  • 1. Data: 2011-08-14 06:43:25
    Temat: nowy dysk
    Od: "darek638" <d...@g...com>

    Cześć wszystkim.
    Nie znam się za bardzo więc wolę zapytać:)
    Chcę wymienić dysk twardy w laptopie na pojemniejszy. Nie wiem tylko jaki
    typ złącza ma w nim być. Laptop to Belinea b.book 2. Proszę o pomoc.

    PS
    Mam też dysk zewnętrzny WD My Passport 500 MB ze złączem USB. Czy można go
    włożyć do środka zamiast oryginalnego? Dysk ten jest nierozbieralny (nie
    widać żadnych śrubek) i ma tylko jedno złącze (USB).

    Daria

  • 2. Data: 2011-08-14 07:52:06
    Temat: Re: nowy dysk
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-14 08:43, darek638 wrote:
> [...]
    > Chcę wymienić dysk twardy w laptopie na pojemniejszy. Nie wiem tylko
    > jaki typ złącza ma w nim być. Laptop to Belinea b.book 2. Proszę o pomoc.

    Ze specyfikacji znalezionej w necie wynika, ze masz tam SATA, wiec
    najwiekszy jaki bezpiecznie (obecnie) mozesz wlozyc to dysk 750GB. Moim
    zdaniem dobre są
    http://luktronik.pl/pl/p/Western-Digital-750GB-2.5-W
    D7500BPKT-7200-16MB-SATA-II-Scorpio-Black-AF/332

    - praktycznie zero zwrotow gwarancyjnych
    - niski pobor pradu (co ma znaczenie przy starszych
    laptopach/wydzielanie ciepla)
    - szybki (wyraznie szybszy od dyskow 5400rpm)
    - 5 lat gw.

    Minusem jest troszke wyzsza cena co do konkurencji, ale cos za cos.

> [...]
    > go włożyć do środka zamiast oryginalnego? Dysk ten jest nierozbieralny
    > (nie widać żadnych śrubek) i ma tylko jedno złącze (USB).

    Jezeli tam jest SATA, to bedzie pasowal, ale rozbiorka prawdopodobnie
    zniszczy obudowe, gwarancje itd. Jezeli dysk kupiony w ciagu ostatnich
    2-3 lat, na bank powinien byc SATA.