  • 11. Data: 2010-06-08 13:13:07
    Temat: Re: przeguby
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 8 Cze, 11:40, LEPEK <g...@w...pl> wrote:

    > No właśnie - jest opóźnienie pomiędzy diagnozą a dostawą części. Chyba,
    > że podjadę dwa razy: raz na diagnostykę, a za tydzień na wymianę.

    I to moze byc najlepsze rozwiazanie. Ja wymienialem niedawno lewy
    przegub w avensisie. Najpierw slyszalem dziwne odglosy przy skrecaniu,
    na forum avensisa otrzymalem podpowiedz ze to moze byc przegub. Bylo
    to w piatek wieczorem. W sobote rano podjechalem do pierwszego-
    lepszego warsztatu, zeby potwierdzili diagnoze (nie planowalem u nich
    naprawiac bo sie sparzylem ale moj 'zaufany' warsztat w soboty jest
    zamkniety). Wjechalem na kanal, koles wszedl pod samochod i
    potwierdzil ze to lewy przegub. Powiedzial tez ze jeszcze moge troche
    pojezdzic, tylko bez szalenstw. Wiec wrocilem do domu, zamowilem w
    sklepie odpowiedni przegub (a raczej dwa, bo sprzedajacy nie byl
    pewien ktory konkretnie typ jest w moim samochodzie - zamawialem przez
    internet ale koles z Lodzi, ja tez, wiec umowilismy sie ze jeden z
    przegubow oddam). Po weekendzie zadzwonilem do odpowiedniego
    warsztatu, umowilem sie na wymiane, powiedzialem ze mam swoje czesci i
    tyle.
    Powiedziano mi ze przegubow nie trzeba wymieniac parami a uszkodzeniu
    ulega zazwyczaj zewnetrzny przegub.
    Jak rozpoznac ktory, lewy czy prawy - jak juz inni pisali, mozesz
    podejrzec oslone (jak jest peknieta to pewnie oslaniany przegub zaczal
    szwankowac). Drugi sposob - na sluch (u mnie slychac bylo wyraznie ze
    stuka lewy i lewy nalezalo wymienic)

  • 12. Data: 2010-06-08 14:02:22
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > też prawda :) ale za jednym zamachem jak się robi to zawsze taniej
    > wychodzi za robociznę, co co jest ważne, jeśli prace zleca się komuś a nie
    > robi samemu.

    Jak robisz np wymiane np przegubu i łożyska koła to tak bo te prace się
    pokrywają ale jak robisz całą jedną stornę a za jakiś czas drugą to nie
    różni sie niczym w cenie jakbys robił obie strony od razu. Nie zapłacisz nic
    mniej ani więcej.

  • 13. Data: 2010-06-08 15:10:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message news:hukupq$6hd$1@news.mm.pl...
> [...]
    > ich wymiany.
    > Chciałbym kupić części w sieci i dać warsztatowi do wymiany. Jednak:
    > 1)Jak ocenić, który (prawy, czy lewy) jest do wymiany? Czy do tego trzeba
    > odkręcić opaskę mocującą manszetę, czy wystarczy jakoś poruszać kołem? U
    > mnie stuka przy skręcie prawo.
    > 2) Jak ocenić, czy do wymiany jest wewnętrzny, czy zewnętrzny?
    > 3) Czy przeguby wymienia się generalnie parami?
    > 4) Jakie części są potrzebne: przegub, manszeta, opaski - coś jeszcze?
    > 5) Jakie firmy polecacie? Ma być solidnie, ale nie koniecznie Loebro ;)

    A powiedz mi, czy manszety, gumowe harmonijki są całe?
    Czy są potargane i nie ma w przegubach smaru?

    Bo jesli są całe to jakim prawem poszły Ci przeguby??

  • 14. Data: 2010-06-08 15:17:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "badzio" <b...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...

