  • 51. Data: 2021-05-22 19:36:50
    Temat: Re: prad
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 22.05.2021 14:30 you wrote:

    > Zapewne jest tak zrobione że łatwo tego nie wypierdolisz w kosmos.
    > Nie wiemy co odwalili, ale obstawiam że było to mocno
    > "niestandardowe".
    > Śmiechy śmiechami, ale wcale bym się nie zdziwił gdyby powodem
    > awarii był nowy pracownik;)

    Albo jak w Czarnobylu. Testy systemów bezpieczeństwa :-|

    --
    Pete

  • 52. Data: 2021-05-23 07:56:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2021 o 19:36, Pete pisze:

    > Albo jak w Czarnobylu. Testy systemów bezpieczeństwa :-|

    Testują dalej. Pomyślnie ugaszono taśmociąg - największy blok na jakieś
    kilka miesięcy out.

    --
    Shrek

  • 53. Data: 2021-05-23 08:38:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 23.05.2021 07:56 you wrote:

    > Testują dalej. Pomyślnie ugaszono taśmociąg - największy blok na
    > jakieś kilka miesięcy out.

    Chyba już się domyślili że to niemiecko-czeska dywersja.

    --
    Pete

  • 54. Data: 2021-05-23 08:49:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2021 o 08:38, Pete pisze:

    > Chyba już się domyślili że to niemiecko-czeska dywersja.

    Niemiecka tyle co słowa bismarka. Nad wszystkim co dzieje się w
    energeryce czuwa sasin - powymieniał ludzi na partyjnych no i co mogło
    pójść nie tak...

    Co do czechów to może i pojechali grubo, ale... nasi swojego stanowiska
    nie przedstawili w sądzie no to znów... co mogło pójść nie tak...

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2021-05-23 09:43:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-18 o 16:09, Janusz pisze:
> [...]
    -belchatow-system-pracuje-stabilnie?safeargs=696e686
    572697452656469726563743d747275652672656469726563743
    d253246686f6d65)

    > Powiedziałbym że w beznadziejnym, jak można jedną z największych
    > elektrowni w kraju podłączyć do sieci przez jedną podstację :(
    > powinna ich mieć kilka.

    To nie chodzi o to, że przez jedną (prawdopodobnie tak nie jest). Przy
    wyłączeniu na podstacji części odbiorów występuje nagła nadpodaż prądu w
    pozostałej części i dlatego wyłącza się awaryjnie bloki energetyczne. A
    potem to już łańcuszek... Ale to moje domniemania.
    T.

  • 56. Data: 2021-05-23 10:06:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Shrek.
    On 23.05.2021 08:49 you wrote:

    > Niemiecka tyle co słowa bismarka.

    No ale Turów gdzieś teraz musi kupić węgiel.
    Najbliżej jest niemiecka Reichwalde.

> [...]
    > może i pojechali grubo, ale... nasi swojego stanowiska nie
    > przedstawili w sądzie no to znów... co mogło pójść nie tak...

    Chyba aż tak bardzo się nie podłożyli. Skąd ta informacja?

    --
    Pete

  • 57. Data: 2021-05-23 11:48:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2021 o 10:06, Pete pisze:

    > No ale Turów gdzieś teraz musi kupić węgiel.
    > Najbliżej jest niemiecka Reichwalde.

    Taa - i czym dowozą - ciężarówkami?

    > Chyba aż tak bardzo się nie podłożyli. Skąd ta informacja?

    Już nie pamiętam z którego portalu, ale ponoć nie przedstawiliśmy
    argumentu, że zamknięcie kopalni oznacza zamknięcie elektrowni a to już
    zagraża po prostu systemowi energetycznemu.

    Z drugiej strony... od sądu można oczekiwać, że wie o czym orzeka. Z
    ostatniej - mieliśmy taktykę wojowania z tsue to ciężko się dziwić, że
    są trochę "stronniczy" - choć nie powinni.

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2021-05-23 11:52:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2021 o 09:43, T. pisze:

    > To nie chodzi o to, że przez jedną (prawdopodobnie tak nie jest).

    Przez jedną (i ułamemk drugiej). Historycznie jest przez jedną w rogowie
    - nie jest to nic nadzwyczajnego. Jeden nowy blok podłączyli do drugiej
    - tręczaczew.

    --
    Shrek

  • 59. Data: 2021-05-23 12:47:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-23 o 11:48, Shrek pisze:

> [...]
    > ostatniej - mieliśmy taktykę wojowania z tsue to ciężko się dziwić, że
    > są trochę "stronniczy" - choć nie powinni.

    Okazuje się że sprawa ma drugie dno, Czesi podpisali protokół a teraz
    zmienili zdanie, może wybory im się zbliżają?

