    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [press] projekt ustawy o wrakach
    Date: Fri, 27 Aug 2010 14:22:04 +0200

    On Fri, 27 Aug 2010 12:12:24 +0000 (UTC), Massai wrote:
    >Silnik sprawny może być wart np. 1000 pln. Ale żeby go wymontować i
    >sprzedać musisz zapłacić dychę za kilogram, czyli czasem nawet ponad
    >1000 pln.

    Nie dyche. Nie wiecej niz dyche.
    Ile sie obecnie placi to jestem ciekaw - teraz to moze i dyche, dwa
    lata temu gdy zlom byl w cenie, to podejrzewam ze nic lub niewiele.

    >Tenże silnik, jeśli oddasz w całości na złom samochód - wymontuje
    >stacja rozbiórki i sprzeda.

    Ale oni maja system drenazu oleju i nie zanieczyszczaja gleby w
    okolicy :-)

    >Za sam katalizator wezmą 200-300 pln.
    >Po prostu sankcjonowane prawem złodziejstwo.

    Katalizatorow do ponownego montazu chyba sprzedawac nie moga.
    Moga za to do odzysku metali. Katalizator chyba zreszta mozesz sobie w
    miare bezkarnie wymontowac sam

    Poza tym moje najblizsze zlomowisko chyba nic nie sprzedaje.
    Co wydaje mi sie niesluszne, bo czyz nie ma lepszego sposobu
    recyklingu niz dalsza praca na przydzielonym stanowisku ? :-)

    J.