-
21. Data: 2024-01-15 07:02:31
Temat: Re: purpurowe zloto
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 14 Jan 2024 13:59:53 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:
> niedziela, 14 stycznia 2024 o 18:27:13 UTC+1 PeJot napisał(a):
>> W dniu 14.01.2024 o 17:50, Zenek Kapelinder pisze:
>>> I na podstawie jednej wiazki jaka w zyciu widziałeś jesteś w stanie stwierdzić
autorytatywnie ze we wszystkich albo w wiekszosci samochodow jest 40 kilogramow
miedzi w przewodach. Wyglada na to ze wysoki jestes bo jak rozumy rozdawali to dwa
razy stanałes w kolejce po wzrost i zabrakło czasu na wpisanie całego mózgu. Amen.
>> "Według
>> raportu Deutsches Kupferinstitut 2016 [4] w instalacji
>> elektrycznej samochodów spalinowych obecnie średni
>> ciężar wiązki wynosi około 35 kg."
>>
>> http://pe.org.pl/articles/2019/10/46.pdf
>> --
> Aha to juz jest 35 kilogramow wiazei a nie 40 kilogramow miedzi. W
> wiazkach miedź jest w izolacji. PCV stosunkowo ciezkie jest. Ze
> zlaczkami itp z piec do siedmiu kilogramowodejdzie na sama
> izolacje. To pojawia sie ze miedzi będzie dwadziescia kilka
> kilogramow. Opisałeś ze w samochodach spalinowych. Ciężarówki to
> tez samochody spalinowe. W nich w przewodzie od akumulatora do
> rozrusznika może w przewodzie byc kilka kilogramow miedzi ta miedź
> wejdzie do średniej. W średniej wielkości wspołczesny samochodzie
> będzie nie więcej niz 15 kilogramow wiazek czyli z 13 kilogramow
> miedzi. I wiekszosc go będą przewody nisko prasowe i sygnałowe. Do
> ledowego swiatła stopu albo kierunkowskazów nie potrzeba 2?
> wystarczy 0,5?. I to bardziej ze względów na wytrzymałość
> mechaniczna niz elektryczna.
to pewnie wystarczy 0,5? aluminium :-)
J.
-
22. Data: 2024-01-15 07:04:25
Temat: Re: purpurowe zloto
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 14 Jan 2024 08:50:22 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:
> niedziela, 14 stycznia 2024 o 16:19:32 UTC+1 Adam napisał(a):
>> Dnia Sun, 14 Jan 2024 13:05:36 +0100, PeJot napisał(a):
>>
>>> Idź, idź. A potem popatrz sobie ile masz manipuladeł w drzwiach kierowcy.
>> No właśnie. Czasem nawet kilkanaście klawiszy, do niektórych po więcej niż
>> dwa przewody. Do tego silnik i czujniki szyby, siłownik zamka, kilka lub
>> więcej kabli do sterowania lusterkiem i do składania lusterek, do
>> podgrzewania.
>>
>> Nie można porównywać do pf 125p czy podobnych.
>>
>> Widziałem złomowane autko u mechanika, coś z wyższej serii audi czy innego
>> vw, gdzie przecięta wiącha do drzwi kierowcy (których już nie było)
>> skojarzyła mi się z wiązką małej centrali telefonicznej.
>>
> I na podstawie jednej wiazki jaka w zyciu widziałeś jesteś w stanie stwierdzić
autorytatywnie ze we wszystkich albo w wiekszosci samochodow jest 40 kilogramow
miedzi w przewodach. Wyglada na to ze wysoki jestes bo jak rozumy rozdawali to dwa
razy stanałes w kolejce po wzrost i zabrakło czasu na wpisanie całego mózgu. Amen.
Przybyło tych urzadzen.
Zobacz ile masz bezpieczników.
J.
-
23. Data: 2024-01-15 15:09:18
Temat: Re: purpurowe zloto
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .01.2024 o 22:59 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:
> Aha to juz jest 35 kilogramow wiazei a nie 40 kilogramow miedzi. W
> wiazkach miedź jest w izolacji. PCV stosunkowo ciezkie jest. Ze
> zlaczkami itp z piec do siedmiu kilogramowodejdzie na sama izolacje. To
> pojawia sie ze miedzi będzie dwadziescia kilka kilogramow. Opisałeś ze w
> samochodach spalinowych. Ciężarówki to tez samochody spalinowe. W nich
> w przewodzie od akumulatora do rozrusznika może w przewodzie byc kilka
> kilogramow miedzi ta miedź wejdzie do średniej. W średniej wielkości
> wspołczesny samochodzie będzie nie więcej niz 15 kilogramow wiazek czyli
> z 13 kilogramow miedzi. I wiekszosc go będą przewody nisko prasowe i
> sygnałowe. Do ledowego swiatła stopu albo kierunkowskazów nie potrzeba
> 2? wystarczy 0,5?. I to bardziej ze względów na wytrzymałość mechaniczna
> niz elektryczna.