    "Konsultacje ze stroną czeską prowadzone były przez pięć lat z
    ponadstandardową intensywnością. W protokole z uzgodnień Czesi przyjęli
    zaproponowane przez kopalnię środki minimalizujące wpływ kopalni na
    przygraniczne tereny czeskie. Na tej podstawie kopalnia otrzymała
    decyzję środowiskową, a w dalszej kolejności koncesję" - przekazała PGE
    w komunikacie.

    "Dzisiaj udostępniamy protokół uzgodnień ze stroną czeską. Konsultacje
    te odbyły się z największą starannością. Strona czeska zgodziła się na
    polskie propozycje i podpisała w październiku 2019 roku protokół
    uzgodnień dotyczący konkretnych działań minimalizujących oddziaływanie
    kopalni na tereny przygraniczne. Wszystkie zobowiązania zawarte w
    protokole spełniliśmy. Kończymy również budowę prewencyjnego ekranu
    chroniącego wody gruntowe na granicy kopalni - mówi Wojciech Dąbrowski,
    prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, cytowany w komunikacie
    grupy."
    " Protokół zamykał temat konsultacji transgranicznych. Bez protokołu nie
    byłoby raportu środowiskowego, a bez raportu środowiskowego nie
    uzyskalibyśmy koncesji. Mimo to Czesi twierdzą, że konsultacji nie było.
    To absurd - dodaje Dąbrowski."

    " Przecież w tym miejscu mamy styk granic trzech krajów: Polski, Czech i
    Niemiec. Cały region to tak naprawdę duże złoże węgla brunatnego. Ten
    wydobywa się w podobnych kopalniach po czeskiej i niemieckiej stronie.
    Ba, tam wydobycie jest o wiele większe a same kopalnie w porównaniu do
    Turowa wręcz ogromne. I tam nikt nie protestuje. Co więcej Czesi są
    właścicielami kilku kopalń w Niemczech i bo mają w tym swój biznes. Być
    może nasi południowi sąsiedzi wymyślili więc, że po zamknięciu kopalni w
    Turowie oni będą do naszej polskiej elektrowni dostarczać swój węgiel i
    stąd to całe zamieszanie - dodaje."
    "W procedurze tej, ze strony czeskiej, udział wzięli przedstawiciele
    ponad 20 różnych podmiotów, w tym przedstawiciele czeskiego Ministerstwa
    Środowiska Republiki Czeskiej oraz w szczególności Departamentu Ochrony
    Wód Ministerstwa Środowiska Republiki Czeskiej, reprezentanci czeskich
    społeczności lokalnych, m.in. z gmin Uhelna i kraju liberedzkiego oraz
    członkowie Greenpeace Ćeska Republika, czy stowarzyszenia CHRÁNÍME VODU.

    Uzgodnienia transgraniczne zakończyły się podpisaniem przez stronę
    czeską protokołu z uzgodnień, w którym Kopalnia Turów zobligowała się do
    podjęcia konkretnych działań minimalizujących swoje oddziaływanie na
    tereny przygraniczne. Na tej podstawie w styczniu 2020 r. Regionalny
    Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu wydał Kopalni Turów decyzję
    środowiskową dla przedsięwzięcia polegającego na kontynuacji wydobycia
    do 2044 r.

    W czerwcu 2020 r. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej Państwowy
    Instytut Badawczy opublikował niezależne opracowanie naukowe, w którym
    wskazano, że główny wpływ na zasoby wodne przy czeskiej granicy mają
    warunki meteorologiczne, a nie działalność Kopalni Węgla Brunatnego
    Turów. Z 30-letniej obserwacji naukowców wynika także, że górski obszar
    Worka Żytawskiego, w którym znajduje się turoszowski kompleks
    energetyczny, jest szczególnie narażony na susze hydrologiczne - pisze
    dalej PGE."

    "Mimo to, wychodząc naprzeciw obawom strony czeskiej dotyczącym m.in.
    poziomu wód, Kopalnia Turów podjęła szereg działań minimalizujących
    wpływ odkrywki w tym zakresie. Po stronie polskiej, w pobliżu
    miejscowości Uhelna, kończy się obecnie budowa ekranu
    przeciwfiltracyjnego o długości ok. 1100 m i głębokości od 65 m do 117
    m. Inwestycja za 17 mln zł jest działaniem profilaktycznym, do którego
    Kopalnia Turów zobowiązała się dobrowolnie - informuje grupa."

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/decyzj
    e-tsue-ws-kopalni-turow-pge-udostepnia-protokol-z-ko
    nsultacji/3bnvjfe,79cfc278

    --
    Janusz

  • 60. Data: 2021-05-23 13:14:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Janusz.
    On 23.05.2021 12:47 you wrote:

    > https://www.onet.
    > pl/informacje/onetwiadomosci/decyzje-tsue-ws-kopalni
    -turow-pge-udoste
    > pnia-protokol-z-konsultacji/3bnvjfe,79cfc278

    Widać Czesi mieli mocniejsze kwity, skoro sąd zdecydował tak a nie
    inaczej.
    A nasi przecież nie przyznają się że dali d...

    --
    Pete