-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer02.am1
!peering.am1!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5799c761$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
<nnivns$prq$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<no6q2u$6vj$1@node2.news.atman.pl>
<hfcb9h27xufi.lmwbgvzarltm$.dlg@40tude.net>
<no7l23$n7o$1@node1.news.atman.pl>
<57a84ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
<noa7hl$ehk$1@node2.news.atman.pl>
<a...@4...net>
<noc8r1$d0i$1@node2.news.atman.pl> <nocqj6$vjl$1@node2.news.atman.pl>
<nod84r$dgv$1@node2.news.atman.pl> <nof1vi$93g$1@node1.news.atman.pl>
<nofmla$pve$1@node2.news.atman.pl> <noi6di$hks$2@node1.news.atman.pl>
<noid73$bmk$1@dont-email.me> <noierc$qia$1@node1.news.atman.pl>
<noijbt$1v3$1@dont-email.me> <noikuh$1f9$2@node1.news.atman.pl>
<noilep$9e9$1@dont-email.me> <noir0k$sq3$1@node2.news.atman.pl>
Date: Fri, 12 Aug 2016 01:22:07 +0200
Message-ID: <1qhbdsxbnvhbn.hm1prx46n6sm$.dlg@40tude.net>
Lines: 30
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1470957808 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12550 89.77.179.152:4314
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 3817154837
X-Received-Bytes: 2872
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2587011
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 11 Aug 2016 23:34:17 +0200, Shrek napisał(a):
> On 11.08.2016 21:59, masti wrote:
>
>> a choćby tu:
>>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
>>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
>>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
>>>> Nieprawda.
>>
>>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
>>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
>>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
>
> I gdzie tu masz nieprawdę?
To się nie uda :)
Kogo w szkole nie nauczyli i nie chce zrozumieć, ten nie zrozumie.
Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami
badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest
(co jednak w żaden sposób nie neguje zasadności pewnych uproszczeń dla
ilustracji zasady), bo:
a) nacięcia bieżnika (i to niejednorodne na szerokości opony)
b) grubość i sztywność czoła opony która powoduje nierównomierny nacisk
jednostkowy wywierany na nawierzchnie przez powieczhnie styku.
c) sztywność boków opony
Już nie mówiąc o różnych dynamicznych zjawiskach związanych z ruchem
obrotowym koła.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.16 09:35 masti
- 12.08.16 09:39 Shrek
- 12.08.16 10:45 masti
- 12.08.16 11:59 Shrek
- 12.08.16 16:31 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...