  • 11. Data: 2012-07-19 19:23:45
    Temat: Re: prywatnosc
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Yerine Ictimai <y...@g...com> wrote:

    > wystarczyBa bomba + propaganda & dyspozycyjne sBu|by |eby "zmie[ pod
    > dywan"

    > a kto potrafi otworzy czipy i przeanalizowa ich struktur co
    > naprawd czyni?

    czip zrobi tyle, na ile zażąda to oprogramowanie. A oprogramowanie można
    już sprawdzić, chociaż łatwe nie jest.

    Ja się tylko zastanawiam nad inteligencją tych, powtarzających bajki o
    "podsłuchu 80% ruchu sieciowego na świecie" :-P

  • 12. Data: 2012-07-19 19:33:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Ja się tylko zastanawiam nad inteligencją tych, powtarzających bajki o
    > "podsłuchu 80% ruchu sieciowego na świecie" :-P

    Nierealne. Sądzę, że spokojnie można w jednym czy drugim przypadku
    prześledzić przesyłane przez urządzenie pakiety. Informacje pochodzące z
    inwigilacji mogłyby być zaszyte w jakąś wymianę informacji z serwerem
    producenta na temat aktualizacji oprogramnowania. No ale tego na pewno nie
    będzie zapis rozmów, bo objętość nie do ukrycia. Może ilość połączeń,
    jakieś adresy IP, mailowe, numery telefonu. Zaszyfrowane, jakaś informacja
    techniczna.

  • 13. Data: 2012-07-19 20:15:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości
    > czip zrobi tyle, na ile zażąda to oprogramowanie. A oprogramowanie
    > można
    > już sprawdzić, chociaż łatwe nie jest.

    Wrecz niemozliwe przy wspolczesnej objetosci. I zabezpieczeniach.

    > Ja się tylko zastanawiam nad inteligencją tych, powtarzających bajki
    > "podsłuchu 80% ruchu sieciowego na świecie" :-P

    Istotne moze byc ze oni np _moga_ podsluchac 80% ruchu.
    Nie podsluchuja, ale moga wlaczyc kazdemu kto podpadnie i ma ich
    telefon.

    >Nierealne. Sądzę, że spokojnie można w jednym czy drugim przypadku
    >prześledzić przesyłane przez urządzenie pakiety.

    A potrafisz przesledzic te wysylane pakiety ?

    >Informacje pochodzące z inwigilacji mogłyby być zaszyte w jakąś
    >wymianę informacji z serwerem producenta na temat aktualizacji
    >oprogramnowania.

    Mozna skorzystac z wifi jak bedzie w zasiegu, choc otwarte sie rzadko
    zdarzaja ... ale przeciez wlasciciel czesto konfiguruje sobie jakis w
    domu lub w firmie.
    Mozna jakis inny APN uzywac i sie dogadac z operatorem na oplacenie
    transmisji w nim - nie mowiac po co, choc moze byc trudno ukryc.

    A jak zaczna robic sprzet sieciowy, to jakis BTS moze wcale nie
    raportowac operatorowi tego ruchu ... choc nie, wtedy nie musza w
    telefonach grzebac :-)

    >No ale tego na pewno nie będzie zapis rozmów, bo objętość nie do
    >ukrycia.

    Nie tak duzo - sekunda rzedu 2KB, minuta 120kB, 500 minut w abo raptem
    60MB. Spokojnie mozna nagrac gdzies na karcie i przeslac przy okazji.

    Ba - to wcale nie musza byc rozmowy - mikrofon i nagrywanie mozna
    wlaczyc bez rozmowy, kamere tez :-)

    P.S. Mam w lapku kamere ... w zasadzie jak sprawdzic ze nieaktywna i
    nic nie transmituje w swiat ?

    J.

