał stary i na jaką moc.
    > Wszystko jest do zrobienia, tylko nie każdy ma zacięcie/chęć/czas żeby
    > kombinować, a mnie drażni że dla dupereli muszę cały podzespół
    > wymieniać, to i kombinuję :)

    Można i kombinować, tylko zazwyczaj opłacalne to jest jak sam sobie
    kombinujesz w wolnym czasie.

    Bo jeżeli chciałbyś to kombinowanie uprawiać w ramach czasu pracy, lub
    zapłacić specjaliście stawkę za odpowiednią ilość godzin potrzebnych na
    kombinowanie, to nagle ceny nowych podzespołów robią się zadziwiająco
    rozsądne.

    To tego wśród klientów warsztatów panuje przekonanie że takie
    kombinowanie to drut i lipa. A nowe to nowe. Najlepiej jeszcze
    "oryginał" z ASO. Choćby dokładnie miał to być kawałek drutu nawinięty
    na kawałek ceramiki.

  • 29. Data: 2010-10-27 00:31:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Oct 2010 00:26:25 +0200, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    >kombinowanie to drut i lipa. A nowe to nowe. Najlepiej jeszcze
    >"oryginał" z ASO. Choćby dokładnie miał to być kawałek drutu nawinięty

    Tylko nie dostaniesz tego kawalka drutu. Dostaniesz cala dmuchawe.
    W cenie .. nie wiem, ale "dmuchawa" - brzmi skomplikowanie, ze 400zl
    powinna kosztowac, plus wymiana :-)

    J.

  • 30. Data: 2010-10-27 00:33:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Oct 2010 00:13:02 +0200, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    >Ceny części są kompletnie oderwane od rzeczywistości i taki sam kawałek
    >metalu może kosztować wielokrotnie drożej tylko dlatego że przeznaczony

    Dlatego jesli uzywane sa "zwykle lozyska" to mozna je kupic w innym
    sklepie za kilkanascie zl. A piasta bedzie kosztowala 300 ..

    J.