  • 21. Data: 2013-11-18 16:32:20
    Temat: Re: repeater sygnału 4G
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 10:22:34 -0500, rs napisał(a):

    > do rozwiązania tego problemu, nigdy nie brałem pod uwagę rozwiązań
    > pasywnych, ale tez nie uważam je za voodoo. dobrze skierowana antena,
    > zmniejszenie strat na przenikaniu pola EM z anteny, potem odpowiednie
    > ukierunkowanie pola, czasami bywa skuteczne. <rs>

    Powiem wiecej - prawdziwym voodoo jest wzmacnianie byle jakiego sygnalu.
    Czyli najpierw porzadna antena odbiorcza z dobrym kablem, a dopiero pozniej
    jakikolwiek wzmacniacz. Jesli wciaz bedzie potrzebny

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 22. Data: 2013-11-18 19:42:13
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 18-11-2013 16:32, Waldek Godel pisze:
    > Powiem wiecej - prawdziwym voodoo jest wzmacnianie byle jakiego sygnalu.

    No i chyba tu jest w temacie pasywnych pies pogrzebany: gdyby "bunkier"
    był w ziemi pod BTS-em, to może i antena z malucha z kawałkiem druta by
    wystarczyła, lecz gdy "na powierzchni" sygnał jest średni, to zapewne
    antenki ulepione z folii aluminiowej dawałyby podobny rezultat jak pro
    antenki pasywne.
    Hacjendę mam w dolinie. Nadajnik radiowo-telewizyjny mieści się na górze
    Luboń Wielki. Na dachu spory maszt (kiedyś nawet obrotowy, sterowany z
    salonu), na nim trzy anteny. Obraz idealny, ale wystarczyło wyciągnąć
    wtyczkę od zasilacza siatkowej i już śnieżył, a gdy się odłączyło od
    prądu antenę kierunkową, to w ogóle było po obrazie - stąd moje
    rozumowanie w tej kwestii, bo to wszystko, bądź co bądź, są fale radiowe.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 23. Data: 2013-11-19 06:46:02
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/18/2013 10:32 AM, Waldek Godel wrote:

    > Powiem wiecej - prawdziwym voodoo jest wzmacnianie byle jakiego sygnalu.

    a skąd weźmiesz ten lepszy sygnał? jaki jest, taki jest.

    > Czyli najpierw porzadna antena odbiorcza z dobrym kablem, a dopiero pozniej
    > jakikolwiek wzmacniacz. Jesli wciaz bedzie potrzebny

    to się chyba samo przez się rozumie, że wzmacniacz nie będzie sam łapał
    fal EM, prawda? <rs>

  • 24. Data: 2013-11-19 12:40:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-19 06:46, rs pisze:

    > a skąd weźmiesz ten lepszy sygnał? jaki jest, taki jest.
    >
    >(...)

    "Lepszy sygnał" - chodzi o to, że antena kierunkowa ma bardzo duże
    tłumienie sygnałów z boku, czyli wycisza szum tła i przy okazji wycisza
    fale odbite z nadajnika, mogące interferować z wiązką główna. Stąd ten
    "lepszy" sygnał.

    Dlatego też (zwłaszcza w przypadku TV) stosować pasywne anteny
    kierunkowe, niż aktywne "siatki".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 25. Data: 2013-11-19 14:29:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 19 Nov 2013 12:40:58 +0100, Adam napisał(a):

> [...]
    > tłumienie sygnałów z boku, czyli wycisza szum tła i przy okazji wycisza
    > fale odbite z nadajnika, mogące interferować z wiązką główna. Stąd ten

    Po pierwsze odbierany dalej od zakłóceń od komputerów i innego sprzętu
    cyfrowego (każdy metr się liczy), wyżej czyli ponad przeszkodami, bez
    tłumienia budynku itp. Oraz to co napisałeś

  • 26. Data: 2013-11-19 16:26:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości

    >Dlatego też (zwłaszcza w przypadku TV) stosować pasywne anteny
    >kierunkowe, niż aktywne "siatki".

