  • 1. Data: 2011-08-14 12:27:12
    Temat: procesory niskomocowe
    Od: <news>

    jakie są obecnie do kupienia procesoty o małym poborze mocy, i czy gdzieś
    można znaleźć ich porównanie wydajności z innymi?

  • 2. Data: 2011-08-14 14:26:15
    Temat: Re: procesory niskomocowe
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    news wrote:
    > jakie są obecnie do kupienia procesoty o małym poborze mocy, i czy gdzieś
    > można znaleźć ich porównanie wydajności z innymi?

    jak nie podasz zadnych szczegolow to ta lista do niczego ci sie nie przyda

    chodzi ci o enerogoszczednosc zeby faktycznie zaoszczedzic, czy bardziej
    dla sportu? (bardzo duza czesc dostepnych w sprzedazy rozwiazan nie ma szans
    sie zwrocic w jakimkolwiek rozsadnym czasie)

    czego konkretnie chcesz? rozwazasz zakup czy rzeczy ktorch dostac nie
    sposob tez cie interesuja? z naciskiem na energooszczednosc, wydajnosc,
    dostepnosc, rozmiar, potrzebujesz wsadzic w to jakies karty, liczysz na
    jakies zintegrowane rzezczy itd. itp.

    bo w zaleznosci do czego to ma sluzyc odpowiedzi beda rozne, jezeli masz
    na mysli zwyklego energooszczednego peceta to wybor od nettopow z atomem,
    przez jakies downclockowane core i3 czy drozsze konstrukcje CULV czy
    cos ze stajni amd ktorej nie znam zbyt dobrze

    inne rzeczy i zapas mocy beda ci potrzebne w domowym komputerze, inne w
    energooszczednej stacji roboczej, zupelnie co innego przyda sie w
    domowym media center czy mikro serwerku/nas

  • 3. Data: 2011-08-14 15:36:57
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > po prostu chcę zmienić kompa a kompletnie nie orientuję sikę co się dzieje na
    > rynku, interesują mnie procki o mocach do 50W, oraz jakis wykaz ich możliwości

    No to bedzie bardzo ciezko zeby nie napisac ze takich
    procesorow raczej nie ma. 35 watt zuzywaja Celerony
    420 / 430 / 440 na LGA 775.
    AM

  • 4. Data: 2011-08-14 15:39:13
    Od: <news>

  • 5. Data: 2011-08-14 16:18:29
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Aug 2011 14:27:12 +0200
    doszła do mnie wiadomość <4e47bd68$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    od <news> :
    >jakie są obecnie do kupienia procesoty o małym poborze mocy, i czy gdzieś
    >można znaleźć ich porównanie wydajności z innymi?

    W zasadzie możesz zacząć od:
    http://www.silentpcreview.com/section14.html
    Ale pamiętaj, że komputer to nie samo CPU, liczy się też grafika, RAM,
    HDD czy zasilacz, który potrafi bezproduktywnie zjeść sporo mocy.
    http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies
    .aspx

  • 6. Data: 2011-08-14 18:20:17
    Od: <news>

    Użytkownik "Tomasz Jasiński" napisał:
> [...]
    > Ale pamiętaj, że komputer to nie samo CPU, liczy się też grafika, RAM,
    > HDD czy zasilacz, który potrafi bezproduktywnie zjeść sporo mocy.

    właściwie coś takiego by mnie zadawalało:
    http://www.silentpcreview.com/amd-a8-3850
    http://allegro.pl/amd-apu-a8-3850-x4-2-90ghz-hd-6550
    d-fm1-nowosc-i1752236950.html
    http://allegro.pl/nowy-asrock-a75m-hvs-box-fm1-apu-l
    iano-fv-gw-i1762189179.html
    zastanawia mnie tylko po jedno, skoro procek ma zintegrowaną grafikę, to po
    co robi się pod niego płyty główne ze zintegrowaną grafiką?

  • 7. Data: 2011-08-14 18:56:44
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 11-08-14 20:20, news pisze:

    > właściwie coś takiego by mnie zadawalało:
    > http://www.silentpcreview.com/amd-a8-3850

    Używasz wyrażenia 'procesor energooszczędny', później piszesz coś o 50W
    a następnie kwitujesz to wszystko procesorem 4 rdzeniowym o TDP 100W.
    Pijany czy czytać ze zrozumieniem nie umiesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 8. Data: 2011-08-15 10:50:46
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > No to bedzie bardzo ciezko zeby nie napisac ze takich
    > procesorow raczej nie ma. 35 watt zuzywaja Celerony
    > 420 / 430 / 440 na LGA 775.

    Phenom x2 3.2GHz po wlaczeniu c'n'q pewnie ciagnie te 50W,
    nawet pewnie mniej.
    Co innego pod pelnym obciazeniem :).

  • 9. Data: 2011-08-15 10:56:07
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > właściwie coś takiego by mnie zadawalało:
    > http://www.silentpcreview.com/amd-a8-3850

    Poczytaj jeszcze, zeby ogarnac co w ogole jest - moze lepiej wziac e-350?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Amd_fusion

    > zastanawia mnie tylko po jedno, skoro procek ma zintegrowaną grafikę, to
    > po co robi się pod niego płyty główne ze zintegrowaną grafiką?

    A jak podlaczysz monitor do grafiki zintegrowanej w procesorze?
    Hint: procesorow z wbudowanym zlaczem DVI / HDMI "jeszcze" nie ma :P

  • 10. Data: 2011-08-15 12:00:27
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 15-08-2011 12:56, Q napisał/a:

    > A jak podlaczysz monitor do grafiki zintegrowanej w procesorze?

    Wystarczy aby płyta miała wyprowadzenie sygnału z procka na zewnątrz,
    dodatkowa karta graficzna na płycie nie jest do tego potrzebna.
    Pytanie było bardzo sensowne - co ma zintegrowana grafika na płycie do
    grafiki zintegrowanej z prockiem?

    --
    Cz.