  • 1. Data: 2013-02-12 13:25:56
    Temat: procki AVR w obudowie DIL ale z JTAG
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    jako, ze wchodze dopiero w temat i troche sie gubie...Potrzebuje
    wybrac procka w obudowie DIL taki maksymalny jak sie da, bo chcialbym
    na nim robic eksperymenty programistyczne (chcialbym sie pouczyc).

    konieczny warunek to zlacze JTAG, bo mam zamiar uzywac debuggera. No
    chyba, ze cos namieszalem?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-02-12 14:13:18
    Temat: Re: procki AVR w obudowie DIL ale z JTAG
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    > konieczny warunek to zlacze JTAG, bo mam zamiar uzywac debuggera. No
    > chyba, ze cos namieszalem?

    Chcialem cos wyslac na priv....

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 3. Data: 2013-02-12 14:34:46
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-12 13:25, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > na nim robic eksperymenty programistyczne (chcialbym sie pouczyc).
    >
    > konieczny warunek to zlacze JTAG, bo mam zamiar uzywac debuggera. No

    Radziłbym nie szukać koniecznie procków z DIL bo strasznie ograniczasz
    sobie wybór. Proponował zacząć od ARMów. Zaraz ktoś mnie napadnie ze
    czemu 32-bitowce i czemu akurat ARMy. Bo są modne? Właśnie dlatego ze
    modne i dzięki temu łatwo znaleźć w sieci porady i przykłady. A ARMy
    często mają darmowe środowisko i tanie programatory czy zestawy
    uruchomieniowe.
    Zamiast szukać procka w DIL możesz na początek zastosować przejściówki
    http://www.gotronik.pl/plytki-drukowane-pcb-c-17.htm
    Ja stosuję NXP , ale wersje M0 (czyli lpc11xx i chyba 13xx nie mają
    pelnego JTAGa ale interfejs SWD. Można za to za niecałe 100 zł kupić
    płytke uruchomieniową LPCXpresso z prockiem oraz z debugerem, który może
    służyć po odłamaniu jako SWD i JTAG do własnych płytek.
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=187864
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=187860
    Środowisko LPCExpresso jest za darmo. Można też stosować dowolny inny
    Toolchain oparty na Eclipse.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-02-12 14:39:01
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.02.2013 14:34, Mario wrote:
> [...]
    > płytke uruchomieniową LPCXpresso z prockiem oraz z debugerem, który może
    > służyć po odłamaniu jako SWD i JTAG do własnych płytek.

    Ciekawe są też stm32

    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=180296
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=177198

    Michoo

  • 5. Data: 2013-02-12 14:51:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-12 14:39, Michoo pisze:
    D=187864
> [...]

    Nie przeczę. Gdybym teraz zaczynał to nie wiem czy nie wybrałbym STM.
    Poza tym jest zdaje się kilka niezłych książek w języku polskim o
    programowaniu STM.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2013-02-12 19:29:39
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-02-12 14:39, Michoo wrote:
    D=187864
    D=187860

    > Ciekawe są też stm32

    Tylko ze ST jako chyba jedyna duza firma nie dostarcza srodowiska
    developerskiego dla nich. Warto to tez brac pod uwage.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 7. Data: 2013-02-12 20:06:54
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    a...@p...pl <a...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > na nim robic eksperymenty programistyczne (chcialbym sie pouczyc).
    > konieczny warunek to zlacze JTAG, bo mam zamiar uzywac debuggera. No

    ATmega32

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2013-02-12 20:14:52
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-12 19:29, Marek Borowski pisze:
> [...]
    >>
    > Tylko ze ST jako chyba jedyna duza firma nie dostarcza srodowiska
    > developerskiego dla nich. Warto to tez brac pod uwage.

    Można sobie łatwo zbudować z Eclipse albo ściągnąć jakieś gotowe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2013-02-12 20:45:51
    Od: butek <e...@i...invalid>

    W dniu 12.02.2013 20:06, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > ATmega32

    "Zabytek" trochę. Nie lepiej ATmega644/644A? Chyba "największa" dostępna
    w DILu.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 10. Data: 2013-02-12 21:42:42
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    butek <e...@i...invalid> napisał(a):
    > "Zabytek" trochę. Nie lepiej ATmega644/644A? Chyba "największa" dostępna w
    > DILu.

    Lepiej. Akurat pamiętałem, że 32 spełnia podane wymagania, ale oczywiście są
    następcy tej kostki i warto im się przyjrzeć.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/