  • 21. Data: 2017-12-23 07:51:26
    Temat: Re: reanimacja żarówki diodowej
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:p1kcpg$n7j$1@node1.news.atman.pl...
    > Po co naprawiać żarówki? Czy w tych wolframowych też wymieniasz wolfram?
    > Aż ciśnie mi się na usta pytanie: stępił mi się nożyk w jednorazowej
    > golarce. Też go naprawiasz?

    Za lat jeszcze komuny, widziałem raz, ale widziałem, chyba którąś z kronik,
    albo co, gdzie poruszono sprawę regeneracji żarówek, które uległy
    przepaleniu.
    Migawka była, jak czynią jakieś precyzyjne manipulacje, rzecz jasna, szkło
    trzeba roztopić, zrobić ruchy i ZTCW, odprężyć po oddessaniu (tylko jak?)
    powietrza po takiej naprawie. W guglu poszukam, ale później, bo niedługo
    muszę wyjść, a jest duży szum informacyjny i musiałbym się przedzierać przez
    dane.
    Nie wykluczam, że mogła to być jakaś fałszywka, ale był taki materiał w
    polskiej TV, albo w którejś PKF w jakimś kinie, jedno z dwojga.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 22. Data: 2017-12-23 09:03:44
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 02:50:41 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Czy w tych wolframowych też wymieniasz wolfram?

    Czasami i wolframowe żarówki naprawiałem. Żarówki zwłaszcza małej mocy mają długie
    włókno i nic złego się nie stanie gdy będzie trochę krótsze. Wiele razy manewrując
    żarówką, stukając po niej udawało mi się "wywlec" włókno z podtrzymującej go pętelki
    i połączyć go z drugim przepalonym końcem. Mając już pewność, że we właściwym miejscu
    włókna się zetkną załączałem napięcie i żarówka znowu świeciła. Po kilkunastu
    minutach świecenia włókno samo się zespawało i żarówka otrzymywała nowe życie. Było
    ono trochę krótsze od poprzedniego ale satysfakcja była gwarantowana.

  • 23. Data: 2017-12-23 10:24:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Dec 2017 00:04:14 +0100, kasik <k...@s...pl> wrote:
    > Gdy zamiast przetwornicy jest kondensator szeregowy, to wystarczy
    > go
    > wymienić na mniejszy - od dawna mam kilka tak przerobionych i są
    > "wieczne".

    A w ogóle jakiś producent robi ledy z przetwornicami i się mu to
    opłaca??

    --
    Marek

  • 24. Data: 2017-12-23 11:45:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A w ogóle jakiś producent robi ledy z przetwornicami i się mu to
    > opłaca??

    Wszystkie współczesne na 12V mają przetwornice, a z tych na pełne
    napięcie sieciowe -- zdecydowana większość. Ja przynajmniej dawno
    nie spotkałem innych (tak samo świecą przy napięciu "amerykańskim"
    jak "europejskim").

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2017-12-23 23:22:24
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.12.2017 o 02:50, Marek S pisze:

    > Po co naprawiać żarówki? Czy w tych wolframowych też wymieniasz wolfram?
    > Aż ciśnie mi się na usta pytanie: stępił mi się nożyk w jednorazowej
    > golarce. Też go naprawiasz?

    Parę dni temu zdarzyło mi się puknąć w halogenka i zaczął świecić.

    --
    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

  • 26. Data: 2017-12-23 23:43:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-23 o 09:03, kilokitu pisze:

    > Czasami i wolframowe żarówki naprawiałem.

    Ok, ale czy tu chodzi o zabawę? Bo już pogubiłem się.
    Czy nie lepiej było kupić nową żarówkę za 1zł czy ile tam one
    kosztowały? Da się na tym zarobić? Analogiczne pytanie odnośnie tych
    ledowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2017-12-24 15:47:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Dec 2017 11:45:50 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Wszystkie współczesne na 12V mają przetwornice,

    Hm, tam najprosciej dac opornik :-(

    > a z tych na pełne
    > napięcie sieciowe -- zdecydowana większość. Ja przynajmniej dawno
    > nie spotkałem innych (tak samo świecą przy napięciu "amerykańskim"
    > jak "europejskim").

    IMO - te co maja duzo diod, to moga nie miec.

    Takie G9 (male halogenki) raczej nie maja - nie ma gdzie zmiescic.

    J.