    No, telewizje mamy cyfrowa, a w niej OFDM, ktory ponoc odporny na
    odbicia.

    Kabel tlumi sygnal, wiec lepszy jest wzmacniacz przy antenie, niz hen
    daleko przy odbiorniku.
    Oczywiscie najlepiej dobry wzmacniacz pryz dobrej antenie.

    No i tu nam dochodzi trzeci aspekt - ze chcemy to jeszcze jakos z
    telefonem polaczyc.
    Dwie anteny pasywne to nie jest to samo co dwie anteny i stosowny
    wzmacniacz.

    J.

  • 27. Data: 2013-11-19 20:53:46
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 19-11-2013 12:40, Adam pisze:
    > Dlatego też (zwłaszcza w przypadku TV) stosować pasywne anteny
    > kierunkowe, niż aktywne "siatki".

    Dom mam w dolinie, otoczonej górami. Prawo do wyłączności transmisji ME
    bodajże w Belgii i Holandii wykupił sobie Polsat, którego nie mieliśmy.
    Za to z kierunkowej anteny ze wzmacniaczem łapałem jakąś słowacką
    publiczną, a komentarz włączałem sobie z radiowej jedynki (o dziwo
    synchronizacja była wystarczająco dobra). :)
    Bez wzmacniacza nie byłoby najmniejszych szans.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 28. Data: 2013-11-20 10:30:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-11-17 02:00, *rs* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > jest pomieszczenie pod ziemią. jakoś tam izolowane od sygnału
    > telefonicznego, głownie 4G. czy są jakieś sposoby żeby ściągnąć sygnał
    > telefonii z powierzchni do wnętrza tego pomieszczenia? repeater/expander
    > czy coś takiego?
    > czy ktoś mógłby rzucić linkiem do takiego sprzętu, albo metody. będę
    > wdzięczny. <rs>

    Tak na wszelki wypadek mała lektura:
    http://media2.pl/telekomunikacja/107413-UKE-Nielegal
    ne-wzmacniacze-GSM-szkodza-jakosci-telefonii-komorko
    wej.html

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 29. Data: 2013-11-20 16:08:48
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 11/17/2013 6:00 PM, Pszemol wrote:
    > "rs" <n...@n...spam.info> wrote in message
    .com...

    > Jakoś wyobraziłem sobie Ciebie siedzącego w schronie w kucki
    > i z telefonem do którego podłączyłeś kabelek z antenką nadsłuchujesz
    > wieści ze świata ile Was jeszcze po wybuchu atomowym zostało ;-)

    jakaś obsesja wybuchów atomowych? boisz się Iranu, czy Korei Północnej? <rs>

  • 30. Data: 2013-12-14 00:21:39
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 17 Nov 2013 15:23:55 -0500, rs <n...@n...spam.info>
    wrote:

    >w kazdym razie, zawdziwilo mnie to co mi zaproponowal moj prowider
    >telefonu, kiedy mi powiedzialem, ze nie mam sygnalu 4G i ledwo 3G na
    >drugim pietrze w budynku. zapylal czy mam internet kablowy, a potem
    >zaproponowal mi (odplatnie) repeater, ktory mialbym wlaczyc do routera,
    >sieci kablowej i sadzil, ze takie rozwiazanie mnie uszczesliwi.
    >zastanawialem sie, wtedy co to bylo za rozwiazanie, ale bylo dla mnie
    >nie do zaakteptowania od strony etycznej. <rs>

    Orange ma w swojej ofercie usluge "ekstra sygnal" - czyli jest to tzw.
    femto komorka - czyli taki mikro BTS w domu/firmie podlaczony do
    Internetu. Jest oplata istalacyjna w zaleznosci od dlugosci umowy a
    miesiecznie ca 20 zl.

    Nadaje sie do do domu/firmy ale nie do publicznego miejsca np. pubu,
    bo z tego co wiem, to trzeba dopisywac do bazy femtocell aparaty,
    ktorego moga sie wlogowac do tego mikro/femto BTS'a.

    Jak wiecie wiecej, to napiszcie, bo chetnie sie dowiem czegos wiecej.

    --
    ThinkXtra