  • 31. Data: 2010-08-27 14:36:48
    Temat: Re: [press] projekt ustawy o wrakach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Tylko nie wiem czemu nie wystarczy że nie idzie wyrejestrować samochodu
    > bez świstka

    Właśnie dlatego, żebyś go nie porzucił w lesie lub na ulicy.

    > A co do ew. argumentu że taka rozbiórka to koszt i jak się zabierze co
    > cenniejsze to stacja nie będzie miała z czego żyć - to bez przesady.
    > Wysokogatunkowa stal, cenne metale nieżelazne zostałaby.

    Zostałyby pewnie kanapy, może stary akumulator i szkielet.

    > W dodatku - na coś się tę "opłatę ekologiczną" przy rejestracji płaci,
    > nie?

    Nic takiego nie płaciłem.
    Nowych też to dotyczy?

  • 32. Data: 2010-08-27 14:41:52
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 27.08.2010 14:36, Cavallino pisze:

    > Nic takiego nie płaciłem.
    > Nowych też to dotyczy?

    Chyba jednak płaciłeś, ewentualnie Kia Cię o tym nie poinformowała bo to
    jest ujęte w cenie auta ;)

    Choć nie pamiętam od którego roku jest ta opłata, być może jednak
    _JESZCZE_ jej nie płaciłeś.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 33. Data: 2010-08-27 14:46:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba jednak płaciłeś, ewentualnie Kia Cię o tym nie poinformowała bo to
    > jest ujęte w cenie auta ;)
    >
    > Choć nie pamiętam od którego roku jest ta opłata, być może jednak
    > _JESZCZE_ jej nie płaciłeś.

    Rozumiem.
    Wydawało mi się, że dotyczy tylko przywiezionych zza granicy.

  • 34. Data: 2010-08-27 15:05:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:15:55 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/445435,z_drog_
    znikna_zagrazajace_bezpieczenstwu_samochody.html
> [...]
    też klepanie
    > samochodów przywiezionych z zagranicy, które przed wizytą w warsztacie wyglądają
    jak po crash
    > teście. Jeżeli auto będzie mocno rozbite lub tak zniszczone przez eksploatację, że
    nie spełni
    > określonych wymagań, to zostanie wycofane z ruchu. Trafi wówczas do recyklingu, by
    nie zagrażało
    > bezpieczeństwu i środowisku naturalnemu. Nad projektem rozporządzenia o
    przesłankach decydujących o
    > wycofaniu auta z użycia pracuje Ministerstwo Infrastruktury.

    No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków
    które w przyczynach mają wpisane "zły stan techniczny pojazdu" to jakieś
    marne kilka procent, o ile nie mniej...

    > - Projekt należałoby uzupełnić o jeszcze jedną przesłankę kwalifikującą auto do
    recyklingu. Chodzi o
    > sytuację, gdy koszty naprawy auta przekraczają 150 proc. jego wartości - uważa Adam
    Małyszko, prezes
    > Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów. Jak tłumaczy, takiego samochodu w
    większości przypadków
    > nie da się już przywrócić do stanu technicznego zapewniającego bezpieczne
    użytkowanie.

    Weźmy taką 5-letnią Vectrę. Ktoś rysuje kluczem wszystkie blachy. Wycena w
    ASO wymiany blach spokojnie przekroczy wartość samochodu o 100% :)

    > Ciekawe co z tego wyniknie?

    To co zwykle, czyli nic.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 35. Data: 2010-08-27 15:17:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-27 14:25, Cavallino pisze:

    > Popieram przymusowe złomowanie, ale powinno to dotyczyć aut które wyjadą na światło
    dzienne, a nie trzymanych na własnej posesji.
    > Jak komuś się opłata płacić co roku OC za złoma i robić mu badanie techniczne,
    niech robi.

    Zgoda, pod logicznym warunkiem że odpowiednie organa będą mogły wymagać posiadania
    OC i badań tylko wtedy gdy jest to potrzebne, czyli gdy "wyjedzie na światło
    dzienne".

  • 36. Data: 2010-08-27 15:27:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:i58dtt$25he$1@news2.ipartners.pl...

    > Zgoda, pod logicznym warunkiem że odpowiednie organa będą mogły wymagać
    > posiadania
    > OC i badań tylko wtedy gdy jest to potrzebne, czyli gdy "wyjedzie na
    > światło dzienne".

    Zgoda, może faktycznie warto by wrócić do wyrejestrowywania bez obowiązku
    posiadania OC.
    Ale resztę złomiarzy ulicznych ścigać bez litości.

  • 37. Data: 2010-08-27 15:44:34
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Właśnie dlatego, żebyś go nie porzucił w lesie lub na ulicy.

    Świstka że zezłomowany.
    Oddajesz na złom wrak, wymontowujesz co ci potrzebne, dostajesz papier
    i wyrejestrowujesz.

    Niby jak go porzucić?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 38. Data: 2010-08-27 15:58:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 14:46:14 +0200, Cavallino wrote:

    >Rozumiem.
    >Wydawało mi się, że dotyczy tylko przywiezionych zza granicy.

    Juz nie pamietam dokladnie, ale producent lub masowy importer jest
    zobowiazany zawrzec umowe z siecia zbiorki i recyklingu lub takowa
    siec zorganizowac.

    Oplate placa maluczcy.

    J.

  • 39. Data: 2010-08-27 16:01:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 12:27:29 +0000 (UTC), Massai wrote:
    >Się opłaca, bo waży niewiele więc per saldo wychodzi się do przodu.

    A gdzie to potem skupuja ?

    >http://www.czesci.ambit.pl/
    >
    >Popatrz ile tu tego jest...

    No i zobacz ze oni za twojego zloma placa 400zl.

    I co prawda niekompletnych osobowych nie przyjmuja, ale za
    niekompletna ciezarowke jest 20gr/kg ..

    J.

  • 40. Data: 2010-08-27 16:24:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 13:05:09 +0000 (UTC), Jacek Osiecki wrote:
    >No i wszystko pięknie. Tylko... o ile dobrze pamiętam, to odsetek wypadków
    >które w przyczynach mają wpisane "zły stan techniczny pojazdu" to jakieś
    >marne kilka procent, o ile nie mniej...

    ~0.2%. 101 wypadkow, 147 rannych. I 8 smiertelnych w 2009r.

    Przy czym w wypadkach 40% to braki w oswietleniu, 20% w ogumieniu,
    po 15 to usterki w ukladzie kierowniczym i hamulcowym.

    Oczywiscie jak znam zycie to jest kwestia dosc uznaniowa czy zawinily
    lyse opony w deszczu, czy niedostosowanie predkosci :-)

    Co prawda jest jeszcze inna ciekawa rubryka: Niezawiniona niesprawnosc
    techniczna pojazdu - ale z podobnymi liczbami.

    Tak czy inaczej - to nie poprawi bezpieczenstwa na polskich drogach.

    Choc patrzac na inne kraje to maja one staly postep .. czyzby nowsze
    samochody byly bezpieczniejsze ?

    J.