  • 1. Data: 2010-06-19 13:16:30
    Temat: profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    Witam,

    co sądzicie o profilu 45 na 18 calowej obręczy? Proszę o wypowiedź osób,
    które jeździły już na takich kółkach. Masa pojazdu: ~1800kg
    Czy będzie to taczka? Czy profil 45 pozwoli "wypośrodkować" odczucie
    taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
    (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-19 14:09:03
    Temat: Re: profil 45, 18 cali, proszę o opinie.
    Od: krzyss <k...@S...com>

    W dniu 2010-06-19 13:16, Filip KK pisze:
> [...]
    > taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
    > (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

    Wygladac bedzie napewno super, ale w polsce gdzie drogi sa fatalne chyba
    szkoda kasy na felgi i opony. Bo to ze bedziesz musial prostowac to
    pewne. No chyba ze jezdzisz glownie 50km/h i bedziesz w stanie omijac
    wszystkie dziury.

    Ja mam teraz w Audi 16' i 55 profil i jest ok. W mini sa 17' z profilem
    45 i jest twardo jak nie wiem, auto az podskakuje a czuc kazde ziarenko
    piasku. Tyle ze opony to dodatkowo run flat, wiec bardzo twarda krawedz.
    Ja na twoim miejscu dwa razy bym sie zastanowil...

    --
    ===-----== krzyss vel Qkill ==-----===
    ----===---- www.krzyss.com ----===----

  • 3. Data: 2010-06-19 14:20:48
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-19 14:09, krzyss pisze:

> [...]
    > szkoda kasy na felgi i opony. Bo to ze bedziesz musial prostowac to
    > pewne. No chyba ze jezdzisz glownie 50km/h i bedziesz w stanie omijac

    W mieście szybciej nie jeżdżę, z reguły 50 km/h.

> [...]
    > piasku. Tyle ze opony to dodatkowo run flat, wiec bardzo twarda krawedz.
    > Ja na twoim miejscu dwa razy bym sie zastanowil...

    No tak, 16 z profilem 55 to gitarka, właśnie teraz takie ujeżdżam, są to
    najmniejsze opony dedykowane do mojego. Na profilu 50 też jeżdżę,
    troszkę niższa, ładniej wygląda ale czy czuję różnicę w komforcie?
    Hmm... Niezbyt. Dla mnie to to samo. Dlatego zastanawiam się czy
    przygotować felgi 18-stki, czy sprzedać je i nie bawić się w to..

  • 4. Data: 2010-06-19 14:27:51
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
    > (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują)

    A opony 215/45R18 czy 285/45R18? Bo wysokosc profilu nie zalezy tylko od tej
    drugiej liczby :)

  • 5. Data: 2010-06-19 14:34:08
    Od: CUT <C...@C...pl>

> [...]
    > taczki i komfortu? Obecnie jeżdżę na profilu 50 i jest dobrze.
    > (wypowiedzi osób, które jeździły na niższym profilu mnie nie interesują) :)

    Zależny jaka szerokość :P

    Przy 245 i szerszej będzie ok. Granicą kompromisu może być 235.

    Mam 245/40/R18
    Miałem tez 235/45/R18

  • 6. Data: 2010-06-19 14:37:43
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-19 14:27, neoniusz pisze:

    > A opony 215/45R18 czy 285/45R18? Bo wysokosc profilu nie zalezy tylko od tej
    > drugiej liczby :)

    225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...

  • 7. Data: 2010-06-19 14:41:05
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-06-19 14:20, Filip KK pisze:

> [...]
    > Hmm... Niezbyt. Dla mnie to to samo. Dlatego zastanawiam się czy
    > przygotować felgi 18-stki, czy sprzedać je i nie bawić się w to..

    Ludzie a wiecie w ogóle co to jest ten profil o którym tak
    dyskutujecie?? W audi możesz mieć oponę o szerokości nawet 265. W mini
    215? i porównujecie profile??

  • 8. Data: 2010-06-19 14:44:28
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 19 cze 2010 o 14:37 GMT, Filip KK napisał(a):

    > 225/45/18, szerzej nie chcę, bo nie chcę tracić na dynamice...

    Ja kiedys mialem 225/40R18, strasznie twardo, felgi przy po kazdym sezonie
    do prostowania, zawieszenie szybko sie wybija i czesto trzeba remotnowac,
    na kraweznikach trzeba uwazac...

    Teraz w innym samochodzie mam 255/45R18, no i tu juz inny komfort, bo
    jednak warstwa opony sporo wieksza, i profil wiekszy, i szerokosc opony
    sporo wieksza

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 9. Data: 2010-06-19 15:28:49
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-19 14:34, CUT pisze:

    > Przy 245 i szerszej będzie ok. Granicą kompromisu może być 235.
    >
    > Mam 245/40/R18
    > Miałem tez 235/45/R18

    To 225/45/18 nie sprawdzi się tak jakby się sprawdziło 235/45/18 ?

    Kolega w takim samym samochodzie jak mój, miał 255/35/18 z tyłu i
    235/40/18 z przodu i po 10 tys. wymieniał łożyska z przodu i tuleje z
    tyłu... Dlatego wolę jednak nieco węższe, ale czy 225/45/18 spełni swoją
    rolę amortyzacji jakiejkolwiek? Kolega mi też powiedział, że taki profil
    mi w zupełności wystarczy aby nie była to jeszcze taczka, jak u niego...

  • 10. Data: 2010-06-19 15:37:19
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    Dodam, że do mojego najmniejsza dedykowana wzorcowa opona, to:
    felga=16'', szerokosc=225 mm, profil=55 mm, średnica=653,9 mm

    Wsadzając 225/45/18 mam -5,8mm (-0,9%) od nominału 225/55/16
    Wsadzając 235/45/18 byłoby +8,7 mm (1,3%) --||--

    215/45/18 to już są za wąskie do masy samochodu i silnika, ale byłoby
    +3,2mm (0,5%)

    W przypadku zaleceń producenta, odpowiednik dla 18 calowego koła to:
    Front 235/40/18 (2.3-2.6 bara)
    Rear: 265/35/18 (2.6-3.1 bara)