  • 1. Data: 2011-03-14 14:49:21
    Temat: pomarańcze mi szkodzą
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    Nie dość, że po żmudnych wyjaśnieniach i DOKUMENTACH z samego salonu,
    postanowiono nie obciążać nas W KOŃCU za DWIE usługi Orange Freedom Pro
    (pierwsza umowa naychmiast anulowana - uszkodzony router i brak takowych w
    hurtowni).
    Mimo NIEUZNANIA mimo tego reklamacji "w drodze wyjątku" płacić niby nie
    musimy.
    Niby bo właśnie przypełzła faktura stojąca w sprzeczności z pismami
    wyjaśniającymi (ze nie musy płacić) na kwotę coś grubo powyżej 500 PLN za
    "zerwaqnie umowy promocyjnej).
    A dziś internet pełza tak:
    http://images45.fotosik.pl/717/62f8ac6739e7c066gen.j
    pg
    Limitu jeszcze nie przekroczyliśmy ("lejek" jest zakłądany na 64 kb/s down a
    uplink pozostaje ponoć bez zmian).
    W ŚWIETLE MOICH DOŚWIADCZEŃ, nikomu nie polecam usługi Orange Freedom Pro.
    Może lepiej spróbować sprzedawanego od dziś iPlusa CDMA 420 MHz, tam gdzie
    mają na razie zasięg.
    vari
    ps. Nie jestem żadnym akwiztorem.

  • 2. Data: 2011-03-14 15:02:59
    Temat: Re: pomarańcze mi szkodzą
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Może lepiej spróbować sprzedawanego od dziś iPlusa CDMA 420 MHz, tam gdzie

    No i UWAGA - suplement.
    Wygląda na to, że modemowi szkodzi jak najbardziej LEGALNE nadawanie w
    paśmie 430-440 MHz przez licencjonowanego amatora.
    I to jak ?
    Modem stoi w oknie na północnej stronie domu (są tam okna), bo tam najbliżej
    do BTSa.
    Z południowej stronie domu wisi Yaga na pasmo amatorskie UHF.
    Każde nawet chwilowe nadawanie powoduje trwałe (do restartu modemu)
    ślimaczenie się netu.
    A mam nadajnik (TRX) o mocy "aż" 4W.
    W zezwoleniu mam limit do 150W.
    A gdyby tu było przedszkole w przyszłości ?
    Gdyby sąsiadem był krótkofalowiec, placówka lotto-matu, bogacz mający
    monitoring zadziałania alarmów (10W na 449 MHz ale i na 434 MHz), albo inny
    użytkownik tego pasma ?
    To wy byście internet przejechali !
    A gdyby tu była NAGLE budka lotto-matu.......
    Konkluzja" Orange Freedom Pro NIE DLA LICENCJONOWANYCH KRÓTKOFALOWCÓW I ICH
    SĄSIADÓW ORAZ OSÓB MIESZKAJĄCYCH W POBLIŻU OBIEKTÓW JAK WYŻEJ.
    Może to ten mój modem modemu tak ma. Te starsze już nie do kupienia (chyba
    że z drugiej ręki).
    Uważajcie na tę "technologię".
    vari

  • 3. Data: 2011-03-14 15:44:24
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-14 16:02, vari pisze:

> [...]
    > Z południowej stronie domu wisi Yaga na pasmo amatorskie UHF.
    > Każde nawet chwilowe nadawanie powoduje trwałe (do restartu modemu)

    Czy jesteś pewien, że emisja jest w pełni czysta? Że nie emitujesz jakiś
    śmieci powyżej pasma?

  • 4. Data: 2011-03-14 15:52:53
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-14 15:49, vari pisze:
> [...]
    > (pierwsza umowa naychmiast anulowana - uszkodzony router i brak takowych w

    Sam sposób załatwienia tej sprawy jest dla mnie od początku dziwny. Nie
    powinno być żadnego anulowania umowy, tylko wymiana sprzętu. Ich psi
    obowiązek.