W przeciętnym samochodzie jest 3 km kabli, które ważą prawie 25kg.
"Przeciętny" to nie średnia ze wszystkich.
Przeciętny to skoda fabia lub VV Golf.
Lepiej wyposażone wersje mają tych kabli 2-3 razy więcej.
W lepiej wyposażonym aucie masz 3-4 skrzynki bezpieczników, w każdej po
kilkadziesiąt szt.
Takich 5A jest niewiele, większość to 15-30A.
TG
-
24. Data: 2024-01-15 17:42:55
Temat: Re: purpurowe zloto
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
poniedziałek, 15 stycznia 2024 o 15:09:21 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> W dniu .01.2024 o 22:59 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:
> > Aha to juz jest 35 kilogramow wiazei a nie 40 kilogramow miedzi. W
> > wiazkach miedź jest w izolacji. PCV stosunkowo ciezkie jest. Ze
> > zlaczkami itp z piec do siedmiu kilogramowodejdzie na sama izolacje. To
> > pojawia sie ze miedzi będzie dwadziescia kilka kilogramow. Opisałeś ze w
> > samochodach spalinowych. Ciężarówki to tez samochody spalinowe. W nich
> > w przewodzie od akumulatora do rozrusznika może w przewodzie byc kilka
> > kilogramow miedzi ta miedź wejdzie do średniej. W średniej wielkości
> > wspołczesny samochodzie będzie nie więcej niz 15 kilogramow wiazek czyli
> > z 13 kilogramow miedzi. I wiekszosc go będą przewody nisko prasowe i
> > sygnałowe. Do ledowego swiatła stopu albo kierunkowskazów nie potrzeba
> > 2? wystarczy 0,5?. I to bardziej ze względów na wytrzymałość mechaniczna
> > niz elektryczna.
> W przeciętnym samochodzie jest 3 km kabli, które ważą prawie 25kg.
> "Przeciętny" to nie średnia ze wszystkich.
> Przeciętny to skoda fabia lub VV Golf.
> Lepiej wyposażone wersje mają tych kabli 2-3 razy więcej.
> W lepiej wyposażonym aucie masz 3-4 skrzynki bezpieczników, w każdej po
> kilkadziesiąt szt.
> Takich 5A jest niewiele, większość to 15-30A.
>
> TG
Co ostatnio palisz?
-
25. Data: 2024-01-15 17:51:27
Temat: Re: purpurowe zloto
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .01.2024 o 17:42 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:
> poniedziałek, 15 stycznia 2024 o 15:09:21 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk
> napisał(a):
>> W dniu .01.2024 o 22:59 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:
>> > Aha to juz jest 35 kilogramow wiazei a nie 40 kilogramow miedzi. W
>> > wiazkach miedź jest w izolacji. PCV stosunkowo ciezkie jest. Ze
>> > zlaczkami itp z piec do siedmiu kilogramowodejdzie na sama izolacje.
>> To
>> > pojawia sie ze miedzi będzie dwadziescia kilka kilogramow. Opisałeś
>> ze w
>> > samochodach spalinowych. Ciężarówki to tez samochody spalinowe. W nich
>> > w przewodzie od akumulatora do rozrusznika może w przewodzie byc kilka
>> > kilogramow miedzi ta miedź wejdzie do średniej. W średniej wielkości
>> > wspołczesny samochodzie będzie nie więcej niz 15 kilogramow wiazek
>> czyli
>> > z 13 kilogramow miedzi. I wiekszosc go będą przewody nisko prasowe i
>> > sygnałowe. Do ledowego swiatła stopu albo kierunkowskazów nie potrzeba
>> > 2? wystarczy 0,5?. I to bardziej ze względów na wytrzymałość
>> mechaniczna
>> > niz elektryczna.
>> W przeciętnym samochodzie jest 3 km kabli, które ważą prawie 25kg.
>> "Przeciętny" to nie średnia ze wszystkich.
>> Przeciętny to skoda fabia lub VV Golf.
>> Lepiej wyposażone wersje mają tych kabli 2-3 razy więcej.
>> W lepiej wyposażonym aucie masz 3-4 skrzynki bezpieczników, w każdej po
>> kilkadziesiąt szt.
>> Takich 5A jest niewiele, większość to 15-30A.
>>
>> TG
> Co ostatnio palisz?
co Ci nie pasuje w tym co napisałem? - dawaj przykład idę po czipsy i
instrukcję auta.
TG
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/