  • 1. Data: 2009-06-15 16:01:38
    Temat: pytanie o historam
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Może pytanie jest głupie ale i tak licze na poważną odpowiedź :P
    Zastanawiam się czy mocno opieracie się na histogramie podczas obrabiania
    zjęć. Czy mocno niedopuszczalne jest żeby histogram choć trochę wkraczał w
    obszar przepalony i niedoświetlony. Czy może chodzi tylko i wyłącznie o to
    żeby zachować szczegóły zdjęcia więc jeśli przepalenie jest tak niewielkie,
    że właściwie samo staje się szczegółem to nic nie szkodzi?
    Chodzi też o to czy może np. w fotografii amatorskiej drobna przepałaka
    ujdzie, a w profesjonalnej już zupełnie odpada itp.

  • 2. Data: 2009-06-15 16:05:15
    Temat: Re: pytanie o historam
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Zgubior" <z...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > żeby zachować szczegóły zdjęcia więc jeśli przepalenie jest tak
    > niewielkie, że właściwie samo staje się szczegółem to nic nie szkodzi?

    Jak uznasz za przejaw artyzmu zabawę przepałami to kto ci zabroni ?

    > Chodzi też o to czy może np. w fotografii amatorskiej drobna przepałaka
    > ujdzie, a w profesjonalnej już zupełnie odpada itp.

    I co ? bedziesz uznawał za profesjonalne wszystkie bez przepałów ?

  • 3. Data: 2009-06-15 16:18:32
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 18:01:38 +0200, Zgubior napisał(a):

    > Zastanawiam się czy mocno opieracie się na histogramie podczas obrabiania
    > zjęć.

    Bardzo mało - przede wszystkim patrzę na obraz, a nie statystykę pixeli.
    Jeżeli temat jest naświetlony odpowiednio to nie interesuje mnie np.
    że niebo jest przepalone - białe tło to też tło.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 4. Data: 2009-06-15 16:23:18
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Zgubior" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Jak uznasz za przejaw artyzmu zabawę przepałami to kto ci zabroni ?

    Nie chodzi o artyzm ale o podstawy niejako standardy *rzemiosła*. Coś jak
    to, że zdjęcie z regóły powinno być ostre.

    > I co ? bedziesz uznawał za profesjonalne wszystkie bez przepałów ?
    Nie.
    Chodzi o to czy przepałka skreśla na starcie komercyjne zdjęcie (określenie
    'komercyjne' chyba lepiej tu pasuje niż 'profesjonalne').
    Pozostawiam tu w spokoju inne kryteria takie jak pomysł, temat, kompozycja
    itp. bo nie o to mi teraz chodzi.

  • 5. Data: 2009-06-15 17:01:07
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1eem0fcgngq2a$.1nciyur8m9bhn.dlg@40tude.net>,
    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Bardzo mało - przede wszystkim patrzę na obraz, a nie statystykę pixeli.
    > Jeżeli temat jest naświetlony odpowiednio to nie interesuje mnie np.
    > że niebo jest przepalone - białe tło to też tło.

    A przy okazji: czy ratujecie sie wklejaniem niebieskiego nieba w PS?

    TA

  • 6. Data: 2009-06-15 17:16:44
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    Użytkownik wrote:

    > A przy okazji: czy ratujecie sie wklejaniem niebieskiego nieba w PS?
    >
    > TA

    Tylko przy cz-b fotach.

    Pzdr,
    Blazej

  • 7. Data: 2009-06-15 17:37:46
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > A przy okazji: czy ratujecie sie wklejaniem niebieskiego nieba w PS?

    Nawet jak robię we wnętrzach
    ino PSa nie mam

    JD

  • 8. Data: 2009-06-15 18:23:21
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Pytanie to padło między innymi bo widzę, że na wszelkich stockach leżą
    fotografie w większości z idealnymi histogramami i jestem ciekaw czy to
    tylko skutek uboczny dobrze wykonanego zdjęcia czy może celowe dążenie
    autorów i komercyjny wymóg.

  • 9. Data: 2009-06-15 19:04:23
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 15 Cze, 18:01, "Zgubior" <z...@g...com> wrote:

> [...]
    > żeby zachować szczegóły zdjęcia więc jeśli przepalenie jest tak niewielkie,
    > że właściwie samo staje się szczegółem to nic nie szkodzi?

    Generalnie sam fakt wystepowania przepalen/niedoswietlen kompletnie
    nic nie mowi i nie dyskwalifikuje zdjecia, przykladowo:
    http://geofferyloh.smugmug.com/photos/213463039-O.jp
    http://www.wyjdzzamnie.pl/zdjecia/3255/plener4.jpg

    Przepalenie jest wada w momencie, gdy wycielo szczegoly, ktore
    chciales/miales pokazac.

    > Chodzi też o to czy może np. w fotografii amatorskiej  drobna przepałaka
    > ujdzie, a w profesjonalnej już zupełnie odpada itp.

    Patrz zdjecia wyzej :)

  • 10. Data: 2009-06-15 19:17:37
    Od: Nigel <m...@w...pl>

> [...]
    > Chodzi też o to czy może np. w fotografii amatorskiej  drobna przepałaka
    > ujdzie, a w profesjonalnej już zupełnie odpada itp.

    Fotografia, to nie apteka ! Tu liczy sie tylko odczucie estetyczne, a
    nie statystyki i wyliczenia.

    pozdrawiam
    Marcin