  • 21. Data: 2010-08-27 14:14:57
    Temat: Re: [press] projekt ustawy o wrakach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > Czyli furda prawo własności, państwo mądrzejsze od obywatela, wszyscy pod
    > sznureczek...

    A czego się spodziewałeś?
    Ja od państwa spodziewam się wszystkiego co najgorsze.

  • 22. Data: 2010-08-27 14:15:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Massai

    > Za sam katalizator wezmą 200-300 pln. Po prostu sankcjonowane prawem
    > złodziejstwo.

    Oczywiście dotyka to tylko normalnych, uczciwych ludzi, bo mniej uczciwy,
    ale bardziej cwany wymontuje i sprzeda co chce, a reszta "zostanie
    skradziona".

    --
    ignorance is bliss

  • 23. Data: 2010-08-27 14:17:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > całkiem sprawnych i drogich części. Za które już zapłaciłeś, są Twoje,
    > przy zakupie podatki zapłaciłeś, ale żeby je wymontować, sprzedać i
    > odzyskać część kasy - musisz haracz zapłacić.
    >
    > Silnik sprawny może być wart np. 1000 pln. Ale żeby go wymontować i
    > sprzedać musisz zapłacić dychę za kilogram, czyli czasem nawet ponad
    > 1000 pln.
    >
    > Tenże silnik, jeśli oddasz w całości na złom samochód - wymontuje
    > stacja rozbiórki i sprzeda.
    > Za sam katalizator wezmą 200-300 pln.
    > Po prostu sankcjonowane prawem złodziejstwo.

    Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą, gdyby ludzie nie kupowali złomów i nie
    zostawiali ich na ulicy, nikt by nie szukał takich sposobów żeby ten
    proceder ukrócić.

  • 24. Data: 2010-08-27 14:19:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > czyżbyś nie doczytał między wierszami "niestety"?

    Znaczy to Ty nie doczytałeś między moimi wierszami.
    Też bym wolał, żebyś na swojej posesji mógł sobie złoma trzymać jak Ci się
    długo podoba.

    Zresztą - jak mają się dowiedzieć, że złom, skoro go trzymasz w szopie?

  • 25. Data: 2010-08-27 14:22:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 12:12:24 +0000 (UTC), Massai wrote:
    >Silnik sprawny może być wart np. 1000 pln. Ale żeby go wymontować i
    >sprzedać musisz zapłacić dychę za kilogram, czyli czasem nawet ponad
    >1000 pln.

    Nie dyche. Nie wiecej niz dyche.
    Ile sie obecnie placi to jestem ciekaw - teraz to moze i dyche, dwa
    lata temu gdy zlom byl w cenie, to podejrzewam ze nic lub niewiele.

    >Tenże silnik, jeśli oddasz w całości na złom samochód - wymontuje
    >stacja rozbiórki i sprzeda.

    Ale oni maja system drenazu oleju i nie zanieczyszczaja gleby w
    okolicy :-)

    >Za sam katalizator wezmą 200-300 pln.
    >Po prostu sankcjonowane prawem złodziejstwo.

    Katalizatorow do ponownego montazu chyba sprzedawac nie moga.
    Moga za to do odzysku metali. Katalizator chyba zreszta mozesz sobie w
    miare bezkarnie wymontowac sam

    Poza tym moje najblizsze zlomowisko chyba nic nie sprzedaje.
    Co wydaje mi sie niesluszne, bo czyz nie ma lepszego sposobu
    recyklingu niz dalsza praca na przydzielonym stanowisku ? :-)

    J.

  • 26. Data: 2010-08-27 14:22:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-27 14:14, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości

    > A czego się spodziewałeś?
    > Ja od państwa spodziewam się wszystkiego co najgorsze.

    Hehe. Myslałem że piszez "rozumiem" w sensie "popieram". Sorry.

  • 27. Data: 2010-08-27 14:25:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 14:11:57 +0200, Jakub Witkowski wrote:
    >BTW trudno mi jakoś uwierzyć w te realne koszta rzędu kilku tys. zł za utylizację,
    >zważywszy że zupełne graty z których nic nie da się już sprzedać (jak wielu jest
    chętnych
    >na części do np. dacii?) przyjmują za darmo, a niedawno nawet chętnie dopłacali.
    >A przecież te stacje są prywatne i o ile wiem (może się mylę?) niedotowane.

    Wydaje mi sie ze jak najbardziej sa dotowane. Przynajmniej ustawa cos
    takiego mowi.
    Dotowane sa prawdopodobnie z oplaty recyklingowej [500zl] lub w formie
    umow z producentami i importerami samochodow.

    W ustawie jakies wyzsze arytmetyki odchodza, cos sie tam wspomina o
    wspolczynniku odzysku. Ale to wszystko na kg leci.

    J.

  • 28. Data: 2010-08-27 14:25:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i58amo$23m9$1@news2.ipartners.pl...

    > Hehe. Myslałem że piszez "rozumiem" w sensie "popieram". Sorry.

    Popieram przymusowe złomowanie, ale powinno to dotyczyć aut które wyjadą na
    światło dzienne, a nie trzymanych na własnej posesji.
    Jak komuś się opłata płacić co roku OC za złoma i robić mu badanie
    techniczne, niech robi.

  • 29. Data: 2010-08-27 14:27:29
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > Nie dyche. Nie wiecej niz dyche.
    > Ile sie obecnie placi to jestem ciekaw - teraz to moze i dyche, dwa
    > lata temu gdy zlom byl w cenie, to podejrzewam ze nic lub niewiele.

    Z tego co wiem, to większość woła dychę, ale oczywiście jak jest w
    miarę nowa fura i jeszcze coś dla nich do wyszabrowania zostało to
    potrafią opuścić.

    > Ale oni maja system drenazu oleju i nie zanieczyszczaja gleby w
    > okolicy :-)

    > Katalizatorow do ponownego montazu chyba sprzedawac nie moga.
    > Moga za to do odzysku metali.

    No na tym zarabiają, na odzysku, sa firmy wyspecjalizowane które to
    skupują.
    Tak samo tłumikarze robią, trzeba się upominac żeby starego kata oddali
    przy wymianie ;-)

    > Katalizator chyba zreszta mozesz sobie w
    > miare bezkarnie wymontowac sam

    Się opłaca, bo waży niewiele więc per saldo wychodzi się do przodu. Ale
    pomysł ze trzeba okup płacić za coś swojego...

> [...]
    > Co wydaje mi sie niesluszne, bo czyz nie ma lepszego sposobu
    > recyklingu niz dalsza praca na przydzielonym stanowisku ? :-)

    http://www.czesci.ambit.pl/

    Popatrz ile tu tego jest...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 30. Data: 2010-08-27 14:31:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą, gdyby ludzie nie kupowali złomów i
    > nie zostawiali ich na ulicy, nikt by nie szukał takich sposobów żeby
    > ten proceder ukrócić.

    Tylko nie wiem czemu nie wystarczy że nie idzie wyrejestrować samochodu
    bez świstka - sama konieczność opłacania OC jest wystarczającym batem
    imho.

    A co do ew. argumentu że taka rozbiórka to koszt i jak się zabierze co
    cenniejsze to stacja nie będzie miała z czego żyć - to bez przesady.
    Wysokogatunkowa stal, cenne metale nieżelazne zostałaby.

    W dodatku - na coś się tę "opłatę ekologiczną" przy rejestracji płaci,
    nie?

    --
    Pozdro
    Massai