    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: rozproszone oświetlenie sufitowe
    Date: Thu, 01 Jan 2015 14:13:06 +0100

    witam

    remontuje mieszkanie. chciałbym mieć wszędzie rozproszone oświetlenie
    energooszczędne, najlepiej ledowe, ale nie koniecznie. Liczę tak pi razy
    oko, 10 wat na każde 10m2 pomieszczenia. czyli mały pokój ok 20w, duży
    ok 40. chcę zrobić sufit obniżany, ale nie na płytach G-K tylko taki
    kasetonowy 60x60 cm. Żona absolutnie nie chce małych oczek, małych
    halogenów, albo diód w oprawkach 8cm. Znalazłem kasetony 60x60 diodowe,
    ale mają ok 40 wat ( i kosztują 200zł), więc mogę zapomnieć o
    rozproszonym oświetleniu. To nawet głupio będzie wyglądało - jeden
    świecący kaseton na pokój!
    Tak więc zastanawiam się nad samodzielnym wykonaniem takiego
    oświetlenia, ale tak pi razy oko, na pokój muszę mieć minimum 4 takie
    świecące kasetony, jak nie więcej. Plekxe, folię dam wyciąć, ale co
    dalej? NIe zrobię płytki z laminatu 60x60! Może jakieś inne źródło
    światła? Stelaż sufitu będzie obniżony o ok 30 cm więc mam dużo miejsca
    na schowanie tam czegoś. Dioda swiecąca typu COB, taka płytka, kosztuje
    niecały dolar za 3 waty, aż się prosi aby coś z nich poskładać....

    ToMasz