> [...]
    > Niby bo właśnie przypełzła faktura stojąca w sprzeczności z pismami
    > wyjaśniającymi (ze nie musy płacić) na kwotę coś grubo powyżej 500 PLN za

    Faktura czy nota księgowa?

> [...]
    pg
    > Limitu jeszcze nie przekroczyliśmy ("lejek" jest zakłądany na 64 kb/s down a

    Ty jesteś w Wisełce, Kołczewie czy gdzie, bo już nie pamiętam? :-) Jaka
    odległość do stacji bazowej?

    > W ŚWIETLE MOICH DOŚWIADCZEŃ, nikomu nie polecam usługi Orange Freedom Pro.
    > Może lepiej spróbować sprzedawanego od dziś iPlusa CDMA 420 MHz, tam gdzie
    > mają na razie zasięg.

    Cóż, moje doświadczenia są dokładnie odwrotne. Dwa lata (no dokładniej
    dwa sezony letnie:-) korzystam z pomarańczowego CDMA na leśnej działce.
    Jeden node mam odległy o ok. 14 km, ale połowa trasy przez las, więc
    jest tak sobie. Drugi - 18 km, w zasadzie czysty teren. Antena yaga 5
    elementowa, wszystko gra i buczy.

    Co prawda w drugim sezonie zauważyłem zwolnienie transferu, szczególnie
    w godzinach wieczornych, ale 100-150 kbps było chyba zawsze.

    Teraz postawili mi noda 500 metrów od działki - lada dzień jadę na field
    test :-)

  • 5. Data: 2011-03-14 18:56:22
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    > Czy jesteś pewien, że emisja jest w pełni czysta? Że nie emitujesz jakiś
    > śmieci powyżej pasma?

    Hmm... Radiotelefon Woxung pięciu smaków więc wszystko się może przytrafić.
    vari

  • 6. Data: 2011-03-14 19:02:44
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    > Faktura czy nota księgowa?

    Faktura.

    pg

    > Ty jesteś w Wisełce, Kołczewie czy gdzie, bo już nie pamiętam? :-) Jaka
    > odległość do stacji bazowej?

    W Żółwinie.

    2.71 km do BTSa
    http://mapa.szukacz.pl/?&n=53.950025&e=14.591389&z=1
    2m&typ=n&poi=hotel&t=Klikni&#281;ty%20punkt
    Ale po drodze góra porośnięta lasem.
    Router ma anteny tylko zintegrowane.
    No i znowu żółwi internet w Żółwinie, bo zrobiłem łączność z SP1XNA i
    nadawałem do przemiennika Rybokarty na 431,275 MHz.
    vari

  • 7. Data: 2011-03-14 21:15:31
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-14 19:56, vari pisze:

    > Hmm... Radiotelefon Woxung pięciu smaków więc wszystko się może przytrafić.
    > vari

    No to sam rozumiesz :-) Chyba, że na antenę odbiorczą uziemioną parabolę
    nałożysz :-P

    PS. Wstawiłbyś jakąś deklarację kodowania, co? Aż głupio mi przypominać...

  • 8. Data: 2011-03-14 21:19:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-14 20:02, vari pisze:

    > Faktura.

    Hmmm.. z vatem?

    Zresztą, pewnie przy burdelu panującym w Spółce Matce, pewnie za 3
    miesiące dostaniesz fakturę korygującą :-)

    > Router ma anteny tylko zintegrowane.

    Nie znam tego cuda, korzystam z 410. Działa naprawdę ładnie. Zresztą
    Polkomtel będzie sprzedawał dokładnie ten sam model, tylko na niższe
    pasmo. A może to ten sam model? :-)

    > No i znowu żółwi internet w Żółwinie, bo zrobiłem łączność z SP1XNA i
    > nadawałem do przemiennika Rybokarty na 431,275 MHz.

    Oooo... Udostępniałeś? :-)