  • 21. Data: 2009-03-16 22:25:26
    Temat: Re: prawidłowy podział dysku
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    > [...]
    >
    > Zmienia. Na przykład, z dysku logicznego nie uruchomisz systemu.

    Czytales moj wczesniejszy post ??. Po co z drugiej partycji a o takiej tu
    mowa odpalac system.

    Buniek

  • 22. Data: 2009-03-16 22:54:54
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 23:25:26 +0100, BUNIEK napisał(a):

    > Czytales moj wczesniejszy post ??. Po co z drugiej partycji a o takiej tu
    > mowa odpalac system.

    Po to na przykład, żeby z poziomu drugiego systemu, postawionego
    naprędce, naprawić pierwszy. Albo żeby pobawić się innym systemem niż
    główny, bez zaśmiecania partycji roboczej.

    Generalnie nie widzę powodów, żeby bez powodu ograniczać sobie
    potencjalne możliwości wykorzystania kawałka miejsca na dysku nazywanego
    umownie "partycją". Dlatego sam unikam (na ile się da) partycji
    rozszerzonych i dysków logicznych. Dodatkowym argumentem są większe
    problemy z odzyskiwaniem i generalnie z rekonstrukcją dysków logicznych
    w przypadku ich uszkodzenia. No, ale to już inna para kaloszy.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 23. Data: 2009-03-16 23:32:30
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    > Po to na przykład, żeby z poziomu drugiego systemu, postawionego
    > naprędce, naprawić pierwszy. Albo żeby pobawić się innym systemem niż
    > główny, bez zaśmiecania partycji roboczej.

    Osoba ktora pyta o takie rzeczy jak rodzaje partycji raczej nie bedzie sie
    bawila w odzyskiwanie, pozatym w przy zastosowaniu w/w rad moze tego wogole
    uniknac bo stawianie nowego systemu aby ratowac pierwszy to tylko strata
    czasu, dlaczego nie postawic nowego na docelowej partycji skoro i tak to
    robimy a czas i energie ktora poswiecimy na ratowanie pierwszego (co moze
    udac sie w 5 minut lub nie udac w koleje 3 godziny a jak sie uda to i tak
    nie wiadomo z jakim skutkiem dla stabilnosci etc) na doinstalowanie
    programow.ktore podczas padu stracilismy, wszak to prostrze niz walka z
    systemem padaka. A system swierzy to zawsze swierzy. Ratowac za wszelka cene
    mozna jakies serwery gdzie sama konfiguracja czesto jest latami
    doszlifowywana i czesto tez nikt nie pamieta co gdzie jak. Zazwyczaj
    domowego desktopa lepiej przeinstalowac zakladajac ze nie ma tam waznych
    danych a na systemowej partycji lepiej zeby nie bylo.

    Co do postawienia innego systemu aby go potestowac to przy dzisiejszych
    srodowiskach virtualnych naprawde nie trzeba tego robic koniecznie na
    odzielnej partycji.

> [...]
    > problemy z odzyskiwaniem i generalnie z rekonstrukcją dysków logicznych
    > w przypadku ich uszkodzenia. No, ale to już inna para kaloszy.

    Tak czy inaczej nie jest to blad uzywanie tej czy tej jako partycji
    kolejnej. co do odzyskiwania to wszystko zalezy od konkretnej stuacji mi
    padl logicznie dysk w serverze i o ile rozszerzona i logiczna przywrocilem w
    5 minut to C: podstawowa sie odzyskala ale byla nieczytelna, dysk po padzie
    byl bez partycji tu nawet RAID 1 pomogl bo nie mogl (czynnik ludzki). Ontrak
    za ciezkie pieniadze ja poprawil ze byla czytelna ale i tak nie byla
    bootowala i trzeba bylo przenosic dane na piechote na inny dysk, wiec to
    ciezko wyczuc jak bedzie.

    Buniek

  • 24. Data: 2009-03-16 23:44:42
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    BUNIEK pisze:
    /.../

    > Czytales moj wczesniejszy post ??. Po co z drugiej partycji a o takiej tu
    > mowa odpalac system.

    Np. po to, żeby postawić na niej Ubuntu. Na tym Ubuntu VirtualBoxa. Na
    tym VirtualBoxie Windows XP. Na tym Windows XP KDE.
    2 Słuchajcie odzyskiwanie mbr pod XP skopane totalnie. Konsola z płytki
    wywala sie na haśle, dyskietki nie ma do tego, totalna porażka.

    Smok Eustachy

  • 25. Data: 2009-03-17 05:34:29
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 00:32:30 +0100, BUNIEK napisał(a):

> [...]
    > uniknac bo stawianie nowego systemu aby ratowac pierwszy to tylko strata
    [...]

    Czasami jest to jedyne wyjście, żeby w ogóle móc zgrać swoje dane z
    partycji NTFS.

  • 26. Data: 2009-03-17 05:34:29
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 00:44:42 +0100, Smok Eustachy napisał(a):

> [...]
    > 2 Słuchajcie odzyskiwanie mbr pod XP skopane totalnie. Konsola z płytki
    > wywala sie na haśle, dyskietki nie ma do tego, totalna porażka.

    Niby czemu ma się wywalać jeśli pamięta się hasło administratora? Kto
    dzisiaj posiada napęd dyskietek? I co właściwie chcesz odzyskiwać spod
    Konsoli, która żadnych poleceń do odzyskiwania MBR nie udostępnia? Bo
    chyba nie masz na myśli fixmbr, odpowiednika fdisk /mbr, czyli czegoś w
    rodzaju lilo...

  • 27. Data: 2009-03-17 09:45:24
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 19:38:48 +0100, Padre napisał(a):

    > Dysk można sobie podzielić w dowolny sposób wedle własnego uznania.

    Oh, to sie lekko zdziwisz jak dostaniesz pierwszy raz instalatora Windows 7
    Bo owszem, dysk podzielisz wedlug wlasnego uznania, ale system "zasugeruje"
    zarezerwowanie 100 MB na osobna, systemowa partycje.
    Wiec jak kolega nizaj napisal - nie zawsze..

    --
    Mark

  • 28. Data: 2009-03-17 15:29:57
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    JoteR pisze:

    > Czy to będzie jedyny dysk w komputerze?
    > Czy będziesz robił jakieś eksperymenty z Linuchem?
    > Czy będziesz testował jakieś Visty czy Windows 7?
    >
    > JoteR

    jeden dysk, system tylko xp prof. nic wiecej

  • 29. Data: 2009-03-17 15:30:45
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Konkretnie - bierzesz monetę i rzucasz: orzeł - 2 równe partycje,
    > reszka - jedna na całym dysku.

    ja sie nie pytam ile ma miec partycja pierwsza ile druga, tylko o
    nazewnictwo tzn. partycja podstawowa, rozszerzona, dysk logiczny...

  • 30. Data: 2009-03-17 15:31:39
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Mark pisze:

> [...]
    > zarezerwowanie 100 MB na osobna, systemowa partycje.
    > Wiec jak kolega nizaj napisal - nie zawsze..

    ok ale tam nie bedzie zadnego windowsa 7 czy visty, tylko xp prof i
    koniec, jeden dysk...mozna prosic o konkretna odpowiedz??