  • 1. Data: 2009-05-03 17:15:57
    Temat: SCART-RGB -> [ "R" "G" "B" "H/V" "V" ]
    Od: y...@g...com

    Witam, miałbym pytanko, otóż czy da się jakoś połączyć wyjście SCART z
    dekodera MEDIASAT (Pioneer 1630) z takim monitorem który posiadam a
    który oprócz typowego wejścia VGA jest także wyposażony w takie 5
    wejść typu CHINCH:
    [ "R" "G" "B" "H/V" "V" ]

    (z instrukcji obsługi po francusku):

    Synchro en Vert:
    R --- Rouge
    G --- Vert+Synchro
    B --- Blue
    H/V --- PC
    V --- PC

    Synchro Composee:
    R --- Rouge
    G --- Vert+Synchro
    B --- Blue
    H/V --- H/V Synchro Comp.
    V --- PC

    Synchro Separee:
    R --- Rouge
    G --- Vert
    B --- Blue
    H/V --- Synchro H
    V --- Synchro V

    PC = Pas de connexion

    Rozumiem z tego, że ten monitor po tych czinczach może przyjmować
    sygnał w tych 3-ch powyższych trybach: "Synchro en Vert" "Synchro
    Composee" "Synchro Separee",
    a dekoder CyfryPlus Mediasat ma na wyjściu SCART ponoć RGB, czy to
    odpowiada temu ostatniemu trybowi ("Synchro Separee") i czy wystarczy
    po prostu połączyć ze sobą odpowiadające sobie kabelki ze SCARTa do
    tych R,G,B,H/V,V - ale właśnie KTÓRE ze SCARTa (szczególnie co do tych
    2-ch: "H/V" i "V")?

    Z góry dziękuję za pomoc!

  • 2. Data: 2009-05-03 18:29:31
    Temat: Re: SCART-RGB -> [
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Ten monitor jest do komputera?
    To najpierw sprawdź, czy potrafi pracować z częstotliwością odchylania
    pionowego 50Hz i odchylania pozomego 15625 Hz.
    Takie sygnały wychodzą ze Scarta w Mediasacie - to jest standard
    telewizyjny, niestety komputerowe monitory mają inne częstotliwości pracy i
    nawet, gdybyś rozseparował impulsy synchronizacji z telewizyjnego sygnału,
    dopasował ich polaryzację i amplitudę , to monitor nie potrafi się do
    nich "dostroić" - nie uzyskasz stabilnego obrazu.

  • 3. Data: 2009-05-03 18:55:56
    Od: y...@g...com

    On 3 Maj, 20:29, " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Ten monitor jest do komputera?

    tak

    > To najpierw sprawdź, czy potrafi pracować z częstotliwością odchylania
    > pionowego 50Hz i odchylania pozomego 15625 Hz.

    V 50Hz tak, potrafi ale H najniżej 30kHz - nie da się jakoś podzielić
    tej częstotliwości na pół? ;)

    też taki jeden z trybów znalazłem w instrukcji:
    IBM, VGA3, 640 x 480
    Horizontal(kHz): 31,469 Vertical(Hz):59,940 Horloge Pixel (MHz):
    25,175 Polarite Synchro: -/-

  • 4. Data: 2009-05-03 22:32:55
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Bez komputera z kartą TV jako "interface" nie połączysz tego.
    Można też kupić jakiś "RGB to VGA Converter" (szukaj w Google), np. coś
    takiego:
    http://www.av-sales.co.uk/proddetail.php?prod=JS-RGB
    -VGA.

  • 5. Data: 2009-05-03 22:38:59
    Od: " " <w...@g...pl>

    Wmak <w...@g...pl> napisał(a):

    > Bez komputera z kartą TV jako "interface" nie połączysz tego.
    > Można też kupić jakiś "RGB to VGA Converter" (szukaj w Google), np. coś
    > takiego:
    coś źle adres się wkleił
    Może to zadziała - albo Google

  • 6. Data: 2009-05-03 22:42:35
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Wmak <w...@g...pl> napisał(a):

    > Bez komputera z kartą TV jako "interface" nie połączysz tego.
    > Można też kupić jakiś "RGB to VGA Converter" (szukaj w Google), np. coś
> [...]
    Doczepiła się kropka na końcu.
    Ma być:

  • 7. Data: 2009-05-04 23:35:46
    Od: y...@g...com

    On May 4, 12:32 am, " Wmak" <w...@g...pl> wrote:
    > Bez komputera z kartą TV jako "interface" nie połączysz tego.
    > Można też kupić jakiś "RGB to VGA Converter" (szukaj w Google), np. coś

    to do czego w takim razie może służyć tych 5 wejść typu BNC w tym
    monitorze?
    "R" "G" "B" "H/V" "V"

  • 8. Data: 2009-05-05 05:07:23
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > to do czego w takim razie może służyć tych 5 wejść typu BNC w tym
    > monitorze?
    > "R" "G" "B" "H/V" "V"

    To jest to samo, co standardowe wejscie D-sub. Po prostu mozesz pod to
    podlaczyc lepsze jakosciowo kable.

    k,