  • 14. Data: 2012-07-19 23:03:57
    Od: K <...@...c>

    W dniu 19-07-2012 20:15, J.F pisze:

> [...]
    > Mozna jakis inny APN uzywac i sie dogadac z operatorem na oplacenie
    > transmisji w nim - nie mowiac po co, choc moze byc trudno ukryc.

    czy ty naprawde sadzisz ze tu chodzi o urzadzenia za 99 pln?

  • 15. Data: 2012-07-20 12:12:52
    Od: x...@g...com

    On Thursday, July 19, 2012 7:23:45 PM UTC+2, Maciej Bebenek wrote:

    > &gt; a kto potrafi otworzy czipy i przeanalizowa ich struktur co
    > &gt; naprawd czyni?
    >
    > czip zrobi tyle, na ile zażąda to oprogramowanie.

    oj tam, kontrolery mikroprogramowalne i prędzej odczytasz kod DNA orangutana niźli
    rozpracujesz co taki mikrokonroler naprawdę wykonuje :/

  • 16. Data: 2012-07-20 12:18:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <x...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    oj tam, kontrolery mikroprogramowalne i prędzej odczytasz kod DNA
    orangutana niźli rozpracujesz co taki mikrokonroler naprawdę wykonuje :/

    Tyle, że wąskim gardłem w tym wypadku jest konieczność podzielenia się
    przez mikroprocesor swoimi zdobyczami ze zdalną bazą danych.

  • 17. Data: 2012-07-20 12:25:32
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 03:12:52 -0700 (PDT), x...@g...com
    napisał(a):

    > oj tam, kontrolery mikroprogramowalne i prędzej odczytasz kod DNA orangutana niźli
    rozpracujesz co taki mikrokonroler naprawdę wykonuje :/

    Nie trzeba. Wystarczy starannie zaprogramowany firewall i staranne
    logowanie kiedy i z kim się łączy. Tego typu urządzenia nie uaktualniają
    się przez Windows Update oraz nie są ET, więc nie muszą dzwonić do domu.

    Każda próba połaczenia z chińskim (lub dowolnym innym nieautoryzowanym) IP
    powinna być zablokowana i wszcząć alarm jak stąd do tamtąd.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

  • 18. Data: 2012-07-20 12:40:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >uaktualniają
    >się przez Windows Update oraz nie są ET, więc nie muszą dzwonić do

    To po co im "obowiazkowy" pakiet internetowy ? :-)

    >Każda próba połaczenia z chińskim (lub dowolnym innym
    >nieautoryzowanym) IP
    >powinna być zablokowana i wszcząć alarm jak stąd do tamtąd.

    Latwiej napisac niz wdrozyc.
    Ponoc to urzadzenia uniwersalne ... bedziesz przy domowym firewallu
    siedzial i indywidualnie wszystkie polaczenia odblokowywal ?
    Portale z ktorych czesto korzystasz, strony www ktore chcesz
    odwiedzic, banki, poczta, gemius, google i inne reklamy ?
    A w pracy tez nie bedzie wifi ?

    A jak ktoras ze stron zmieni adres ? I ulokuje sie w jakims centrum
    hostingowym ?

    J.

  • 19. Data: 2012-07-20 12:46:17
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 12:40:40 +0200, J.F napisał(a):

    > Latwiej napisac niz wdrozyc.
    > Ponoc to urzadzenia uniwersalne ... bedziesz przy domowym firewallu
    > siedzial i indywidualnie wszystkie polaczenia odblokowywal ?

    Nie nie będę.
    Centrali czy też Local Area Controllera ZTE ani Huawei też nie będę
    instalował.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 20. Data: 2012-07-20 14:57:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nie nie będę.
    >Centrali czy też Local Area Controllera ZTE ani Huawei też nie będę
    >instalował.

    Czyli co - zabronisz wszyskich polaczen, czy bedziesz mial nadzieje ze
    twoj telefon jest wolny od wplywow Chinczykow/CIA/NSA/Google ? :-)

    J.