  • 1. Data: 2011-03-16 16:20:16
    Temat: przekierowanie MSN z TP->inny a preselekcja
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    ISDN 2B+D, 3 MSN. Chcę przekierować jeden z numerow na numer
    stacjonarny w PlusGSM. Gdy to zrobie i dzwonie na ten numer
    to pojawia sie komunikat:
    "prefix 1069 to tanie polaczenia z telefonu stacjonarnego, wiecej
    informacji po 801400601".

    Na numerze TP jest preselekcja przez 1069. Czy to ona psuje przekierowanie?
    Probowalem tez ustawic przekierowanie na 1033xxyyyyyyy, ale tego mi nie
    przyjmuje.
    Czy bez wylaczenia preselekcji to ma szanse zadzialac?

    a.

  • 2. Data: 2011-03-16 17:10:14
    Temat: Re: przekierowanie MSN z TP->inny a preselekcja
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Na numerze TP jest preselekcja przez 1069. Czy to ona psuje
    > przekierowanie?

    tak, ale to jest rozumowanie na zasadzie: gdybym nie jezdzil na nartach, to
    bym nie zlamal nogi

    > Probowalem tez ustawic przekierowanie na 1033xxyyyyyyy, ale tego mi nie
    > przyjmuje.

    dziwne, ale mozliwe

    > Czy bez wylaczenia preselekcji to ma szanse zadzialac?

    wykonaj test: przy zalozeniu, ze wszystkie msn masz otwarte w plusie, ustaw
    przekierowanie z jednego msn na jakis numer
    nastepnie zadzwon na tego msn z innego msn tego samego isdn
    a potem podziel sie wynikami

  • 3. Data: 2011-03-17 11:18:24
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    brum <b...@o...eu> wrote:

    > wykonaj test: przy zalozeniu, ze wszystkie msn masz otwarte w plusie, ustaw
    > przekierowanie z jednego msn na jakis numer
    > nastepnie zadzwon na tego msn z innego msn tego samego isdn
    > a potem podziel sie wynikami

    Sprawdzilem, faktycznie z tego ISDNa (ze wszystkich MSNow) gdy zadzwonie na
    ten numer TP, ktory jest przekierowany, to przekierowanie dziala poprawnie.
    Natomiast z innych sieci (sprawdzilem z Plusa i Netii) slychac komunikat
    o ktorym wyzej.

    a.

  • 4. Data: 2011-03-17 13:42:39
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > poprawnie.
    > Natomiast z innych sieci (sprawdzilem z Plusa i Netii) slychac komunikat

    problemy widze dwa:
    1. brak mozliwosci ustawienia przekierowania przez 1033
    na jednym hoscie nie moge ustawic przekierowania (preselekcja 1066), ale
    przez 1033 dziala
    moze u Ciebie tepsa ogranicza liczbe cyfr dostepnych w sekwencji
    przekierowania ?
    2. bledny przekaz numeru z tp do polkomtela, albo bledne odczytanie numeru
    przez polkomtela
    tu musi sie wypowiedziec fachowiec, ale mnie to przypomina czasy tele cfaj
    jesli sprawdzisz biling w polkomtelu, to zobaczysz obciazenie dla numeru A,
    a nie tego, ktory zrealizowal przekierowanie

  • 5. Data: 2011-03-17 13:43:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-17 12:18, Wemif pisze:

> [...]
    > Natomiast z innych sieci (sprawdzilem z Plusa i Netii) slychac komunikat

    No to z prawdopodobieństwem 99,999% można powiedzieć, że w łancuchu
    AbA -> AbB -przekierowanie-> AbC
    AbA płaci za połączenie do AbB i AbC jednocześnie.

  • 6. Data: 2011-03-17 14:44:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > No to z prawdopodobieństwem 99,999% można powiedzieć, że w łancuchu
    > AbA -> AbB -przekierowanie-> AbC
    > AbA płaci za połączenie do AbB i AbC jednocześnie.

    A, to jest znany numer: jesli A i B maja ustawiona ta sama
    preselekcje, to A placi za oba polaczenia, a jesli rozna, to
    przekierowanie nie dziala.

    Boze, po tylu latach nikt ich jeszcze nie nauczyl? Tak malo ludzi
    korzysta z tego? Moze trzeba sobie zamowic we dwoch i zrobic
    awanturke?

    MJ

  • 7. Data: 2011-03-17 15:17:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > A, to jest znany numer: jesli A i B maja ustawiona ta sama
    > preselekcje, to A placi za oba polaczenia, a jesli rozna, to
    > przekierowanie nie dziala.b

    Był jeszcze inny numer: AbB nie miał preselekcji ani umowy na
    preselekcję, ale robi przekierowanie przez 10xx, xx<>33. Kto da się
    upolować, ten trąba.

    > Boze, po tylu latach nikt ich jeszcze nie nauczyl? Tak malo ludzi
    > korzysta z tego? Moze trzeba sobie zamowic we dwoch i zrobic
    > awanturke?

    Bodajże Ircys kiedyś pisał, że jest to związane z brakiem ISUP-a
    drugiego, i że miał być wdrożony, ale...

  • 8. Data: 2011-03-18 07:52:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Probowalem tez ustawic przekierowanie na 1033xxyyyyyyy, ale tego mi nie
    > przyjmuje.

    A czemu nie przyjmuje?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2011-03-19 16:41:41
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    SDD <s...@t...pl> wrote:

    > A czemu nie przyjmuje?

    Jednak przyjelo (wydawalo mi sie, ze Eurit mowil, ze numer nieprawidlowy),
    ale wlasnie ustawilem i dziala. Dzieki.

    a.