  • 1. Data: 2010-01-24 17:21:35
    Temat: przygotowanie podloza do chromowania
    Od: "Jacks" <n...@m...pl>

    Mam troche elementow ze starych motocykli ktore wlasnie odbudowuje. Mam tez
    zaklad galwanizacyjny ktory zdejmie stary chrom, wymiedziuje i na koniec
    polozy finalna warstwe.
    Problem w tym ze koniecznie sam chcialbym sobie przygotowac te elementy.
    Nawet nie ze wzgledow oszczednosciowych, ale chcialbym po prostu sie
    "pobawic" :)

    Elementy, to klamki, kolanka, kierownice, obejmy, dzwigienki, dystanse,
    kopniki, itp. czyli to co zwykle sie oddaje do chromu. Sa w roznym stanie.
    Po sciagnieciu starego chromu na razie czesc zeszlifowalem zgrubnie tarcza o
    gr 80, nastepnie gr 400, a na koniec recznie wodnym gr 500. Efekt jest
    dobry - do tego stopnia ze zastanawialem sie czy jest sens miedziowac?
    Problem w tym ze jest to baaardzo czasochlonne..

    Moje pytanie: jak sie to powinno robic (oczywiscie w warunkach
    domowo-garazowych), czego uzywac, jak postepowac i w jakiej kolejnosci ?
    Szukam kogos kto ma doswiadczenie w przygotowywaniu podloza pod chrom i w
    duzym skrocie bedzie chcial sie podzielic swoja wiedza..

    Pozdro

    Jacks
    CB 900F Bol d'Or

  • 2. Data: 2010-01-24 17:43:44
    Temat: Re: przygotowanie podloza do chromowania
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Jacks" <n...@m...pl> napisał

    > zastanawialem sie czy jest sens miedziowac? Problem w tym ze jest to baaardzo
    > czasochlonne..

    Nie mozna pominac miedziowanie stali przy chromowaniu.
    Bez miedzi chrom szybko zejdzie. Jesli powloka ma byc trwala
    powinno byc: miedz ->nikiel->chrom
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2010-01-24 17:46:18
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Jacks" <n...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > dobry - do tego stopnia ze zastanawialem sie czy jest sens miedziowac?
    > Problem w tym ze jest to baaardzo czasochlonne..

    Zaraz, zaraz... pogubilem sie. Zastanawiasz sie nad miedziowaniem przed
    chromowaniem?

    > Moje pytanie: jak sie to powinno robic (oczywiscie w warunkach
    > domowo-garazowych), czego uzywac, jak postepowac i w jakiej kolejnosci ?

    W sensie chcesz miedziowac w warunkach domowo garazowych?

    IMHO miedziowanie jest konieczne jako warstwa posrednia miedzy materialem
    wstepnym i docelowym - stanowi swojego rodzaju podklad pod chrom. Osobiscie
    nie spotkalem sie z czymkolwiek poniklowanym czy chromowanym bez warstwy
    miedzi pod spodem. Ale ja malo w zyciu widzialem;)

    Co do robienia w warunkach domowych - nigdy nie miedziowalem i nie wiem czy
    sie da. Natomiast przygotowanie - ja polerowalem prawie na lustro - robilem
    taka "satynowa" powierzchnia i wtedy chromy ladnie wygladaja. Jak zostawisz
    glebokie rysy, albo powierzchnie po piaskowaniu to zostanie brzydka po
    chromowaniu (sprawdzone)

    Jak bedzie zbyt gladka (totalne lustro) warstwa nakladana moze sie slabo
    trzymac - tego akurat z wlasnego doswiadczenia nie wiem, rada kolesia do
    ktorego odnosilem rozne elementy do chromowania.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2010-01-25 12:40:20
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]
    > Po sciagnieciu starego chromu na razie czesc zeszlifowalem zgrubnie tarcza
    > o gr 80, nastepnie gr 400, a na koniec recznie wodnym gr 500.

    kluczowe jest miedziowanie, w szczególności miedziowanie elementów z
    wżerami. Wygląda to tak:
    1. Miedziujesz
    2. Szlifujesz do pierwotnego podłoża
    3. Jeżeli w miedzi nadal są zagłębienia po wypełnieniu przez nią wżerów
    powtarzasz punkt 1,2 i 3 aż do momentu gdy po szlifowaniu będzie absolutnie
    gładko, czyli miedż wypełni wszystkie wżery i pokryje powierzchnię.

    Ta robota to jest tak naprawdę największy koszt renowacji powłok
    galwanicznych, pokrywa się przecież "samo"
    --
    Jackare