  • 81. Data: 2010-01-09 04:12:08
    Temat: Re: [press]Rekordowy mandat w Szwajcarii
    Od: smila <w...@g...pl>

    On 1/8/2010 8:36 AM, Tomasz Finke wrote:

    > No proszę: jest bogaty, poradził sobie w życiu i nagle ma zapłacić
    > wielokrotnie większą grzywnę od biedaka za to, że się tak samo
    > na chwilę zagapił. A czy za jazdę na gapę albo wyrzucenie papierka na
    > chodnik też ma płacić wielokrotnie większą grzywnę i gdzie są granice
    > tego absurdu?
    >
    > T.

    zagapil...? zagapic to sie mozna i osikac wlasne spodnie, a nie
    przekraczac predkosci o 100%. absurdem jest to ze ktos swiadomie lamie
    przepisy narazajac zycie innych i domaga sie SPRAWIEDLIWEGO
    mandatu...powiedzialbym bezczelnosc. Kara powinna byc dotkliwa, a nie
    sprawiedliwa taka jest istota kary.

  • 82. Data: 2010-01-09 09:38:38
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Coś mi się wydaje, że coraz więcej wątków na tej i innych grupach
    dyskusyjnych to niekończące się flejmy.

    Pewnie pokolenie takie dorwało się do klawiatury, wychowane bezstresowo
    w przekonaniu, że jedyna racja to "moja" racja.
    Uskuteczniacie prymitywną strategię łapania się za języki aby udowodnić
    "swoją" a nie ogólną rację.
    Jeśli problem karania byłby łatwy do rozstrzygnięcia to pewnie wszędzie
    system kar byłby identyczny.

    Nie porównujcie "bogacza" i "biedaka" w świetle prawa. Od dawna wiadomo,
    że bogaci są wobec prawa w innej sytuacji niż biedni.
    To chyba, nie nowość, że bogaty znacznie łatwiej może się wywynąć od
    kary - dobry adwokat itp. Przekraczanie przespisów? - cóż to jest
    kilkaset złotych...

    Osobiście nie będę ukrywać i zasłaniać się wielką ideologią ale często
    przed złamaniem przepisów powstrzymuje mnie nie tylko świadomość, że
    mogę wyrządzić szkodę sobie i innym ale też świadomość kary. Nie stać
    mnie na dokładanie do podróży kilkuset złotych na mandat tylko dla tego,
    że chcę dojechać godzinę szybciej. Bogaty - czemu nie, spieszy się to i
    koszta wkalkuluje - może się opłaci nawet bo będąc gdzieś wcześniej
    zarobi więcej niż straci na mandatach.

    Kara więzienia. Może i część meneli chętnie na zimę idzie do więzienia -
    ciepło, jedzenie... Przeciętny człowiek - trafia do więzienia i jest
    nagle oderwany od normalności, nie tylko jest pozbawiony wolności ale
    nie potrafi się odnaleźć w tej sytuacji, często ulega demoralizacji.
    Bogacz - nie oszukujmy się, pewnie z kary więzienia zadowolony nie
    będzie ale i z reguły szybciej się wywynie a i warunki zapewni sobie
    lepsze...

    Pewnie, można napisać - zazdrościsz bogatym to jaki problem zarób
    pieniądze i też dołącz do ich grona.
    Tyle, że jest to zwykły komunał. Wiele fortun nie wzięło się ani z
    wykształcenia ani z ciężkiej pracy jednego człowieka i tego są chyba
    wszyscy świadomi.

    Nie ma więc sensu większego dyskutować nad filozofią kary. Niestety mamy
    dwa sprzeczne do spełnienia warunki:
    - wszyscy są równi wobec prawa
    - kara musi być dotkliwa

    --
    M.

  • 83. Data: 2010-01-09 10:52:54
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Oczywiście że jesteś zawistny. Zawiść to właśnie istota tego o czym
    > piszesz. Chcesz aby bogatszy tak samo odczuł karę jak biedny (to nie ma
    > nic wspólnego ze sprawiedliwością, bo sprawiedliwie tzn tak samo dla
    > wszystkich)

    Wlasnie sprawiedliwe nie znaczy dla kazdego po rowno. Za komuny placili
    sprawiedliwe pensje?

    > zamiast abyś ty odczuł mniej kare bo jesteś jak wnioskuje biedny.

    Ani biedny ani bogaty, jak wiekszosc w tym kraju.

    Dysiek

  • 84. Data: 2010-01-09 10:57:13
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A jak ktoś nie otrzymuje poborów, tylko utrzymują go rodzice?

    To placi tak jak bezrobotny.

    > Albo
    > jeśli pracuje dorywczo i ma legalne dochody tylko przez kilka miesięcy
    > w roku, to który miesiąc wezmą mu do rozliczenia mandatu, ten najlepszy
    > czy najgorszy?

    Moze policza dochody za caly rok i jak nie przekrocza jakiejsc kwoty to
    zaplaci jak bezrobotny.

    > O ile wzrośnie pokusa wręczenia (i przyjęcia) łapówki,
    > jeśli ktoś miałby zapłacić mandat w wysokości półrocznych poborów
    > policjanta?

    Niech zaryzykuje dawanie to jeszcze moze go wsadza :-)

    Dysiek

  • 85. Data: 2010-01-09 12:53:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    smila wrote:

    > zagapil...? zagapic to sie mozna i osikac wlasne spodnie, a nie
    > przekraczac predkosci o 100%. absurdem jest to ze ktos swiadomie lamie
    > przepisy narazajac zycie innych

    Nie bredź, co i rusz widać ograniczenia ustawiane przez kretynów, które
    przekracza dwukrotnie 90% aut (głównie chodzi o 30 ale nie tylko).

    --
    cokolwiek

  • 86. Data: 2010-01-09 13:20:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > W końcu trabant ma hamulce tylko na czterech kołach, a wspaniałe porsche
    > hamuje wszystkimi czterema kołami...

    Próbujesz się popisać głupotą? Udało Ci się...

    --
    cokolwiek

  • 87. Data: 2010-01-09 13:53:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    > Raczej ma zapłacić taki sam procent miesięcznych dochodów.

    Płaci się pieniędzmi, a nie procentami.

    --
    cokolwiek

  • 88. Data: 2010-01-09 17:37:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "smila" <w...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > zagapil...? zagapic to sie mozna i osikac wlasne spodnie, a nie
    > przekraczac predkosci o 100%.

    KAPELUSZ PLONK WARNING

  • 89. Data: 2010-01-09 17:54:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 09 Jan 2010 00:48:41 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Raczej ma zapłacić taki sam procent miesięcznych dochodów.

    Inaczej mówiąc, musi tyle samo czasu pracować na zapłacenie kary.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 90. Data: 2010-01-09 18:17:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JBART" <j...@g...pl> wrote in message

    > masz racje, tego toku myslenia nie moge zrozumiec, wspolczuje ze ty
    > rozumiesz.
    > Mozecie jeszcze nawolywac do chlosty, moze to zaspokoiloby wasze poczucie
    > rownosci wobec prawa i sprawiedliwosci...

    Słuchaj - nie każdy posiada zdolność abstrakcyjnego myślenia...
    Być może z tego jeszcze kiedyś wyrośniesz. Fajnie byłoby,
    bo na pewno przyda Ci się to w dorosłym życiu.