    From: vDon <v...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: przejsciowka IDE - CF jaka ?
    Date: Thu, 18 Mar 2010 18:43:17 +0100

    Marek M wrote:
    > Witam, jaką przejściówke polecicie z tych obecnych na allegro
    >
    > http://allegro.pl/item955114086_cf_ide_44pin_adapter
    .html

    > http://allegro.pl/item951926464_adapter_kart_compact
    _flash_cf_na_ide_ata.html

    > http://allegro.pl/item952913754_przejsciowka_adapter
    _ide_to_cf_3_led_k120.html

    Na pewno nie polecam tej z pierwszego odnośnika. Swego czasu testowalem
    i były problemy ze stabilną pracą w DMA. Ze sprawdzonych mogę polecić
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9304 (widywałem je też swego
    czasu na Allegro). W połączeniu z kartą CF serii Pretec 233x 16GB
    (niebiesko-biało-szara naklejka) wspiera (U)DMA 4 i jest wykrywana jako
    "fixed disk". Jedyne wady to fakt że lubi mieć cały kanał IDE wyłącznie
    dla siebie (drugie urządzenie po jej podłączeniu jako Master nie było w
    ogóle wykrywane) oraz konieczność samodzielnego usunięcia pinu-klucza
    złącza ATA adapteru (zwykłymi kombinerkami da radę).

    > mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka
    > przejściówka
    > bedzie najlepsza do
    > tego

    Najlepsza będzie taka co bezproblemowo obsługuje tryb (U)DMA, no i
    będzie skonstruowana tak by fizycznie pasować do przestrzeni w której ma
    pracować (ważne szczególnie przy montażu w laptop'ach i netbook'ach).
    Pamiętaj też że dużo zależy od samej karty i jej wbudowanego kontrolera
    IDE / ATA. Do takich zastosowań nawet nie rozważaj czegoś co nie
    obsługuje (U)DMA, warto też by nośnik był wykrywalny jako "fixed" (wręcz
    kluczowe w przypadku instalacji na nim Windowsa). Czasami może też być
    przydatna możliwość przełączania zworką między trybami Master / Slave,
    ale tę funkcje posiada obecnie większość adapterów.

    > pozdrawiam
    >
    > Marek

    Pozdr.