  • 1. Data: 2010-03-18 00:49:58
    Temat: przejsciowka IDE - CF jaka ?
    Od: "Marek M" <n...@a...pl>

    Witam, jaką przejściówke polecicie z tych obecnych na allegro

    http://allegro.pl/item955114086_cf_ide_44pin_adapter
    .html

    http://allegro.pl/item951926464_adapter_kart_compact
    _flash_cf_na_ide_ata.html

    http://allegro.pl/item952913754_przejsciowka_adapter
    _ide_to_cf_3_led_k120.html

    mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka przejściówka
    bedzie najlepsza do
    tego

    pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2010-03-18 01:06:42
    Temat: Re: przejsciowka IDE - CF jaka ?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marek M <n...@a...pl> wrote:

> [...]
    _ide_to_cf_3_led_k120.html

    > mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka przejściówka

    Z tego co pamiętam to więcej zależy od samej karty niż od przejściówki. Tzn.
    jak obsługuje DMA. Poruszałem podobny temat w okolicach czerwca zeszłego roku
    poszukaj.

    Generalnie ja bym się nie bawił w przejściówki tylko nabył przemysłowy moduł
    disk-on-chip, który wpinasz bezpośrednio w port IDE. Mają mniejszą pojemność
    niż typowe karty CF ale są bardziej żywotne i przeznaczone właśnie to do tego
    zadania. Coś takiego:

    http://www.allegro.pl/item963315687_modul_dom_compac
    t_flash_1_gb_40_pin_ide.html

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2010-03-18 06:45:05
    Od: "PETE" <a...@b...com>

> [...]
    > pojemność
    > niż typowe karty CF ale są bardziej żywotne i przeznaczone właśnie to do

    a może ktoś próbował dysków z netbooków itp + przejściówka z taśmą ZIF do
    IDE laptopa? z tego co piszą na aukcjach to powinno działać i cena jest
    atrakcyjna i pojemność wystarczająca (słowa kluczowe: dysk ZIF )

  • 4. Data: 2010-03-18 08:20:52
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek M"
> [...]
    r_ide_to_cf_3_led_k120.html

    >mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka przejściówka

    Taka, która będzie miała odpowiedni interfejs. Nie wiem czy widzisz, ale
    tu masz trzy różne przejściówki z trzema różnymi złączami.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 5. Data: 2010-03-18 09:37:06
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Co drugi to madrzejszy !
    :):):)

    Kup taka ktora ma wyprowadzone PINY od DMA, niestety mozesz sie o tym
    przekonac tylko po zakupie lub ewentualnie zapytac sprzedawcy. Jesli
    kupisz taka ktora nie ma ich wyprowadzonych bedziesz mial kiepskie
    transfery bo wtedy karta dziala tylko w trybie IDE bez DMA jesli wiesz
    co to jest.

    A tak a propos tego DOM to rozni sie on tylko od CF+przejsciowka obudowa
    i pierdami marketingowcow panie konradzie.

  • 6. Data: 2010-03-18 15:54:20
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Taka, która będzie miała odpowiedni interfejs. Nie wiem czy widzisz, ale
    > tu masz trzy różne przejściówki z trzema różnymi złączami.

    Dokładnie
    1 - do laptopa zamiast dysku 2.5"
    2 - zamiast dysku 3.5:"
    3 - do bezpośredniego wpięcia w IDE na płycie głównej zamiast 3.5"

    Poza tym to tylko druty, zero elektroniki więc brać najtańszy jaki pasuje.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-03-18 16:31:56
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Nastepny madry, te najtansze nie maja polaczen z pinami DMA i w zwiazku
    z tym nie bedzie dzialac DMA czyli max transfer to 1200kbit/s, niby to
    druty a taka roznica.

  • 8. Data: 2010-03-18 17:43:17
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Marek M wrote:
    > Witam, jaką przejściówke polecicie z tych obecnych na allegro

> [...]

    Na pewno nie polecam tej z pierwszego odnośnika. Swego czasu testowalem
    i były problemy ze stabilną pracą w DMA. Ze sprawdzonych mogę polecić
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9304 (widywałem je też swego
    czasu na Allegro). W połączeniu z kartą CF serii Pretec 233x 16GB
    (niebiesko-biało-szara naklejka) wspiera (U)DMA 4 i jest wykrywana jako
    "fixed disk". Jedyne wady to fakt że lubi mieć cały kanał IDE wyłącznie
    dla siebie (drugie urządzenie po jej podłączeniu jako Master nie było w
    ogóle wykrywane) oraz konieczność samodzielnego usunięcia pinu-klucza
    złącza ATA adapteru (zwykłymi kombinerkami da radę).

    > mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka
    > przejściówka
    > bedzie najlepsza do
    > tego

    Najlepsza będzie taka co bezproblemowo obsługuje tryb (U)DMA, no i
    będzie skonstruowana tak by fizycznie pasować do przestrzeni w której ma
    pracować (ważne szczególnie przy montażu w laptop'ach i netbook'ach).
    Pamiętaj też że dużo zależy od samej karty i jej wbudowanego kontrolera
    IDE / ATA. Do takich zastosowań nawet nie rozważaj czegoś co nie
    obsługuje (U)DMA, warto też by nośnik był wykrywalny jako "fixed" (wręcz
    kluczowe w przypadku instalacji na nim Windowsa). Czasami może też być
    przydatna możliwość przełączania zworką między trybami Master / Slave,
    ale tę funkcje posiada obecnie większość adapterów.

    > pozdrawiam
    >
    > Marek

    Pozdr.

  • 9. Data: 2010-03-18 19:01:58
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-18 01:49, Marek M pisze:
    > mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka
    > przejściówka bedzie najlepsza do tego
    A dlaczego nie na pendrive/usb ? W końcu to tylko ma wystartować raz i
    działać...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-03-18 19:36:48
    Od: "Marek M" <n...@a...pl>

    BartekK wrote:
    > A dlaczego nie na pendrive/usb ? W końcu to tylko ma wystartować raz i
    > działać...

    Fakt, ale czasem lubię sobie skomplikować życie nie zauważając prostszych
    rozwiązań,
    w każdym razie przejściówka zamówiona i teraz pozostaje czekać aż dotrze,
    jeśli jednak nie zadziała cf to pozostanie usb.

    P.S faktycznie ten pierwszy link niepotrzebny, tak to jest jak się wieczorem
    wysyła posty

    pozdro