    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: przygotowanie podloza do chromowania
    Date: Sun, 24 Jan 2010 18:46:18 +0100

    Użytkownik "Jacks" <n...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hji08d$bnj$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Sa w roznym stanie.
    > Po sciagnieciu starego chromu na razie czesc zeszlifowalem zgrubnie tarcza
    > o gr 80, nastepnie gr 400, a na koniec recznie wodnym gr 500. Efekt jest
    > dobry - do tego stopnia ze zastanawialem sie czy jest sens miedziowac?
    > Problem w tym ze jest to baaardzo czasochlonne..

    Zaraz, zaraz... pogubilem sie. Zastanawiasz sie nad miedziowaniem przed
    chromowaniem?

    > Moje pytanie: jak sie to powinno robic (oczywiscie w warunkach
    > domowo-garazowych), czego uzywac, jak postepowac i w jakiej kolejnosci ?

    W sensie chcesz miedziowac w warunkach domowo garazowych?

    IMHO miedziowanie jest konieczne jako warstwa posrednia miedzy materialem
    wstepnym i docelowym - stanowi swojego rodzaju podklad pod chrom. Osobiscie
    nie spotkalem sie z czymkolwiek poniklowanym czy chromowanym bez warstwy
    miedzi pod spodem. Ale ja malo w zyciu widzialem;)

    Co do robienia w warunkach domowych - nigdy nie miedziowalem i nie wiem czy
    sie da. Natomiast przygotowanie - ja polerowalem prawie na lustro - robilem
    taka "satynowa" powierzchnia i wtedy chromy ladnie wygladaja. Jak zostawisz
    glebokie rysy, albo powierzchnie po piaskowaniu to zostanie brzydka po
    chromowaniu (sprawdzone)

    Jak bedzie zbyt gladka (totalne lustro) warstwa nakladana moze sie slabo
    trzymac - tego akurat z wlasnego doswiadczenia nie wiem, rada kolesia do
    ktorego odnosilem rozne elementy do chromowania.

    --
    pzdr:
    Ivam