  • 1. Data: 2010-11-13 14:15:35
    Temat: problem z nagrywarką
    Od: pz <s...@g...pl>

    Witam.
    Co może być przyczyną tego, że nagrywanie płyt CD/DVD kończy mi się
    mniej więcej na 5%? I płyta do wyrzucenia.

    Co bym nie nagrywał i czym bym nie nagrywał (Nero, Alcohol, PowerISO).

    Oczywiście po za fizycznym uszkodzeniem nagrywarki (nie wykluczam na
    100%, ale na 99% tak i nie mam na ten moment jak sprawdzić).

  • 2. Data: 2010-11-13 15:40:47
    Temat: Re: problem z nagrywarką
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-13 15:15, pz pisze:
    [...]
    1.Zobacz jakie jest obciążenie procesora podczas nagrywania.
    2.Dlaczego jesteś prawie pewien, że to nie jest wina samej nagrywarki?

  • 3. Data: 2010-11-13 17:12:04
    Od: pz <s...@g...pl>

    W dniu 2010-11-13 16:40, Tomaszek pisze:

    > 1.Zobacz jakie jest obciążenie procesora podczas nagrywania.

    A czym to najlepiej sprawdzić pod W7?
    Bo te gadżety systemowe to się nawet ze swoimi sąsiadami z menadżera
    zadań nie zgadzają.

    > 2.Dlaczego jesteś prawie pewien, że to nie jest wina samej nagrywarki?

    Ponieważ do niedawna nagrywała bez problemu a potem od razu w ogóle a
    wydaje mi się, że zużycie następowało by stopniowo. A jakby się coś
    nagle zdupcyło, to pewnie na amen a z czytaniem płyt nie ma żadnych
    problemów. No i to raczej nagrywarka nie z tych najtańszych a chyba ma z
    rok i rzadko używana.

    To co się zmieniło to OS (na W7), ale sterowniki zainstalowało, wydaje
    mi się, poprawne. Tak to mniej więcej wygląda. Niestety nie pamiętam,
    czy pod W7 udało mi się poprawnie nagrać płytę, czy właśnie z tym należy
    to wiązać.

    A może być tak, że W7 zjada więcej procka i przez to jest jak jest?
    Czyli, że to nie wina sterów ani nagrywarki, tylko zasobożerności W7? Bo
    to jakiś Athlon ~~ 2.0

    Uff.

  • 4. Data: 2010-11-13 17:14:50
    Od: pz <s...@g...pl>

    W dniu 2010-11-13 18:12, pz pisze:

    > A może być tak, że W7 zjada więcej procka i przez to jest jak jest?
    > Czyli, że to nie wina sterów ani nagrywarki, tylko zasobożerności W7? Bo
    > to jakiś Athlon ~~ 2.0

    Tak dopytuję, bo głupio będzie jak zmarnuję kasę i czas na zakup i
    instalację nowej nagrywarki i okaże się, że dalej to samo.

  • 5. Data: 2010-11-13 17:20:22
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-13 18:12, pz pisze:
    > A czym to najlepiej sprawdzić pod W7?
    > Bo te gadżety systemowe to się nawet ze swoimi sąsiadami z menadżera
    > zadań nie zgadzają.

    Tego nie wiem, nadal używam Windows XP.

    > Ponieważ do niedawna nagrywała bez problemu a potem od razu w ogóle a
    > wydaje mi się, że zużycie następowało by stopniowo.

    Niekoniecznie. Miałem kiedyś nagrywarkę CD-RW Lite-on LTR52327S ( model
    jakoś z powodu licznych reklamacji wrył mi się w pamięć ) nagrywać
    przestała z płytki na płytkę. Po prostu kolejna nagrana już miała 70%
    niedopalonych pitów.

    A jakby się coś
    > nagle zdupcyło, to pewnie na amen a z czytaniem płyt nie ma żadnych
    > problemów.

    Moja doskonale wszystko czytała, zresztą sprzedawca nie uwzględnił
    reklamacji, producent się wyłgał i takie tam... siedziała jeszcze długo
    i robiła za CD-ROMa.

    No i to raczej nagrywarka nie z tych najtańszych a chyba ma z
    > rok i rzadko używana.

    Nie ma znaczenia.

> [...]
    > mi się, poprawne. Tak to mniej więcej wygląda. Niestety nie pamiętam,
    > czy pod W7 udało mi się poprawnie nagrać płytę, czy właśnie z tym należy

    Raczej zbieg okoliczności. Zobacz tylko dane do nagrywarki nie lecą
    przez procesor, a po DMA. Zresztą w przypadku sprawnej nagrywarki też to
    nie powinno mieć większego znaczenia.

    > A może być tak, że W7 zjada więcej procka i przez to jest jak jest?

    Kiedyś swojej obecnej nagrywarce zrobiłem test. Konwertując w tle plik
    AVI ( z formatu RMVB to AVI- XVID ) zacząłem nagrywać płytkę. Zajętość
    proca ( Sempron 2400 - ok. 1.7GHZ ): 99%-100%. Płytka nagrywała się
    przez 40 minut, co jakiś czas nagrywarka przerywała zapis, włączał się
    Seamless link... Płytka wyjechała nagrana prawidłowo.

    > Czyli, że to nie wina sterów ani nagrywarki, tylko zasobożerności W7? Bo
    > to jakiś Athlon ~~ 2.0

    Moim zdaniem nagrywarki.

  • 6. Data: 2010-11-13 18:49:07
    Od: pz <s...@g...pl>

    W dniu 2010-11-13 18:20, Tomaszek pisze:

    > Raczej zbieg okoliczności. Zobacz tylko dane do nagrywarki nie lecą
    > przez procesor, a po DMA.

    A wiesz może jak to sprawdzić?

    > Zresztą w przypadku sprawnej nagrywarki też to
    > nie powinno mieć większego znaczenia.

    Jak się używa XP, to w ogóle takie rzeczy nie mają znaczenia.

  • 7. Data: 2010-11-13 18:55:46
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-13 19:49, pz pisze:

    > A wiesz może jak to sprawdzić?

    Tak samo jak w Windows XP, W W7 też jest menadżer urządzeń, stąd już
    tylko prosta droga do kanału na którym siedzi nagrywarka i sprawdzenia,
    czy jest włączony tryb DMA czy PIO. Jak DMA - dobrze, jak PIO - idzie
    przez procesor.

    Nie napiszę Ci dokładnie - nie mam Windows 7.

  • 8. Data: 2010-11-13 19:04:34
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 13-11-2010 19:55, Tomaszek napisał/a:

> [...]
    > przez procesor.
    >
    > Nie napiszę Ci dokładnie - nie mam Windows 7.

    "Mój komputer" - właściwości i po lewo na górze jest "Menedżer urządzeń"

    --
    Cz.

  • 9. Data: 2010-11-13 20:11:42
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-13 18:14, pz pisze:
    > Tak dopytuję, bo głupio będzie jak zmarnuję kasę i czas na zakup i
    > instalację nowej nagrywarki i okaże się, że dalej to samo.

    Przeinstalowałeś program do nagrywania?

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-11-14 10:30:32
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "animka" wrote:
    > Przeinstalowałeś program do nagrywania?

    Przecież pisał, że sprawdzał na 3 różnych programach.

    Pozdrawiam
    .Peeter