  • 91. Data: 2010-01-09 18:22:21
    Temat: Re: [press]Rekordowy mandat w Szwajcarii
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4b47eec5$1@news.home.net.pl...

    > Czymże jest kara więzienia zimą dla menela, który sypia zazwyczaj w węźle
    > cieplnym na wyrze z kartonu i starych gazet?

    > A kara więzienia?

    Przychylam się do interpretacji kolegi z obok która to wyraźnie
    świadczy że chodzi o pozbawienie wolności a nie zmianę warunków
    socjalnych. Jako że wszyscy pod względem długości życia mamy
    w przybliżeniu jednakową sytuację (średnią długość życia 70lat)
    to 5 lat odsiadki dla bogatego i dla biednego jest taką samą karą.

    Zupełnie inaczej jest jednak w przypadku kar pieniężnych gdzie
    bolesność kary zasadza się w stosunku wysokości kary do ilości
    dostępnych środków. Osoby bogate czują się często bezkarne
    bo kary grzywny, bolesne dla biedniejszych, oni mają za nic.

  • 92. Data: 2010-01-09 18:25:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote in message

    > A figę z makiem: bogaty popija kawior szampanem na pokładzie swojego
    > odrzutowca i przez tydzień wchłonie tyle wrażeń, co siedzący pod
    > śmietnikiem menel przez całe życie. Stąd wniosek, że wolność bogacza
    > jest nieporównanie cenniejsza od wolności menela i za takie samo
    > przestępstwo powinien być karany znacząco niższym wyrokiem :-)

    W jakiej metryce tą wartość wolności mierzysz, bo nie mogę się doszukać...
    Czy chodzi o ilość zjedzonego kawioru? :-)

    (ja bym go nie jadł nawet gdyby był za darmo, bo za bardzo rybą jedzie...)

  • 93. Data: 2010-01-09 18:27:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No to może nie warto zmieniać obecnego nieidealnego systemu na wyraźnie
    > gorszy?

    Ciekawe co myślą o takim systemie w Szwajcarii...

  • 94. Data: 2010-01-09 22:52:14
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał

    > Czy chodzi o ilość zjedzonego kawioru? :-)
    >
    > (ja bym go nie jadł nawet gdyby był za darmo, bo za bardzo rybą jedzie...)

    Musisz poszukać kawioru z kurczaka. Pewnie producenci drobiu coś takiego
    wymyślili. ;-)

    ZK

  • 95. Data: 2010-01-10 10:46:22
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, poniewaz jak juz pisalem wielokrotnie, istota kary jest jej
    > dotkliwosc. Bogaty jak dostanie 100 zl mandatu to moze pomyslec - no i
    > ch*, bede se lamal przepisy codziennie, bo to mnie nic nie kosztuje. A
    > powinien pomyslec: "dostalem w kosc, juz tego nie zrobie wiecej"

    Tak sie zacietrzewiles, ze o punktach karnych zapomniales...

    Picasso

  • 96. Data: 2010-01-10 14:26:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 10:46:22 +0100, Pab_lo wrote:

    >Tak sie zacietrzewiles, ze o punktach karnych zapomniales...

    a) bogatemu trudniej PJ zabrac,
    b) nawet jak mu zabiora, to moze dojsc do wniosku ze stac go jezdzic
    bez PJ :-)

    J.

  • 97. Data: 2010-01-10 15:59:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > a) bogatemu trudniej PJ zabrac,
    > b) nawet jak mu zabiora, to moze dojsc do wniosku ze stac go jezdzic
    > bez PJ :-)

    Albo pojechać na wycieczkę do Ukrainy czy do Niemców i tam zrobić nowe
    prawko...

  • 98. Data: 2010-01-10 18:45:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    Dysiek wrote:

    > Nie jest. Ale wrocmy do mandatow.

    Jeśli coś nie pasuje do Twojej teorii to po prostu to ignorujesz?

    > Rozumiem, ze obecny system uwazasz za
    > sprawiedliwy?

    Jest w tym pewna logika. Osoba zamożna korzysta zwykle ze znacznie
    lepszego auta, więc takie samo przekroczenie prędkości będzie w takim
    przypadku dużo mniejszym zagrożenie (lub wręcz żadnym).

    > System w ktorym kara nie jest jednakowo dotkliwa dla
    > kazdego?

    W żadnym nie jest.

    --
    cokolwiek

  • 99. Data: 2010-01-10 23:07:07
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jest w tym pewna logika. Osoba zamożna korzysta zwykle ze znacznie
    > lepszego auta, więc takie samo przekroczenie prędkości będzie w takim
    > przypadku dużo mniejszym zagrożenie (lub wręcz żadnym).

    Nawet 12 letni rumpel ma w tej chwili ABS, ESP + jeszcze inne pierdoly i
    poziom stwarzanego niebezpieczenstwa bedzie taki sam jak w nowym aucie. Po
    drugie bogaci czesto jezdza ciezkimi furami a wiadomo, ze skutki kolizji
    zaleza tez od masy. Wiec nie wiem czy przeroczenie predkosci Panda jest
    gorsze niz jakims wielkim, nowym jeepem.

    Dysiek

  • 100. Data: 2010-01-11 01:07:18
    Temat: Re: Rekordowy mandat w Szwajcarii
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 10 Sty, 18:45, to <t...@a...xyz> wrote:
    > Jest w tym pewna logika. Osoba zamożna korzysta zwykle ze znacznie
    > lepszego auta, więc takie samo przekroczenie prędkości będzie w takim
    > przypadku dużo mniejszym zagrożenie (lub wręcz żadnym).

    Tia, nowsze auto mysli za kierowce? abs, esp i inne 3literowe skroty
    to nie wszystko.