-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr3.eu1.usenetexpress.com!81.171.6
5.16.MISMATCH!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5fe584eb$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<rs41nk$tmh$1$Cav@news.chmurka.net>
<5fe5ef7c$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe604f8$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe7041d$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe7240e$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe8444e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rsan4m$hj5$1@dont-email.me>
<5fe9c53d$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <rsdfqg$5d7$1@gioia.aioe.org>
<5feb1e8e$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<5fec4211$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<5fed18d9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<5fed9705$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
<5feda9f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<5fee2990$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<chdjk4u9wb3w.1at3g97h5g8pb$.dlg@40tude.net>
From: RadoslawF <r...@g...com>
Date: Sat, 2 Jan 2021 10:06:47 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <chdjk4u9wb3w.1at3g97h5g8pb$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 210101-4, 2021-01-01), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 148
Message-ID: <5ff037db$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
X-Trace: 1609578460 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 547 46.21.210.209:51959
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7089
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689231
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-01-02 o 02:06, J.F. pisze:
>>>>>>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
>>>>>>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
>>>>>
>>>>>>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
>>>>>>> imigrantow.
>>>>
>>>>>> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
>>>>>> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
>>>>>> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
>>>>
>>>>> No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
>>>>> pasazerow zaczelo brakowac.
>>>
>>> Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
>>> bylo, a chlop czesto niepismienny ...
>>
>> Pała z historii. Przed 1wś wszyscy trzej zaborcy wymagali od
>> dzieci swoich obywateli chodzenia do szkoły. Nawet w zaborze
>> rosyjskim wiejskie dzieci po cztery lata się uczyły.
>
> pala z hstorii. Moze i wymagali, a analfabetyzm i tak byl.
Owszem. Największy w komunistycznych pogadankach i książkach
do historii z których się uczyłeś.
A ten który był wynikał bardziej z niechęci do używania
tego co w szkole nauczyli niż z braku szkół.
> Swoja droga - nie probowali uczyc po rosyjsku/niemiecku?
A to różnie. Wiejskie szkoły były 4 klasowe (uczyli kolejne
cztery roczniki). W pierwszej kolejności uczyli pisać,
w drugiej urzędowego języka a w trzeciej czytania i pisania
w tym języku.
>>>> A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.
>>> A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
>>> chcieli klienci.
>>
>> Pływali ale czy tak często to nie jestem pewien.
>
> Regularne linie, o ile wiem.
Pytanie przez ile lat.
>> Anglicy ich tam już przed wojną nie bardzo chcieli wpuszczać.
>
> I na to byly sposoby ... Borcharda poczytac :-)
Czytałem "znaczy kapitan" ale akurat tego nie pamiętam.
Wysadzali ich u sąsiadów czy jako turystów wypuszczali na ląd
a ci ginęli w dużym portowym mieście?
>>>>>>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
>>>>>>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
>>>>>>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
>>>>>>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
>>>>>
>>>>>>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
>>>>
>>>>>> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
>>>>
>>>>> To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
>>>>> kto do kogo doplaca ?
>>>
>>>> Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
>>>> kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
>>>> to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?
>>>
>>> To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
>>> 10x wieksza niz 3 klasy ?
>>> A zaloge marynarska ?
>>
>> Nie zamierzam rozliczać.
>> Widziałem porównanie cen z cunarda i statków angielskich.
>
> Ale to jeszcze nie mowi, kto do kogo doplaca.
Przy dużej dysproporcji cen na statkach angielskich do statków
z całej reszty świata chyba jednak mówi.
>> Rżnęli biedotę na pozegnanie i tyle.
>
> To czemu biedoty nie przejely statki niemieckie i skandynawskie ...
Bo rżnęli własną biedota która wsiadała w anglii a nie niemczech,
francji czy hiszpanii.
Podobno taniej było zapłacić za kurs na kontynent i tam wsiąść na
jakiegoś normalnego pasażera. Tylko kto miał o tym angielska biedotę
poinformować.
>>> A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?
>>
>> Skoro tych z 1 była setka to dla tysiąca tych odpadków nie mogło starczyć.
>
> A to zalezy, jaka norme sie dla nich przyjmie :-)
Tanią.
>> No i w pierwszej rzadko bywała kasza a w trzeciej raczej codziennie. :-)
>
> To jest jakis argument ..
>
>>>> Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
>>>> W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
>>>> 3 to pewnie jakieś wyjątki.
>>>
>>> No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
>>> obie strony i wyszlo drozej.
>>> A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
>>> wlasciciela linii ?
>>
>> Wszyscy doliczali bo było wiadomo że trzecia klasa tylko w jedna stronę.
>>
>>> Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
>>> roznych cen za bilet.
>>> Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
>>> Kto do kogo doplaca ?
>>
>> Nikt. Płacisz za wielkość pojazdu, na promie jeszcze ewentualnie
>> za kabinę jak jej potrzebujesz lub dasz się na nią namówić.
>
> A o placeniu za dlugosc wyjazdu slyszales ?
A gdzie tak mają?
Bo ja spotkałem się ze stawkami za DMC i czasami dopłatą za przyczepę.
> Jedziesz na weekend, dwa przejazdy przez kanal - tanie.
> Jedziesz na 2 tygodnie, tez dwa przejazdy, ale drogie ...
Masz pecha stoisz dwa tygodnie na wybrzeżu bo anglię zamkneli.
Ja bym doradzał jednak portugalię, sporo tańsza niż anglia
i nawet tańsza niż polska.
>>> A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.
>> A jest u nas różnica stosunku cen klas inna niż u niemców
>> czy anglików?
>
> W samolotach ?
> Ale popatrz jeszcze na te klasy - czasem 1 to bardziej z nazwy ..
A to już zależy od linii.
Polecam pierwszą w "emirates" czy jak się to dubajska linia
nazywa. Tam masz oddzielne pomieszczenie.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.21 10:36 Shrek
- 02.01.21 10:39 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 11:10 J.F.
- 02.01.21 11:17 cef
- 02.01.21 11:47 Shrek
- 02.01.21 11:48 Shrek
- 02.01.21 11:59 J.F.
- 02.01.21 12:02 J.F.
- 02.01.21 12:17 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 12:20 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 12:21 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 13:29 ąćęłńóśźż
- 02.01.21 13:35 J.F.
- 02.01.21 14:06 Shrek
- 02.01.21 14:07 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=