eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochody, energia, wodórRe: samochody, energia, wodór
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news.dns-netz
    .com!news.freedyn.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5...@4...net>
    <5ffe2780$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm6ft$uet$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5fff0860$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1v23jbadwxuor$.dlg@myjk.org>
    <rtn8qt$kll$1$horizn@news.chmurka.net> <n...@m...org>
    <5fff38d8$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <13v1r77lxdccg$.dlg@myjk.org>
    <6001bdf7$0$559$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <60020f94$0$537$65785112@news.neostrada.pl> <u4lvpf4df3fq$.dlg@myjk.org>
    <60031606$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <6004178c$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <60041d22$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <600436eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <60043c26$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <60043c26$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: samochody, energia, wodór
    Date: Sun, 17 Jan 2021 14:47:27 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 64
    Message-ID: <6004b2c1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1610920641 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 82.143.187.50:59601
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4367
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690241
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60043c26$0$555$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 17.01.2021 o 14:08, J.F. pisze:
    >>> Wszystko co jest nowsze niż 105N, EN57 klasik i EP09 ma. "Ja"
    >>> całkiem niedawno "spaliłem" 30 kW silnik za falownikiem. Najpierw
    >>> spalił się silnik, wymieniono, jakiś czas potem poleciał falownik.
    >>> Dzień jak codzień a to działało w naprawdę komfortowych warunkach
    >>> w porównaniu z branżą samochodową i było z serii "profesional" a
    >>> nie w standardzie "tesla 3".
    >
    >> Hm, wydaje mi sie, ze nie powinno ... co sie stalo ?

    >Dlaczego nie powinno? W silniku po prostu izolacja się przebiła
    >(prawdopodobnie po prostu ze starości), silnik gorący, ale nie w
    >ogniu, ma falowniku info że zadziałało overcurrent protection. Potem
    >w

    Aaa - takie "spalilem". Czyli normalnie ze starosci.

    >ma falowniku info że zadziałało overcurrent protection. Potem w
    >falowniku (tym samym) kondensator eksplodował i trochę szkód przy
    >okazji

    Ciekawe jak z kondensatorami w EV ... nie ma ?

    >narobił. Zwykłe zużycie eksploatacyjne. Silnik do przewinięcia,
    >falownik do wymiany (choć ja bym raczej dał do regeneracji... ale
    >ktoś inny wcześniej zdecydował).

    Skoro "szkod narobil" ...

    >>> A świat robi się coraz bardziej jednorazowy, więc jak słyszę bajki
    >>> o tym jak za dwadzieścia lat powszechnie będą jeżdzić elektryki
    >>> wybudowane teraz, to mnie pusty śmiech ogarnia. Ile procent
    >>> samochodów osiąga pełnoletniość? A te co idą na złom to zwykle idą
    >>> z powodu "niewydolności wielonarzadowej" po prostu przestaje się
    >>> opłacać je robić, ale często dojeżdzają na własnych kołach na
    >>> miejsce kaźni;)
    >
    >> Dokladnie, moje ostatnie dwa fordy to z powodu rdzy w karoserii ...
    >> no i klimy ...

    >No właśnie pomijając te akusy, to skąd założenie że elektryki będą
    >trwalsze niż reszta?

    Tesla nie nie jest z aluminium ?

    Poza tym trzeba miec garaz, aby bylo gdzie ladowac ... beda wolniej
    rdzewiec :-)

    >Powiem wiecej - szybciej je szlag trafi niż te co aktualnie jeżdzą.
    >Jak kupowałem samochód to dzwoniłem do mechanika od motocykla (silnik
    >spalinowe też robi), czy nie można podjechać, zeby zobaczyć od doły
    >wstępnie. Powiedział, ze można ale nie ma po co bo i tak jeden chuj i
    >zardzewieje;)

    Ale chyba warto sprawdzic czy dopiero zardzewieje, czy juz zardzewial
    ? :-)

    Fakt, ze mozemy miec dobrobyt jak w UK ... 10-letni samochod malo
    warty, ile wytrzyma tyle wyytrzyma ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: