  • 1. Data: 2009-11-15 21:39:38
    Temat: [CSS] Graficzna (obrazkowa) ramka elementu - jak?
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    Moje pytanie dotyczy sytuacji, kiedy chcemy aby jakiś element strony (np.
    menu, czy sidebar) miał obrazkową ramkę - przykładem niech będzie kwadrat z
    cieniem na wszystkich bokach, czy kwadrat z "podartymi" brzegami.

    Rozwiązanie, jakie do tej pory stosowałem to div "nagłówkowy" z górnym
    brzegiem jako tło, następnie div "główny" z tłem (repeat-y) i zawartością
    strony, a na koniec div "stopkowy" podobny do "nagłówkowego".

    Zastanawiam się, czy nie dałoby się tego rozwiązać jakoś z poziomu CSS, bez
    wstawiania do HTML tych dwóch dodatkowych div-ów?

  • 2. Data: 2009-11-15 22:16:15
    Temat: Re: [CSS] Graficzna (obrazkowa) ramka elementu - jak?
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    listopad roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 15. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Wooyek:

> [...]
    >
    > Zastanawiam się, czy nie dałoby się tego rozwiązać jakoś z poziomu
    > CSS, bez wstawiania do HTML tych dwóch dodatkowych div-ów?

    Pseudoelementy ::before i ::after.
    Można w ten sposób zrobić też zaokraglone rogi dla elementu:
    http://virtuelvis.com/gallery/css/rounded/

    Tylko jeśli chcesz zachować kompatybilność z pewnymi starymi
    przeglądarkami, to w sumie i tak nic nie zrobisz (niby można przez
    expressions dodawać kolejne elementy do stylowania, ale prostsze wydaje
    mi się stworzenie niesemantycznego HTML-a).
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2009-11-15 23:46:43
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 15 Nov 2009 21:39:38 -0000, Wooyek epf.pl> <wooyek> wrote:

> [...]
    >
    > Zastanawiam się, czy nie dałoby się tego rozwiązać jakoś z poziomu CSS,
    > bez wstawiania do HTML tych dwóch dodatkowych div-ów?

    Tak, za pomocą border-image, ale to zadziała tylko w Firefoksie 3.1,
    Safari 4, Operze 11 i IE 14.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");