> [...]
    > przegubow oddam). Po weekendzie zadzwonilem do odpowiedniego
    > warsztatu, umowilem sie na wymiane, powiedzialem ze mam swoje czesci i

    A powiedz mi, kupiłeś całą półośkę czy jak?
    Bo trudno mi sobie wyobrazić że warsztat się bawi w rozbieranie
    przegubów zamiast wziąć wyjąć całą półośkę, włożyć nową i 10 minut
    roboty i po kłopocie... Starą oddaje się do regeneracji a nie na złom.

  • 15. Data: 2010-06-08 15:19:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message

    > rozumiem, że przeguby nie pracują obydwa podobnie, tak?
    > Prędzej czy później też padnie, kwestia czasu :)

    Oczywiście, tylko po co rekreacyjnie wymieniać części
    które są jeszcze dobre? Może jeszcze przegub dwa lata
    pojeździć zanim się mu gumowa osłona skiepści i trzeba
    będzie go wymieniać - w ciągu dwu lat może się dużo
    zmienić, możesz mieć stłuczkę wymagającą zezłomowania
    auta, mieć pożar, możesz zdecydować się go sprzedać, itp, itd...
    Po co dokładać sobie kosztów tam gdzie nie trzeba?
    Rozumiem zrobić to przy żarówkach, gdzie koszt części
    jest zaniedbywalny, ale przeguby? Bez przesadyzmów...

  • 16. Data: 2010-06-08 15:26:27
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-08 14:02, Agent wrote:

> [...]
    > pokrywają ale jak robisz całą jedną stornę a za jakiś czas drugą to nie
    > różni sie niczym w cenie jakbys robił obie strony od razu. Nie zapłacisz

    co ma wspólnego wymiana przegubu z wymianą łożyska? widziałeś kiedys jak
    się wyciąga przegub? a widziałeś kiedys jak się wybija i nabija łożysko?
    to są całkiem inne prace i to nie będzie niestety ta sama cena, tak samo
    jak robisz dwie strony to cena x2... albo podaj adres warsztatu, który
    tak liczy to z chęcią skorzystam :)

  • 17. Data: 2010-06-08 15:28:45
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Olek pisze:
> [...]
    > to są całkiem inne prace i to nie będzie niestety ta sama cena, tak samo
    > jak robisz dwie strony to cena x2... albo podaj adres warsztatu, który

    ma wiele wspólnego, bo żeby wyjąć łożysko trzeba odkręcić półoś z
    przegubem od zwrotnicy. Generalnie zasada jest taka, jak się robi więcej
    czyli hurtowo to się płaci taniej (no chyba, że ktoś nie umie się
    dogadać i nie umie negocjować) Ale czasami nawet nie wypada, jak jest
    śmiesznie tanio.

    --
    krzysiek82

  • 18. Data: 2010-06-08 15:34:12
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

> [...]
    > czyli hurtowo to się płaci taniej (no chyba, że ktoś nie umie się
    > dogadać i nie umie negocjować) Ale czasami nawet nie wypada, jak jest

    nie bądź za sprytny i najpier poczytaj co napisał przedpiśca Agent,
    później się negocjuj...
    przy okazji - żeby wyjąć łożysko trzeba co zdjąć? żeby wyjąć przegub
    trzeba co wysunąć? znaffcy

  • 19. Data: 2010-06-08 15:56:35
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Olek pisze:
    > nie bądź za sprytny i najpier poczytaj co napisał przedpiśca Agent,
    > później się negocjuj...
    > przy okazji - żeby wyjąć łożysko trzeba co zdjąć? żeby wyjąć przegub
    > trzeba co wysunąć? znaffcy

    Jak jakoś zawsze demontowałem całą kolumnę ze zwrotnicą żeby wyjąć
    łożysko, ale może się nie znam i nie mam odpowiednich narzędzi :)

    --
    krzysiek82

  • 20. Data: 2010-06-08 16:10:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >>

    > też prawda :) ale za jednym zamachem jak się robi to zawsze taniej
    > wychodzi za robociznę, co co jest ważne, jeśli prace zleca się komuś a nie

    Nie widzę powodu dla którego wymiana lewego przegubu
    miałaby wpłynąć na koszt wymiany prawego przegubu...
    Jedyną wspólną czynnością przy tych pracach jest wjazd do warsztatu
    na podnośnik.