  • 1. Data: 2010-11-13 13:04:07
    Temat: jak wymusic nagrywanie z mala predkoscia
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    Otoz mam DVD Philipsa DVP520 i chcialem sobie zaktualizowac firmware,
    do tego trzeba przygotowac plytke nagrana w scicle okreslony sposob
    przedewszystkim z mala prekoscia, max 2x, ja mam nagrywarke
    Optiarc DVD RW AD-7191a, czy da sie wymusic jakos nagrywanie z mala
    predkoscia
    zadna z aplikacji ktoa posiadam do nagrywania nie pozwala wolniej niz
    4x

  • 2. Data: 2010-11-13 13:06:43
    Temat: Re: jak wymusic nagrywanie z mala predkoscia
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-11-13 14:04, Sebcio pisze:
> [...]
    > predkoscia
    > zadna z aplikacji ktoa posiadam do nagrywania nie pozwala wolniej niz

    4x też powinno być dobrze. Ważniejsze jest sprawdzenie po nagraniu.

    miab

  • 3. Data: 2010-11-13 15:02:09
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 14:06:43 +0100, miab <m...@w...pl> wrote:

    >4x też powinno być dobrze. Ważniejsze jest sprawdzenie po nagraniu.
    >
    >miab

    no niestety DVD player nie widzi plyty i nie moge zrobic upgrae BIOSU
    znaczy ze mam wlaczyc funkcje sprawdzenie po nagraniu???

  • 4. Data: 2010-11-13 15:16:32
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 13-11-2010 16:02, Sebcio napisał/a:

    > no niestety DVD player nie widzi plyty i nie moge zrobic upgrae BIOSU
    > znaczy ze mam wlaczyc funkcje sprawdzenie po nagraniu???

    Wątpliwe aby szybkość nagrywania (2 - 4) była przyczyną niedziałania płyty.
    Sprawdź czy masz zamkniętą płytę po nagraniu oraz czy nie należy dograć
    jakiegoś dodatkowego pliku - niektóre nagrywarki błędnie nagrywają płyty
    gdy danych jest bardzo mało.
    Do tego spróbuj z nagrywaniem TAO i DAO - też może mieć wpływ na to czy
    płyta w tym przypadku będzie widziana.

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2010-11-13 15:34:57
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 16:16:32 +0100, Czarek <c...@n...fm>
    wrote:

> [...]
    >gdy danych jest bardzo mało.
    >Do tego spróbuj z nagrywaniem TAO i DAO - też może mieć wpływ na to czy
    płyte trzeba nagrac w taki sposob, kopia ze strony producenta :
    Burn the file (DVP520.BIN) to blank CD R or CDRW, using the following
    settings :
    - File System CD-ROM Joliet
    - File name length : max 31 chars (ISO Level 2)
    - Mode : 2/XA
    - Character set : ASCII
    - Single session
    - Write Speed : Low
    Ja wyboru wiekszosci tych opcji nie moge znlezc

  • 6. Data: 2010-11-13 15:44:45
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 13-11-2010 16:34, Sebcio napisał/a:

> [...]
    > - Single session
    > - Write Speed : Low
    > Ja wyboru wiekszosci tych opcji nie moge znlezc

    Gdzie tu jest podane, że prędkość musi być x2? Widzę tylko "low" czyli z
    małą prędkością.

    Ważna jest jedna sesja - musi być zamknięta.
    Jakim programem nagrywasz? Użyj np. CDburnerXP - można w nim ustawić np.
    filesystem na taki jak potrzebujesz (Joliet)

    Polecam Ci też dogranie pliku o rozmiarze kilkanaście/kilkadziesiąt
    megabajtów, np archiwum zip - spotkałem się z takimi zaleceniami
    producentów sprzętu (z tego co pamiętam np. Manta tak miała - wiem, to
    nie "marka" ;-) )

    --
    Cz.

  • 7. Data: 2010-11-13 15:49:45
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-13 16:34, Sebcio pisze:
    > płyte trzeba nagrac w taki sposob, kopia ze strony producenta :
    [...]
    > - Single session

    To oznacza, że płyta musi być zamknięta. Nie zamykasz płyty i pewnie
    stąd płyta jest niewidoczna.

    > - Write Speed : Low

    A ten zapis to pewnie po to, żeby nie było takiej sytuacji, że mam
    płytkę 52x i z taka prędkością nagrywam. Po takiej operacji z odczytem
    może być różnie, niekoniecznie dobrze;)

    > Ja wyboru wiekszosci tych opcji nie moge znlezc

    W Nero Express na ten przykład to wszystko jest już tak ustawione jak tu
    masz napisane. Prędkość nagrywania możesz oczywiście zmniejszyć i
    zamknąć płytę na ostatnim ekranie przed samym wypalaniem.

    Podsumowując: płyta musi być zamknięta, a po nagraniu musi zostać
    zweryfikowana czy się poprawnie odczytuje. Im wolniej tym lepiej, ale
    jeśli nagrywarka poprawnie nagrywa płytki z prędkością 52x to możesz tak
    zostawić, jeśli są błędy - zmniejsz prędkość.

  • 8. Data: 2010-11-13 15:54:38
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 16:44:45 +0100, Czarek <c...@n...fm>
    wrote:

> [...]
    >megabajtów, np archiwum zip - spotkałem się z takimi zaleceniami
    >producentów sprzętu (z tego co pamiętam np. Manta tak miała - wiem, to
    juz zrobilem, problem prawdopodobnie polegal na prawidlowym wpisaniu
    nazwy plyty :)

  • 9. Data: 2010-11-13 16:11:37
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-13 16:02, Sebcio pisze:
    > no niestety DVD player nie widzi plyty i nie moge zrobic upgrae BIOSU
    > znaczy ze mam wlaczyc funkcje sprawdzenie po nagraniu???

    Ja używam świetnego programiku Burn4 Free i można sprawdzić w jakich
    prędkościach daną płyte można nagrać i to sobie ustawić. Raczej należy
    zaptaszyć opcje sprawdzenia poprawności plików.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-11-13 17:23:29
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-13 17:11, animka pisze:
    > Ja używam świetnego programiku Burn4 Free i można sprawdzić w jakich
    > prędkościach daną płyte można nagrać i to sobie ustawić. Raczej należy
    > zaptaszyć opcje sprawdzenia poprawności plików.

    Jak nagrywarka nie rozpozna wszystkich możliwych prędkości z jakimi
    można dany nośnik nagrać, to żaden program, nawet najwspanialszy nie
    pozwoli jej nagrać tej płytki z inną prędkością. A programik, którego
    używasz do świetnych akurat nie należy.